måndag 28 januari 2013

Dripp dropp dripp dropp

Snön smälter från taken & det är slaskigt men halkigt ute....
Dottern har varit iväg i skolan.. De hade matte lektion idag & sedan var skoldagen slut :-)
Sonen kom hem 8.05 i morse & efter 5 minuter blev han inringd på jobb. Han har kommit hem nu. Han bytte lite jobb med mig... Han handlade ngr saker åt mig på Coop på vägen hem från jobbet, mot att jag stekte ägg & bacon till honom. Bra byte tycker jag :-)

Nu sitter vi sociala människor vid varsin data... :-)

Jag & Zingo har varit på promenad en sväng i skogen. Han valde själv väg.... Han har sprungit som en tok & lekt & luktat... Härligt att få springa lös en stund :-)

Igårkväll däremot uppförde han sig konstigt. Han smackade som om han mådde illa & han skulle ut på balkongen. Vi släppte ut honom & han gick ut i snöstormen & satte sig.. Bytte plats ngr gånger gäspade men VÄGRADE gå in... Antingen mådde han dåligt eller så var han rädd för något. Efter en dryg halvtimme lyckades vi tvinga in honom. Han var jätteblöt, stel i kroppen & skakade... Bäddade ner honom i min säng & idag är han som vanligt igen :-)

Nu ska jag inventera lite & se vad det kan bli för mat idag...

Ha en fin måndag!








17 kommentarer:

  1. Där gjorde du ett bra byte med sonen :) Skönt att slippa affärerna. Jag var på ica maxi förut, mindre roligt men jag belönade mig med en sightseeing på IKEA efteråt, skratt. Köpte inget men kollade in lite vårnyheter :) Ha en fortsatt fin dag, kram Milla.

    SvaraRadera
  2. Vilket bra byte du gjorde med sonen! ;)
    Stackars Zingo! Skönt att han mår bra idag igen.
    Ha en fin dag! kram.

    SvaraRadera
  3. Men lille goe Zingo då! Han mådde nog illa eller nåt... Bra att han är sig själv igen. Hoppas du har en fin måndag! Kramar! ♥

    SvaraRadera
  4. Tö här också!
    Gillas inte... blask och halt är det också.
    Här blir det korv stroganoff till middag idag.

    Kram K

    SvaraRadera
  5. Ja idag är det dripp drop även här. Det tar på snön så det är inte mycket kvar här.
    Ja Zingo kände väl sig lite köven...prices som vi ibland.
    Önskar dig en fin start på veckan.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Han mådde kanske lite illa stackarn!

    Ja nu ska väl Skånesnön också smälta bort. Synd, det blir så mörkt och trist.

    Kraaaaam

    SvaraRadera
  7. Nja hundar kan bete sig lite konstigt, mina har legat upp hos mig i natt, oh de e bara om de är något alldeles speciellt som min Golden går upp. De har varit stormigt och milt o en del snö har rastat från taket - de e nog anledningen:)

    Bra när man kan byta lite tjänster, lite mat mot lite handlande:)

    Kramiz

    SvaraRadera
  8. Såna byten är bra byten. Stackars Zingo - känner igen detta - min jycke är sån lite då och då numera känns det som. Och varför skulle inte en jycke kunna vara lite krasslig ibland också utan att det för den skull är bara lite illamående eller sånt. Så det är skönt när man sen märker att nu är dom sig själva igen och man har fått gullat och pysslat om lite extra - eller också är det sånt dom vet kommer ske om dom visar sig lite sjuka ibland :) Den där kycklinggratängen - den har jag satt upp på min to do food list. Må gott

    SvaraRadera
  9. Lät som en bra byte mellan er =). Skönt att Zingo är sig själv igen, man blir ju lite orolig så fort de gör nåt utanför det "normala".

    SvaraRadera
  10. Antar att lille Zingo mådde lite illa eller kände av magen precis som vi kan göra ibland,och då kanske det var skönt att få lite luft och sen skönt att matte pysslade om. Skönt att han mår bättre igen.
    Kramar**

    SvaraRadera
  11. Vilket bra byte ni gjorde där :) Tror nog att du hade fixat det till honom oavsett om han hade handlat eller inte ;) Kram

    SvaraRadera
  12. Naw...Lille Zingo då...
    Hoppas allt är bra/Nospussar & Kramar från mig ♥

    SvaraRadera
  13. Skönt att det inte var något allvarligare fel med voffsingen :)

    SvaraRadera
  14. Ja nu blev det smutsigt, halkigt och lite tristare iom detta mildväder... men idag snöar det här...förfullt igen!!

    Men lilla gosingen Zingo då...kanske mådde han illa stackarn...men skönt för honom att bli så ompysslad iaf. Det är så synd att de inte kan berätta hur det är de små gosingarna.

    Önskar dig en fin tisdag vännen
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  15. De beter sig lite märkligt ibland du... Undra vad det handlade om egentligen...

    Bra det där att byta jobb med barnen, det är ju det fina med att barnen blir äldre, just att man kan byta tjänster med varann..;-)

    Ha en go tisdag, det ska jag försöka ha.

    Kraaaaam

    SvaraRadera
  16. Det var ett bra byte. ;)
    Tro vad det var som Zingo reagerade på?
    Något han ätit på promenaden kanske, tänk om de ändånkunde tala.
    Kram

    SvaraRadera
  17. Lilla Zingo ......kanske han har en löptik i närheten ?
    Ludde var ju konstig en hel vecka nyss för att grannens tik löpte .
    Kram ♥

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis