torsdag 24 januari 2013

iskall solig torsdag

KALLT har det varit idag men solen har visat sig & det är väldigt friskt ute. Zingo & jag tog en långpromenad i förmiddags. Han verkade inte alls bekymrad över kylan.
På dagen idag har jag roat mig med att damma & dammsuga. Plockat lite här & där.. Ja ni vet ju.. Det är ett evighetsprojekt...  Tog Zingo en ngt kortare promenad på eftermiddagen & sedan fixade jag middag. Idag blev det pannbiff med stekt lök, potatis & brunsås. Gjorde en coldslaw sallad till & lingonsylt såklart. Fick BRA betyg på maten idag.. Såsen kom nästan upp i farmorklass sa dottern ;-)
Barnens farmor gör världens godaste pannbiff med brunsås :-) Så jag fick nog Mvg på såsen tror jag minsann :-D

Undertiden som jag fixade mat hade Zingo & dottern en rolig stund. Dottern byggde upp ett "hinder" som Zingo skulle hoppa över & när han gjort det belönades han med en godis. Sen skulle han springa tillbaka & sätta sig tills hon ropade igen. Första gången sprang hon med tillbaka, men sen behövdes inte det.. Han tyckte det var så himla roligt så han klarade det med bravur :-)
Flera andra övningar testades oxå Som ex. att hoppa upp på fotpallen & stanna kvar... :-D
Zingo tycker det är så himla kul att få leka med lillmatte. Hon är bra på annorlunda lekar :-D

Efter mat & disk åkte jag, maken & dotter & gjorde ngr ärenden på vårt köpcenter. Väl hemma igen har vi haft en lugn skön kväll. Maken är ganska trött och sliten. Han stiger upp före 5 & jobbar utomhus hela dagen i denna kyla. Sen är det lite spänt med nya arbetskamrater såklart & jobbigt att resa 2h per dag ToR jobbet. Men han klagar inte... Är såklart jätteglad för att han har detta jobbet :-)

Sonen har varit och provjobbat ngr timmar idag & tyckte det kändes kul. Det är verkligen ett företag som värnar om sina anställda verkar det som. Idag var de 3 killar som provade på. Sonen blev hämtad av sin "mentor"hos flickvännen, han skulle egentligen blivit mött på stationen men denne person hade ändå "vägarna förbi".  Man får lön för provdagarna. Hur mycket jobb det kan bli framledes vet man inte än. Är tänkt som en timanställning som kan bli mer frampå. Idag har han fått testjobba med ngr arbetsmoment & bl.a få prata med chefen. Som sa att på detta företaget är det inte han som bestämmer vem som blir anställd, nej det överlåter han till arbetarna :-)  Imorgon ska han & några av de potentiella "arbetskamraterna" bli bjudna på lunch av företaget & sedan var det ytterligare en aktivitet under ngr timmar som man gör gemensamt. Här går man mycket på den sociala kompetensen, tycker tydligen att det är A&O. Ett härligt sätt att göra "arbetsintervju" på tycker jag :-)

Dags att lägga sig... om jag får plats bredvid Zingo ;-)

SOV GOTT!





13 kommentarer:

  1. Verkar som ett kanonföretag där dom verkligen är mån om sina arbetare, ger ju positiva rankar för dom som provjobbar.
    Mera sådant ska det vara, då får dom se vad ungdomarna går för....verkligen.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  2. En härlig dag!
    Ja pannbiff med brun sås är jättegott.

    Hoppas att du får en bra dag idag.
    Här är det kallt! -17,3 just nu. Brrrr.
    Kram K

    SvaraRadera
  3. Wow, låter som en intressant arbetsplats som sonen söker jobb på. Kul att få visa upp sig rejält och inte bara på en 30-minuters intervju som det brukar va. Gilla han det? Håller tummarna för honom :) Ha en fin helg, kram Milla.

    SvaraRadera
  4. Det är så skoj att träna olika med vovs. Tala om att dom fattar fort, vad dom ska göra :)

    Pannbiff med brunsås är inte helt fel. Gottigotti :)

    Roligt att sonen verkar trivas med jobbet :)
    Håller tummen hårt :)
    Kramen rara du♥

    SvaraRadera
  5. Låter kanon för sonen!
    Mums...vilken god mat du gjort. Snålvattnet rinner ;)
    Sv: Tyvärr har jag ingen skivspelare så jag kan lyssna på mina LP skivor :(
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Lyder da herligt...
    Sikke nogle skønne billeder og en sød hund.
    Rigtig dejlig fredag - kram Tina/OddStyle

    SvaraRadera
  7. Jag är inne i en sån husmanskostperiod nu. Hade gärna ätit hos dig. =)

    SvaraRadera
  8. Vilken smarrig mat du gjort :-)
    Kul för Zingo att få busa med lillmatte.
    Ha en bra fradag!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Din mat ser jättegod ut . Du är en duktig kock !
    Zingo är också duktig , verkar lättlärd .
    Förstår att maken din är trött efter sån lång restid till och från jobbet .
    Hoppas sonen får jobbet han är och testar .
    Ha en fin fredag.
    Kram ♥
    Maken dreglade när jag visade bilden av biffarna , han undrar vad du har för ingredienser i dom ?

    SvaraRadera
  10. Härlig Torsdag & så fina foto/Kram från mig ♥

    SvaraRadera
  11. Den sociala kompetensen är nyckeln till allt. Det man behöver lära sig kommer då som smort!
    Hoppas det blir en bra träff med ett lyckat resultat.

    Kraaaaam

    SvaraRadera
  12. Dem där pannbiffarna såg så goda ut!! =) Kram

    SvaraRadera
  13. mm så smarrigt! Att ens komma i närheten av farmors, d e riktigt bra betyg d! För visst är d ganska ofta så, att d är just farmors mat som är godast? =)

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis