tisdag 15 januari 2013

ja se det snöar, ja se det snöar....

Välkommen!
Hoppas de flesta av er hittat hit nu :-)

Himlen är alldeles grå & det snöar ganska rejält...
Jag och Zingo kom nyligen in från morgonens första Zingowalk. Han överlycklig över att det snöar.. Jag ngt mindre road av det ;-) Det var inte nödvändigt med mer snö nu tycker jag. Barmark & VÅR hade varit trevligare, men det är ju bara januari :-)

Maken jobbar på med målningen. En tavelram är målad, spegeln är målad, nyckelskåpet är målat, hallbänken är målad & några byrålådor. Det blir rent & fräscht
Igår tömde jag hela byrån så den hoppas jag han blir klar med idag, så slipper underkläder & strumpor bo i papperspåsar lite här & lite där ;-)



Vi passade på att handla igår. Lämnade även tillbaka en köttfärs som luktade surt. Enligt sonen luktade den sourcream and union (han är expert på den doften... iaf på chips.. hahaha) Skulle gjort pannbiffar på den köttfärsen i söndags men så blev det inte. Men igår, på nyinköpt köttfärs blev det pannbiff med lök, potatis & brunsås till middag. Sååå GOTT!

Dottern har gått iväg till skolan idag :-)

Igår när jag gjorde mat tyckte Zingo att jag var såååå tråkig...  Han satte sig så att han hade insyn i köket & väntade.. "är hon aldrig klar, när blir det MIN tur" Den som väntar på något gott.... :-)

Dags att ta tag i dagen...
Ha en fin tisdag!

20 kommentarer:

  1. Tänk att lite färg kan göra så mkt, det blir ju jättefint. Skönt att dotra mår lite bättre så hon orkade gå till skolan. Håller tummarna för att det håller i sig.
    Egna pannbiffar är ju sååå gott! Ha en fin tisdag vännen! Kramisar! ♥

    SvaraRadera
  2. åh vilken fin ny blogg du har nu :) vackert
    sådan där fönsterspegel har vi också, vi hade ett gammalt fönster i stående i lillastugan och J lämnade in den för att få en spegel ditsatt, så har jag betsat ramarna ljusbruna
    Zingo riktigt demonstrerar där :) TRÅKIGT! :)
    kramar

    SvaraRadera
  3. Att måla om möbler och småsaker är ett bra sätt att fräscha upp hemma utan att köpa nytt . Jag älskar vårat vitmålade vitrinskåp i vardagsrummet . För några år sen var vi på väg att kasta bort det för att det var furu .
    Det är ju bra att din make har något att pyssla med hemma nu i väntan på arbetet ;)
    Ludde ligger och gnäller vid källardörren nu . Han har väckt mig tidigt i morse med sitt pipande .......så jag var tvungen att gå och lägga mig igen efter ett tag . Det är som att ha en baby igen ;)
    Hoppas det går över snart . Men läste att tikar löper i upp till tre veckor ........
    Söt bild på din baby ♥
    Kram ♥

    SvaraRadera
  4. Hihi...Lilla Zingo så söööt/NooooooooooosPussssssss & Kraaaaaaam från mig :)

    SvaraRadera
  5. Haha! Ja, han ser verkligen uttråkad ut, Zingo :-)

    SvaraRadera
  6. Skönt att dottern mår bättre:) Jessica har farit till skolan idag också :)

    Kram

    SvaraRadera
  7. Va fint det blev med det vita i hallen :)
    Stackars Zingo som ska behöva vänta på att matte ska ha tid för honom ;)

    Ha en fin snöig tisdag
    Kramis

    SvaraRadera
  8. Hahaha, där lyckades du verkligen fånga Zingos sinnestämning. Det ser verkligen ut som om han tänker så :)
    Urk, för sur köttfärs. Bra att det inte är några problem att byta när det blir så. Ofta har affären god kundservice när det gäller sånt. Ha en bra dag, kram Milla.

    SvaraRadera
  9. Inget snöande här så långt ögat når :)
    Men lite till gör inte så mycket *L*
    Stackars vovs, som måste vänta på matte. Han vill ju ut och leka i snön, förstår du väl :)
    Kramen rara du♥

    SvaraRadera
  10. ja tack nu är jag inne..........

    SvaraRadera
  11. Oh nu blir de fint där, vitt o fräscht..härligt.
    Vi har fått massa ny snö IGEN nu skiner solen o det är faktiskt underbart fint ute.
    Kramiz

    SvaraRadera
  12. Bra att mannen din är duktig på att måla,det är härligt att få lite upp fräschat.Så tråkigt med snöandet,svårt och gå blir det också...
    Men Bamse här han gillar snön och skuttar glatt omkring,medan Peppe tycker som matte,att snön räcker mer än väl nu...*
    Zingo har verkligen tråkigt, det syns lång väg,hehe....en pannbiff hade suttit bra enligt honom..**
    Kramen på dig♥

    SvaraRadera
  13. Ahh, en ny blogg. ;)
    Snyggt målat, det blir som ett nytt hem.

    Kram

    SvaraRadera
  14. Så. NU har jag hittat hit:-) Det tog lite tid:-)

    Hoppas du haft en trevlig tisdag. Själv sitter jag i skrivande stund på tåget mot Stockholm med dålig internetuppkoppling:-) Är framme sent i kväll!

    Hörs igen.
    Kram cecce

    SvaraRadera
  15. Sv: tack :)
    kramar och önskar dig en fin kväll

    SvaraRadera
  16. Whoowww vilken finfin sida du fixat till!!

    Kraaaam

    SvaraRadera
  17. Se där ja!
    Nu kunde jag hitta till din nya blogg!
    Mycket lättare!
    Kram

    SvaraRadera
  18. Såå spännade att besöka din nya blogg :D
    Du har gjort jättefint här :)...mysigt!!
    Visst är det roligt med förändring hemma och lite ny färg kan verkligen förändra och sätt piff!!
    Klapp och kram till ursöööta Zingo <3
    Önskar dig en finfin onsdag vännen
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis