söndag 27 januari 2013

Helg summering...


Nu är söndagskvällen här....

Igår tog maken en välbehövlig sovmorgon. Han steg inte upp förrän närmare halv 12. Har varit en tuff vecka så det behövde han. Sonen var på bowlingtävling & sonens flickvän var kvar här och pluggade..  Jag & maken tog Zingo en skön promenad & sedan stöd-handlade vi ngr saker som missats.

Efter middagen som blev Millas Kycklinggratäng med Mango Chutney åkte sonen & flickvännen hem till henne. Dottern åkte med kompisar för en partykväll :-) Jag och maken bänkade oss framför sista avsnittet av Stjärnorna på slottet. Det var ju Robert Gustavssons dag igår & han är ju så härlig & underhållande :-) Sen zappade maken fram & tillbaka.. i hate it.. Väldigt många program & filmer som vi sett bitvis under åren.... Jag tycker nog att finns det ngt att titta på så gör vi det annars kan man se en film eller stänga av tv,n men det har maken svårt att göra. Hade han bott själv hade den stått på dygnet runt....

Idag sov jag väldigt gott & vaknade strax före 10 av att Zingo & maken var på väg ut :-)
På dagen idag åkte jag & maken till Knorren, hundbadplatsen, för en promenad med Zingo. Det är ett bra ställe att promenera på & denna årstiden är det inte så mycket folk så då kan Zingo gå lös :-) Det gjorde han nästan hela promenaden idag. Härligt! Vi hade med oss en boll oxå så det blev en massa bus & lek  & en skön promenad. Dock inget bad...  Det fick änderna stå för... Men Zingo testade hållbarheten av isen... den höll som tur var.... :-)




Har ätit middag & nu sitter vi i soffan & slöar.... Ska kika på Så ska det låta om en stund :-) 

Ha en fin söndag!
Knorren i juni & Knorren idag...
Det bästa av allt... Vi är snart där igen... i vår & sommartider :-)








14 kommentarer:

  1. Det var en redig sovmorgon maken tog :-)
    Maten ser mumsig ut. Ja vi är på väg åt rätt håll... snart är vi där igen.
    Stjärnorna på slottet var jättebra.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vad maten verkar god . Kikade på receptet . Ska testa det nån gång , gillar grätänger .
    Jag såg också stjärnorna på slottet igår , och ja visst är det dåliga filmer som visas på helgerna !! Man blir så less .
    Ser härligt ut på er promenad . I dag var Sara på en långpromenad med Ludde , men det var kallt - 20 grader . Ludde har en "jacka" när det är så kallt .
    Kram ♥

    SvaraRadera
  3. Mumms maten verkar jättego...
    Nej,jag såg inte på Stjärnor på slottet/Söndagskraaaam från mig!

    SvaraRadera
  4. Ja gud ja, snart är vi där igen,så härligt,och det är gott att ha nånting och se fram emot.
    God såg den där gratängen ut också, jag var inne och norpade receptet**
    Jag hann inte se Stjärnorna på slottet i går,lite synd för han är superbra Robert Gustavsson. Men det var så mysigt att natta flickorna i stället...
    Sv: Bilden på badet var lånad från nätet, jag glömde skriva det. Så där tjusigt badrum har inte jag..*..
    Kram vännen**

    SvaraRadera
  5. Skit också. Missade R. Gustavsson igår:-( Hade gärna sett det en var på tjejträff. Trevligt det med:-)

    Verkar som om du haft en fin helg:-)

    Kram Cecce

    SvaraRadera
  6. Låter som en underbar helg.
    Ja...snart är det VÅÅÅR!!!
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Tittar väldigt lite på tv-programmen, det ses mest filmer och serier här och det blir när tiden faller på. I helgen har här har det blivit en hel del slappande. Kram

    SvaraRadera
  8. Kikade på Stjärnorna via datorn i söndags eftersom vi hade gäster i lördags. Robert Gustavsson är verkligen en person med olika fasader och djup. Funderar på att låna hans bok/självbiografi för det finns verkligen mer under ytan där. Gillade ni gratängen? Tur att du hittade receptet för jag kollade inte instagram på hela lördagen nästan :) Såg bilden av "snöhunden" på insta och ler. Ville han inte ens gå in från balkongen så måste han verkligen njuta av snön, tihi. Hoppas att du får en fin start på veckan ♥ Kram milla

    SvaraRadera
  9. Mums vilket smarrigt recept. Årets stjärnorna på slottet har varit helt suveränt, skrattar ibland så man nästan trillar ur soffan. Ha en fin start på veckan. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  10. Så härligt och skönt ni haft det!
    Sv. Det blir Sthlm till helgen, återkommer om det:)

    Ha en riktigt bra måndag
    Ann-Louisekram <3

    SvaraRadera
  11. Jag måste säga att jag föredrar sommarskruden, även om det kan vara fint med snö också :-)

    SvaraRadera
  12. Denna helg vet jag inte vart den tog vägen. Bara susade förbi!

    SvaraRadera
  13. uj, vad skraj jag blev, tänk om Zingo hade trampat igenom :(
    en fin början på veckan till dig
    kramar

    SvaraRadera
  14. Vilken mysig helg ni haft :)
    Själv har jag jobbat hela helgen. Men det gick bra det oxå :)
    Här har dom lovat riktigt med snö på onsdag. Men hellre det än kyla!
    Kramen♥

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis