tisdag 22 januari 2013

det tar på krafterna...

Nu är det vardag igen hemma hos Mickis :-) Om ni visste vad skönt det känns :-)
Maken började jobba idag på det nya företaget. Nu i början blir det några veckor på Säve, utanför Göteborg för att bygga en flyghangar, men sedan blir det jobb i vår region. Det nya företaget lyckades anställa honom & parhästen sedan många år redan igår istället för 11/2: Känns avslappnande på ngt sätt... Att veta att den enda arbetsföra har ett jobb :-)

Sonen jobbar oxå. Har fått lite tider nu på skolan i väntan på att säsongsjobbet på kyrkan ska köra igång.

Dottern & jag har oxå "jobbat" idag.. Vi har varit på Allergimottagningen. Träffat en för oss ny jättebra & noggrann läkare. Vi var säkert inne hos henne i 1½h.  Vi har gått igenom dotterns  grundproblematik med histaminer/magproblem. Pricktestat för födoämnen & allergener i luften. Även hund & hon är inte allergisk mot något :-)

Anledningen till besöket var en kåvepeninprovokation. Den är oxå gjord. Fick avbrytas i halvtid då dottern mådde så dåligt av den. Hon blir avslagen, slutar prata & orkar inte följa med i samtalet, mår illa, fryser & känner sig borta i huvudet & får ont i magen... Liksom påverkad. Så läkaren tyckte inte att man ska ge dottern Kåvepenin. Bra att man testat det nu :-)

Zingo blev hämtad av morfar & har varit ute med honom nästan hela förmiddagen. Lycka :-)

Imorgon ska vi till Uddevalla & göra en spirometri co dif Man hade fått ett återbud & ringde och gav dottern denna tiden. Den passade bra då dottern inte har ngr lektioner imorgon :-) Är oxå skönt att få betat av alla undersökningar/prover man vill ha gjorda från Reumatologens sida.

Dottern har sovit en stund nu & jag har slappat. Det tar på krafterna att vara fast i sjukvårdens klor i drygt 4h.

Strax dags att planera dagens middag.. Vad jag nu ska hitta på...
Vad äter ni idag?

Ha en fin tisdag!

17 kommentarer:

  1. torskfile och pot.mos. inte dumt

    SvaraRadera
  2. Ja tänk så skönt det är när det ordnar sig på jobbfronten...jag vet hur det är..vi gick igenom arbetslöshetens hemska tid för ca 10 år sedan. Men idag går ju ingen säker på arbetsmarknaden. Allt känns så sårbart på nåt sätt.

    Så härligt för er att ha turen och få en riktigt bra läkare...guld värt :)
    Skönt att känna lite medvind i alla motvindar ;) det är ni sååå värda!
    Önskar dig en fortsatt fin tisdag vännen <3
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  3. Här blir det fläskpannkaka. Mums ;))

    SvaraRadera
  4. Skönt att saker och ting löser sig. Sonen utbildade sig till plattsättare (kakel och sånt) så det är ju också inom bygg. Och det var det enda han ville läsa så det är så trist när han inte sen får göra detta men det kanske löser sig så småningom - jag håller tummarna för honom.

    Härligt för Zingo att stå i totalt fokus. Och håller tummarna för morgondagen. Må gott

    SvaraRadera
  5. Har också "roat" mig med sjukhusbesök idag så nu är jag lite trött. Får dock hålla mig vaken till nattningen, fniss, så att jag kan somna med snarkmätningsanordningen på mig sen ;)
    Skönt att ni får svar direkt på alleriger etc. Särskilt om de påverkar henne såsom Kåvepeninet! Mat här blir bara enkelt stekt kyckling, pommes till barnen och tzatsiki och en sallad till oss "kolhydratsrädda", hihi vuxna. Enkelt men gott :)
    Gratta maken till jobbet!
    Ha en fin kväll, kram Milla

    SvaraRadera
  6. Bra att de tar hand om dottern,hoppas hon får må bättre...
    Hääärligt för Zingo ♡
    Ha en fortsatt gooer Tisdag,vännen/Kram

    SvaraRadera
  7. Gott att han har jobb nu maken, och sonen så klart. Och gott att ni börjat beta av på de undersökningar som dottern skall genomgå.
    Här blir det fiskbullar idag. Orkar inte fixa nåt annat, energin är låg idag. Ha en fin kväll! Kram! ♥

    SvaraRadera
  8. Skönt att du finns där för din dotter♥
    Måste kännas bra att maken har fått jobb.
    Inte roligt att måsta gå arbetslös. Kul för sonen att han oxå får jobba.
    Här åt sonen och jag ute på stan. Gubben och dottern fick äta gårdagens mat, potatis och köttfärsgratäng.
    Ha en fin kväll!
    Kramen♥

    SvaraRadera
  9. Grattis igen till gubbens jobb:)
    Oj ni har varit i sjukvårdens klor redig idag, men de e ju bra att hon utreds redigt hoppas nu bara att de finner något som gör henne frisk o glad också - en ung tjej ska inte vara sjuk jämt :(

    Jag åt kyckling o ris idag ja, oh nu ska jag iväg och dansa minsann.
    Kramiz o ha en fortsatt skön afton

    SvaraRadera
  10. Vad roligt att ordningen är återställd hos er .
    Grattis till makens nystart på jobbet .
    Vad bra att sonen får jobba också .
    Förstår att dottern var trött efter så långt besök i sjukvården .

    Vad snyggt det blev i er hall med de nymålade möblerna. Det var tur maken hade något att pyssla med när han inte hade jobb ;)
    Ha en trevlig kväll.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  11. Grattis till makens nya jobb. Nu passerar han nästan mig då han åker till jobbet, du ska kanske åka med honom någon dag och ta en fika hos mig..;-)

    Här blev det pasta carbonara till middag.

    Kraaam

    SvaraRadera
  12. Jag och en kompis åt tillsammans. Hon köpte med sej ris, kyckling och cashewnötter. Så mumsigt :-)
    Skönt att dottern fick en återbudstid imorgon.
    Kram

    SvaraRadera
  13. Så bra att dottern utreds ordentligt men jag kan tänka mej att det tar på krafterna.
    Här blev det att dyka ner i frysen; taco/lökbiffar hemmagjord potatismos & gräddsås. inte så pjåkigt så här i slutet av januari. ;)

    Sv. Japp...det var hon med fågelfobin, http://allehanda.se/limelight/reportage/1.981141-fagelfobin-gor-vardagen-svarare-for-ewelina?m=print.

    Kram

    SvaraRadera
  14. Vad bra att dom kollar upp dottern.
    Och vilken tur att hon inte var allergisk mot nåt.
    Sv: Du ska då se allt ;)
    Kram!

    SvaraRadera
  15. Nej fy för arbetslöshet. Vi har varit det alltför mycket och det är verkligen en enorm press att oroa sig för pengar och att de inte räcker. Förstår precis vad du menar med att det är skönt att han fick jobbet. Stackars dottern som behöver gå igenom allt detta och även du som måste orka med både ditt och hennes. Men vad gör man inte för sina barn.

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  16. Hjärtligt grattis till din mans jobb glömde jag ju...
    "Sorry" /Kram

    Psst ser du som andra krumelurer (i förra kommentaren) så är det ett Hjärta ;)

    SvaraRadera
  17. ja, fy att vara på sjukhuset tar energi. Men skönt att få allt gjort. Idag onsdag äter vi fiskgratäng, potatismos, kokt broccoli.
    Hoki , stekt lök, kryddor, Sedan blandar jag majonäs,senap,mellangrädde/mjölk. Slår över detta på fisken/löken. In i ugnen ca 30 min. MUMS är det!! Nu blev jag hungrig. Snart dax att börja med maten. kramiz jaja

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis