söndag 20 januari 2013

isande...

Igår när vi fixat oss åkte jag & maken till ÖB. Vi tog med oss Zingo för en promenad på annan mark. Vi fick köpt maskindiskmedel, godsaker till Zingo, sköljmedel, gravljus & lite godis. Vissa saker är de riktigt billiga på. Eftershoppingen åkte vi ner till makens syster & lämnade ngr saker. Sen tog vi Zingo på en kul promenad, tyckte han iaf.. Jag och maken kände hur det bet i kinderna. Riktigt isande kallt...

Väl hemma igen fick jag ta tag i dagens STORA problem... Dotterns I-phone var full, helfull & det bara hände på ett ögonblick & strax efter stängde den av sig & det var bara apple logan som man såg.
Vi försökte tvinga telefonen att stänga av sig genom att trycka på "home" & avstängning samtidigt. Men INGET hjälpte... Hittade en sida på nätet & följde instruktionerna. MEN misslyckades. Fick uppdatera iTunes på datan & sen testade vi igen att göra som man skrev om på hemsidan.  Grundinställa iphonen & dottern satt bredvid & sörjde... Alla mina kort, alla mina kontakter.. allt är borta.. :-( MIN IPHONE buuuhuuuhuuu typ.... Garantin gick ut i mitten av december så dottern deppade ihop totalt....
Efter några timmar så lyckades vi :-)) De enda som försvann från iphonen var ngr kort tagna i januari ALLT annat kom tillbaka till iphonen via iTunes. Slutet gott.. Allting gott. Men det var ngr STENTUFFA timmar  innan vi fick ordning på detta...  Så får ni problem med en Iphone som hänger sig. Titta på denna sidan  & följ instruktionerna :-)

På kvällen åt vi pizza & sedan åkte dottern med tjejligan på fest & sedan till krogen. En tjejkompis har sovit över & nu går de igenom gårdagskvällen med en massa tjo & skratt :-)

Vi tittade på Stjärnorna på slottet igårkväll & sedan på Dirty Dancing. Visst är det en härlig film :-)

Dags att ta tag i dagen.. & diskberget som väntar på mig... & en stor tvätthög ;-)
Jag bara roar mig ;-)

Ha en fin söndag!

16 kommentarer:

  1. ÖB är en toppen affär när man vill handla billigt. Men faktiskt är jag inte där så ofta.
    Här har vi härligt väder idag-7 grader. Eftersom jag sitter här i min ensamhet, tänker jag och Izor ta en promenad, efter skoterspåret :)
    Ha en fin söndag!
    Kramen goa bloggvän♥

    SvaraRadera
  2. Du kan verkligen konsten att ha roligt (LOL)

    Tvätt och disk - det kan man roa sig med i det oändliga. Tar liksom aldrig slut.

    Tur det mesta gick att rädda - elände när sånt där händer. Men nu kanske hon också tänker på att kopiera över det hon vill spara till datorn ifall att. Sen är det väl härligt för modersöron att höra skratt och prat ifrån stängda dörrar där ens barn (läs ungdomar) är.

    Må gott

    SvaraRadera
  3. Jag missade Dirty Dancing i går...:'(( Min Iphone fick sig ett spel för ett tag sedan, det blev en resa in till Göteborg och in till telia på Backaplan, himla trevliga killar som fixade den på ett kick..=D tur att ni fick ordning på er , just den biten med alla kort som man tar hela tiden blir ju en stor sorg om den pajar..=/

    Kraaaam

    SvaraRadera
  4. Mobilskräck med andra ord..........

    SvaraRadera
  5. Härligt att ni lyckades....
    Ha en fortsatt Skön Söndag/Kram ♡

    SvaraRadera
  6. älskar dirty dancing =)

    Fy vilken fasa men tur att det gick bra!

    Kram

    SvaraRadera
  7. Det var tur att ni var envisa och lyckades med dotterns iphone, inte alla föräldrar som engagerar sig så mycket.
    Ö&B åker jag till nån gång ibland,visst kan man fynda en hel del där. Även Rusta har ju mycket för pengarna..*L*..
    Jag och gubben satt faktiskt och tittade på Dirty Dancing,mycket härlig musik är det ju också,förutom dom magiska danserna**
    Kram vännen och ha en fin kväll♥

    SvaraRadera
  8. Vilket härligt vinterväder det varit idag, ljuvligt att kunna vara ute i solen och få lite energi!

    Så skönt att ni lyckades rädda dotterns telefon, kan förstå hennes panik :)

    Ha nu en riktigt skön söndagkväll

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  9. Hihi, fasa!! När mobilen lägger av förlorar de nästan hela sitt sociala liv ju, tihi. Tur att ni kunde rädda situationen. Ha en fin avslutning på helgen och en fin start på nya veckan. Kram

    SvaraRadera
  10. Usch!! Vilken katastrof!! Kan gott förstå att hon deppade, det hade jag med gjort.-)
    Tack för tipset med sidan...kan vara bra att lägga på minnet om olyckan skulle vara framme.
    Hm....man kanske borde rensa lite oftare:-)

    Hoppas ni haft en fin helg!!

    Kram Cecce

    SvaraRadera
  11. Fyyy vilken mardröm!
    Min Pc med tusentals bilder har också pajat :(…
    Men jag har nog lyckats rädda det viktigaste!!

    Kraaaam

    SvaraRadera
  12. Nobody puts Baby in a corner!! Har sett den filmen hundra gånger säkert men den är lika bra varje gång :-) Tittade dock inte i lördags, kollade på film, vampyrfilm :-D
    Ja du, det är hemskt när livet rasar så fullständigt som det gör när ens iphone eller mobil går sönder/krånglar... Jag vet, Emmas mobil har vi haft på lagning 3 ggr... Men nu har hon en sprillans ny iphone och den har inte krånglat än, tack och lov...
    ÖB har ju himla bra priser på sånt där nödvändigt.
    Ha en toppenfin måndag vännen! Kram! ♥

    SvaraRadera
  13. Tur att ni fick ordning på hennes Iphone.
    Jag såg också på Dirty Dancing...igen.
    Och jag grät....igen :)
    Kram!

    SvaraRadera
  14. Vilken tur att det ordnade sig med fånen! Den innehåller ju allt viktigt nu för tiden.

    Dirty dancing kan man aldrig se för många gånger!!

    SvaraRadera
  15. Alltid lika skönt när man får ordning på grejorna!!
    Men såå himla frustrerande när det strular och vilken tid sånt där kan ta.
    Ojoj då missade vi Stjärnorna på slottet ..kanske kan vi hämta hem det i programbiblioteket...bra att jag blev påmind :)

    En god film kan verkligen försätta en i ett skönt tillstånd och känns som en god karamell att suga på länge...hihi..
    Önskar dig en finfin vecka vännen
    Ann-Louisekram.

    SvaraRadera
  16. Uh! Skulle nog passa på att "backuppa" mobilen. Hade min iPhone "dött" hade jag blivit galen. Jag förstår din dotter helt!

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis