måndag 14 januari 2013

Måndag

Måndag idag... Ny vecka & Ny BLOGG. :-)
En olåst sådan.
Jag kommer ha kvar den låsta gamla bloggen & ha den till mer personliga saker och kort & ha denna i ett "enklare" format.Maken är iväg hos arbetsförmedlingen  de vet inte om de måste dit, men bättre ett besök för mycket än ett för lite.

Sonen är ledig idag. Dottern ligger kvar i sängen med huvudvärk, har försökt få igång henne igen, men det fungerar inte alls....

Jag känner mig lite halvsliten, men det kan säkert ändra sig under dagen, Jag har ont i en vad. Som kramp eller liknande, sitter djupt i vadmuskeln. Jag har under de sista veckorna blivit så konstigt andfådd, av ingenting. + att jag får mjölksyra snabbt när jag promenerar, känner mig tröttare av aktivitet. Jag tolkade det som att jag är lite förkyld & det är jag ju... Är lite svullnare i ansiktet & svullen runt ögonen. Har även ett dåligt ögonfransöga. Trots att jag känner igen dessa symtom väl, så insåg jag ändå inte förrän jag fick svar på ämnesomsättnings värdet att det har ändrats igen. Värdet ska ligga runt 1 då mår jag som bäst, men innan jul låg det på 2,8. Fick mail av doktorn om ny dosering är ordinerad av levaxin.

Ute snöar det små skira flingor... Vackert :-)

Maken har fixat till hallbänken nu, den är klar. Det blev rent & fräscht att måla om furu till vitt. Såg hos Maria i Kos att de målat för en tid sedan & blev sugen att göra det oxå... Spegeln & en ram hänger på tork. En byrå & en sekretär står på kö att bli målade..  Bra att han har lite att pyssla med maken :-)

Igår tog jag & maken en skön men kall vinterpromenad på knorren. Där hundbadet är. Zingo var sugen på ett dopp tror jag, men det var inte tillåtet....


Lagom till jag & Zingo gick ut idag så kom maken hem från AF, där de inte kunde göra ngt för dem idag... Vi tog en promenad tillsammans till Zingos stora glädje :-) Som grädde på moset möte vi "bröderna" & deras husse 2ggr :-)
Nu ska fixa till mig lite, behöver till affären idag & apoteket :-)

Ha en fin måndag!





11 kommentarer:

  1. Åh,så fina bilder & jag hoppas du känner dig lite bättre vännen/Kraaaam från mig ♥ ...

    SvaraRadera
  2. Du gör som jag gör ser jag...en låst blogg för privata saker och en öppen med vardagsgrejer.

    Visst blir det fräschare att måla furumöbler till vitt...det har jag gjort med fast det beror på att jag inte tycker om furu.

    Ha en fin dag
    Kramis

    SvaraRadera
  3. Hej vännen, nu har jag hitat hit! ja du, det är både för-och nackdelar med en låst blogg. Själv backade jag i sista stund. Får väl se hur jag gör framöver. Så fint det blev med vitmålat!
    ha en bra dag! Kram!

    SvaraRadera
  4. Hihi, du gör som jag...start nytt ;) Så fint du har gjort det här i bloggen och så fint det blev i hallen. Det är alltid roligt att göra om och extra roligt när man kan återanvända det man redan har. Kram

    SvaraRadera
  5. Det går ju bra att ha två bloggar .
    Jag äter ju också Levaxin , nu var det länge sen jag kollade värdena , kanske dags för mig också .
    Det är ju svårt att veta vad som är fel när man har så många krämpor och mediciner .
    Vad fint med vitmålade hallmöbeln . Kul att du blivit inspirerad av mig :) Nu när vi flyttat ryms inte vår vitmålade möbel i hallen , den får kanske följa med till stugan i vår . Just nu är den i köket . Det var ju Luddes favoritplats i villan , men här har han inte legat på den alls . Han hade nog bara en bra utkiksplats på den , vi trodde han gillade möbeln .
    Ha en fin kväll
    Kram ♥

    SvaraRadera
  6. Så fint du har gjort hos dig♥
    Tycker det är så snyggt med vita möbler, riktigt stilrent :)
    Hoppas du känner dig bättre vännen
    Ha en fin kväll!
    Kramen♥

    SvaraRadera
  7. Trevlig du har det i din nya boning. Och det kan bli som nytt när man målar om sina möbler. Har en byrå i min hall och även färg men har inte kommit till skott än - på ett par år nu - att måla men en vacker dag så........ Må gott

    SvaraRadera
  8. Hej!! är de denna blogg som är låst, eller den andra ..haha..ja alltså jag är ju inloggad på min användare så jag kommer ju in på båda.

    Är lite trött i kupan jag:) ljushållaren du har på bild här var vacker, är de din egna du fotat.
    Ja jag längtar också efter våren nu, jag gillar snön bara den håller sig borta från vägarna, vid sidan om får den gärna ligga för då är de ljust o fint på kvällarna också.

    Kramiz på dig vännen

    SvaraRadera
  9. Vad fint du gjort på den här bloggen,gillar bakgrunden verkligen.
    Visst är det väl helt ok med två bloggar,en bra lösning..*
    Tråkigt att du inte mår bra,men hoppas du kommer må bättre med rätt inställning på medecinen.
    Tänk vad lite färg kan fräscha upp, jag borde fixa till lite här också, men det gäller att komma i gång**
    Kramar***

    SvaraRadera
  10. Vilken bra lösning :)
    Ska direkt följa dej här, både med blogger o ska ja lägga till dej på wordpress :)

    Kramis

    SvaraRadera
  11. Gott att du kollade upp värdena, det gjorde jag igår, får svar nästa vecka.

    Fint blev det med den vita bänken!

    Kram

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis