fredag 18 januari 2013

fredag idag... veckans bästa dag...

Så är det fredag igen...
Maken kör dottern till skolan, mellanlandar väl hemma en stund & ska sedan träffa "jobbarkompisarna". Det kan de behöva.. Prata av sig lite....  Nu verkar det rulla igång med jobb från flera håll. Gamla firman är uppköpt & enligt dagens tidning skulle jobben vara på "G" redan på måndag.... & så då makens förra chef, ja eller förförra ;-) som startar upp lokalt & har handplockat 10st att starta med. De anställningspapperna kom igår, med anställningsstart 11/2. Nu får vi hoppas att det inte blir ngt krångel med lönegarantin eller liknande... Jobbarkompisarna ska väl försöka få klarhet i detta idag under fikat, kontakta någon som vet :-) Konstigt är iaf att tidningen vet mer än de anställda som står överst på återanställnings listan... Ja eller oxå så TROR tidningen detta.... Sen borde man väl veta nu OM man ska jobba på måndag kan man tycka... Nåja snart vet vi väl...

Jag känner mig ngt bättre idag än igår. Jag är fortfarande förkyld & känner av huvudvärk och så. Men magen verkar ha stabiliserat sig & jag är inte alls så skakig i mage & ben idag... Skönt :-)
Tror nog kanske att doktorn höjde ett steg för snabbt i levaxinen, eller så var vi inte helt överens om vilken dos jag haft det sista. Det KAN vara svårt med en dialog via mail... Jag ökade med 50 ug/v förra veckan, Så jag minskade med 25ug/v det KAN ha varit det som gjorde mig darrig & att magen rasade... Jag stod över alla tabletter igår & är som sagt idag mycket stabilare i måendet idag Det KAN vara levaxin som bråkar, är lite känslig & har varit det sedan ämnesomsättningen kraschade totalt 2009 & sedan varit väldigt svår att fårätt inställd. Den har pendlat upp & ner men varit stabilare under 2012. Får hoppas den ny dosen håller den i schack. Nya prover om 6-8v.

Ikväll är det tänkt att vi ska hem till kompisen R en sväng & som det känns nu så kan vi allt göra det... Maken ska sätta upp ngr hyllor åt henne & så skulle hon bjuda på lite mat :-)

Det verkar bli en fin dag i dag. Solen skiner himlen är blå & det är -8* Får bli en skön Zingowalk när jag gjort mig i ordning :-)

Ha en finfin fredag!



10 kommentarer:

  1. Hoppas allt blir Kanon...
    Naw,sååå sött foto på lille Zingo/Fredagskraaaaam från mig ❤ ...

    SvaraRadera
  2. Skönt att du mår lite bättre. Och så bra att det ordnat sig med jobb för din man. Ha en skön helg. Kram till dej och en nospuss till sötingen Zingo! :)

    SvaraRadera
  3. Vad skönt att maken har fått jobb igen så snabbt, hoppas inget krånglar nu bara.
    Jag minns när jag jobbade på Saab för många år sedan då vi vi nästan alltid veta saker via media innan själva ledningen pratade med oss...sjukt. Men det sitter kansken någon med inside information som rapporterar till tidningen ;)

    Skönt att du känner dig bättre idag.
    Ha en skön fredag
    Kramis

    SvaraRadera
  4. Hoppas du får må bättre snabbt. Ja tidningar "vet" så mycket men sen om det stämmer är ju en annan femma. Hoppas maken får klarhet och haft en trevlig stund med kollegorna. Må gott

    SvaraRadera
  5. Så härligt att allt verkar ordna till sig med arbete å så :) Idag skiner solen även här och jag sitter och funderar på om en liten promenix till brevlådan nere vid stora vägen vore på sin plats :) Hoppas att vi inte stöter på några svin bara, hihi ;) Fast här hemma har vi faktiskt varit förskonade ifrån dom än så länge. Värre var det ju vid motionsspåret på andra sidan stan som jag instagrammade om. Kul att du hittade en bild på ditt svin ;) Ha en fin dag och en go helg, kram Milla

    SvaraRadera
  6. Skönt att du känner dig bättre♥
    Här har det varit kallt några dagar. Men temperaturen börjar visa sig från den bättre sidan, bara -15 nu :)
    Men någon sol har jag inte sett på ett tag :(
    Mysigt att få åka bort och äta :)
    Fin bild på snygga Zingo♥
    Kramen min vän♥

    SvaraRadera
  7. Skönt att du känner dej bättre idag :)Vi har inte haft lika kallt idag, "bara" 11 grader nu...
    Hoppas att ni får en mysig fredagskväll!

    Kramis

    SvaraRadera
  8. Mu, har jag också hittat hit ;)

    Kramiz och ha en fin helg

    SvaraRadera
  9. Va skönt att det är bättre, håller tummarna för att det blir helt bra snart!! Kram!

    SvaraRadera
  10. Och nu redan söndag....
    Jag kommer aldrig ikapp med mina bloggläsningar tydligen. =)

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis