måndag 21 januari 2013

eftertraktad

Klockan ringde tidigt och jag servade dottern med väckning :-)
Det hjälpte föga då hon ligger till sängs... Magen har pajat & hon är illamående. En ganska vanlig åkomma för henne då hon lider av Systemisk Mastocytos. Men idag kände hon sig för risig för skolan. Hoppas det är övergående för imorgon är det tänkt att hon ska få göra en kåvepenin provokation. Vi får se hur det utvecklar sig, det är ingen ide´att gå dit upp dålig då blir inte resultatet det rätta.... & har vi väntat ETT ÅR så kan vi vänta lite till om så skulle behövas....

Vår trånga lilla hall har nu blivit vitmålad, ja eller möblerna.... Tidigare var de i rustik furu & nu vita. Det har blivit som nytt. Inväntar bara de matta silverfärgade knopparna som kommer nu i veckan. Härligt att förnya sig lite :-)

Före & Efter
Det ser lite roligt ut med de strategiskt utsatta knopparna men..
den som väntar på ngt gott... väntar aldrig för länge.

Nu är maken iväg för att lösa allt detta med sin nya anställning... eller anställningar... Idag ringde gamla jobbet nämligen. De anställer från och med idag.... Trots att maken då fått ett annat jobb från 11/2 kan han inte tacka nej till denna anställning för då blir det problem med lönegarantin. Så det verkar som man får skriva under anställningen idag & säga upp sig, 1 månads uppsägning... & börja ngn vecka senare på nya företaget eller hur man nu löser allt. Han & jobbarkompisen är iväg nu för att försöka få ordning på detta... Först har man inget jobb... sen har man hastigt 2 jobb.... "snickarna" tyckte detta var skitjobbigt.. men regler är till för att följas ^^ & som jag sa detta är SMICKRANDE, ni är påtänkta från flera håll samtidigt & det finns inget som säger att det ena företaget är sämre/bättre än det andra
Tror de hoppas på inomhusjobb oavsett vart de ska jobba :-))



Tvättade igårkväll & nu väntar tvätten på att bli inlagd... Dags att ta tag i dagen :-)
Ha en fin måndag!

13 kommentarer:

  1. snyggt det blev - kul med före och efter bilder. Tänk att lite färg kan göra så mycket och enligt repotage från formex mässan så är det det nya - att måla om och ta vara på istället för köpa nytt.

    Och trevligt att vara attraktiv på arbetsmarknaden - inte många förunnade idag.

    Hoppas nu dottern mår bättre så hon kan göra sin provokation.

    Må gott

    SvaraRadera
  2. Riktigt snyggt i vitt ♡ ...
    /Kram pårej!

    SvaraRadera
  3. Kul med lite nytt i hemmet, att man kan få det gamla att bli nytt igen. Hoppas att dottern kryar på sig. Kram

    SvaraRadera
  4. Vilken skillnad det blev på möblerna. Mycket snyggare och fräschare tycker jag :)
    Ja en del har tur att ha vara eftertraktad på arbetsmarknaden ;)
    Det måste väl ändå kännas skönt att det har löst sig med jobb så snabbt så han slipper gå hemma alltför länge.

    Ha det gott
    kramis

    SvaraRadera
  5. Så ljust och fint det såg ut att vara i hallen nu :-)

    SvaraRadera
  6. Hoppas att allt ordnade sig för maken och att dottern piggat på sig under dagen :) Kram

    SvaraRadera
  7. Hej hej här är jag nu. Så fint du fått det i hallen :)
    Ja tänk 2 jobb eller inget. Hoppas det går bra.
    Ha goa dagar nu från Maria

    SvaraRadera
  8. Det är så snyggt med vitt. Jag har en byrå i hallen i furu som jag funderar på att måla vit men jag vet inte om jag klarar av det...
    Ha en bra kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  9. ett riktigt lyft :) jättefint i vitt ju
    kramar och en fin kväll till dig

    SvaraRadera
  10. Tack för kommentaren om min hall. Visst blev det fint. Tapeten ska egentligen sitta på andra hållet men jag ville ju ha det långrandigt... Men vad fin din hall blev. Visst gör det mycket med lite färg..!!! Vad roligt för maken med jobb, kanske i mesta laget med två jobb men det är väl bättre än inget..;-)

    Hoppas dottern kryar på sig, stackars tös, massor med elende hela tiden.

    Ha en trevlig afton.

    Kraaam

    SvaraRadera
  11. Så "mycke" lite färg gör va!! helt nytt ju. Jättefint.

    Stackas dottern - alltid sjuk (känns de som) vad jag lider med henne.
    Men då, märks att jag varit en aning frånvarande - har mannen fått nytt jobb. Vad kul - eller rent underbart ju. De där med gamla jobbet lät ju lite krångligt..hum...men de löser sig väl.

    Kramiz

    SvaraRadera
  12. Härligt att vara efterfrågad. skönt det ordnar upp sig nu.
    Låter inte så roligt dock med dottern. Får hoppas ni får rätt hjälp nu.
    kramelikram
    Fia

    SvaraRadera
  13. Det gäller att våga ta tag i saker som man vill förnya, ibland går man bara och tänker att " jag ska"..sen händer inget mer.Men ni fixade det,och toppenfint blev det. Snyggt när det blir så ljust och fräscht.
    Jag sa ju det att det skulle ordna sig för maken med jobbet.Hoppas det ordnar sig...
    Kramar**

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis