onsdag 30 januari 2013

Nationalrätten

Idag serveras "nationalrätten" köttfärssås & spagetti till middag. Alla blev mätta & belåtna :-)


Dottern har varit hemma från skolan idag. Kände redan igår att det var sjukdom på gång. Startar alltid med kraftigt halsont & heshet. Hon har legat hela dagen. Hon måste pigga på sig nu. Hon ska ha kalas på lördag för tjejligan. Hon fyller 19-år på måndag. Hon ska bjuda på 3 rätters & de ska ha det lite kul :-) Så vi får hoppas detta bara är en tillfällig svacka...

Efter förmiddagswalken åkte jag & Zingo hem till mamma för att sätta lite färg i hennes hår. Det var ett tag sedan, så behovet var stort... Man blir ju lite piggare & känner sig fräschare med lite färg i håret :-)  Mamma har skadat knät så illa att hon tar sig fram i sakta mak med kryckor. Är förmodligen ledbanden som blivit uttänjda. Har varit på sjukgymnast besök i em & får förhoppningsvis bra hjälp där... Höjden av otur dock då hon ramlade baklänges när hon skulle ta av de blå tossorna & vred knät ur led än mer..... Nästa gång mamma så skippar du tossorna, de är bara i vägen!!!

Maken & jag har varit nere & stödhandlat lite ikväll. Nu kommer han ha bilen till jobbet 2 dagar så då är det bra att veta att man har allt man behöver hemma. Det är inte gångavstånd till affären här. En liten påse godis följde oxå med hem.. Har varit sugen hela veckan & dottern skrev sms "köp ngt gott" & det har jag ju gjort.. Hon kan få smaka LITE :-D

Ikväll ska jag titta på Efterlyst. De tar upp fallet om den brutala våldtäkten som drabbade en ung tjej i vår stad i November.

Hoppas ni har en bra onsdag!





18 kommentarer:

  1. Köttfärssås och spagetti funkar alltid , vi ska äta det i morgon .
    Hoppas dottern piggnar till så hon kan ha sin bjudning .
    Stackars din mamma .
    Vi har inte heller gångavstånd till affären , måste åka en mil dit . Kiosken här har lite nödvändigt livsmedel , typ mjölk , kaffe , m.m . Jag vill också ha hemma mat , man vet ju aldrig hur man mår nästa dag , man kanske inte orkar handla så det är bra om man "ligger ett steg före" i planeringen av mat .
    Kram ♥

    SvaraRadera
  2. De där blå tossorna är fullkomligt livsfarliga - jag tar aldrig på mig såna när jag är på vårdcentralen trots att dom står där nästan mitt i ansiktet på en. Men var det inte halt innan så blir det halt med tossorna - så hon gör rätt mamma - aldrig mer såna!

    Du har ju varit internationell - italiensk traditionell genom den svenska nationalrätten :) Här blev det pytt i panna m ägg - svensk det också så det förslår.


    Och hoppas verkligen att man får in massor av tips som leder till ett gripande när dom visar på efterlyst. In bakom lås och bom ska dom och helst också kastreras!

    Må gott

    SvaraRadera
  3. ÅÅh, nu blev jag sugen på köttfärssås och spagetti, var så länge sedan vi åt det!

    Hoppas både dottern och din otursfågel till mamma kryar på sig!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  4. Nä, är hon dålig nu igen stackarn.... Klart hon skall ha lite gott då! Vilken otur din mamma hade, jäkla tossor! Jag brukar stå och stampa av mig och torka fötterna på mattan innanför dörren på vc en bra stund - då slipper jag ta på tossor, de är precis som du säger bara i vägen. Hoppas ni har en fin onsdagskväll! Snart är det fredag! Hurrrraaaa! Kramisar från mig! ♥♥♥

    SvaraRadera
  5. Såg om våldtäkten på efterlyst, hemskt =(

    SvaraRadera
  6. Men aj, stackars din mamma! Ja, de där plasttossorna är ju direkt livsfarliga så här års! Tur att hon inte slog sig mer!

    Köttfärssås är alltid gott och roligt eftersom man lätt kan variera den.

    Förkylningsvirusen är i sitt esse nu verkar det som men hoppas att din dottern hinner pigga på sig till helgen. Party med tjejerna vill man ju inte gärna skjuta på ;)

    Missade efterlyst men kanske finns det på play på datorn. Ha en bra dag, kram milla

    SvaraRadera
  7. Hejsan
    hittade hit via Paulaz blogg
    Brukar också titta på Efterlyst.....

    SvaraRadera
  8. Hoppas att hon kryar på sig. Själv är jag sjuk, det gick över men sedan kom det tillbaka, så jag hoppas att jag frisknar till innan arbetet i helgen. Ha en fin dag. Kram

    SvaraRadera
  9. Hoppas att dottern kryar på sig innan helgen.
    Fy vad otäckt, våldtäkten menar jag.Maten såg gudomlig ut :)
    Kram!

    SvaraRadera
  10. Mums för spagetti och köttfärssås, det var länge sen.
    Stackars din mamma, vilken otur. Hoppas dottern kryar på sej fort.
    Ha en bra onsdag!
    Kram

    SvaraRadera
  11. stackars din mamma och hoppas dottern blir frisk till sitt kalas, vi har inte heller närmsta väg till affären, det finns visserligen en liten butik några kilometer härifrån men där kan man bara handla om man har glömt något, buriken är verkligen LITEN
    kramar

    SvaraRadera
  12. Det måste vara ruskigt frustrerande för din dotter, hur hon än gör så blir hon ju sjuk...:(

    Det där med våldtäkter, det är ju nästan så man blir förespråkare av livstidsstraff...

    mm, good midday, här blev det köttfärslimpa..:P

    Kraaaam

    SvaraRadera
  13. Ja ibland är de gott med alá spagetta:)
    Nu håller jag alla tummar o tår för att dottern blir frisk och kan ha sitt kalas i helgen - krya på henne.
    Jag har min lillprinsessa här - guldtid.

    Kramiz

    SvaraRadera
  14. Mina tjejers favorit...detta går alltid hem...hihih..
    Min -94 är också sjuk och hemma idag...men hon firar inte 19 år förrän i sommar :)

    Kryapåkram till din tjej <3

    Ha de gott du ocså :)

    Önskar dig en fin avslutning på veckan
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  15. Smarrigt , så hittade jag hit till nya bloggen det var ju kuligt har inte kunnat komma in på den låsta men så idag funkade det och då såg jag att du flyttat. Kram

    SvaraRadera
  16. Jag håller massor med tummar för att dottern piggar på sig!
    Festen MÅSTE bara bli av!

    Kraaaaam

    SvaraRadera
  17. Åh! Jag älskar spagetti och köttfärssås :-)

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis