fredag 25 januari 2013

Nu är det slut på veckan det är dags för fredagsmyyys ❤


Det KAN vara såhär hos oss ibland ;-)
Fredag idag... hela dagen...
har varit en bra sådan.... Med lagom mycket värk & ganska mycket ork... faktiskt :-)

Har sovit gott, väckt dottern som kom iväg till skolan. Tagit en iskall promenad med Zingo i skogen där han fick springa lös & busa.. Härligt :-)

Har dammsugit & tömt hela tvättkorgen. Bäddat rent i min & makens säng. Blir "Lyxliv" inatt.... För många år sedan i vår ungdom sa maken.. Tänk vad bra vi har det... diskmaskin, micro, tv & rena lakan hahahaha


Har kört dotter till vårt köpcenter så hon fick hämtat ut ett paket från Bubbleroom. Medan jag tog eftermiddagswalken med Zingo, i skönare temperatur gjorde dottern pajdegen till västerbottenostpajen. Sen fixade jag färdigt pajen, dukade & jag, dottern & maken mumsade i oss goda kräftor paj & bröd :-) Inte dumt alls som fredagsmys & när de säljs för 89kr/kg så är de värda sitt pris :-)

Nu har jag nattat maken & Zingo & kilar på Tyst vittne tillsammans med dottern :-)

Ha en GOD NATT!

6 kommentarer:

  1. Har du bytt blogg igen?? Hänger inte riktigt med:-)

    Västerbottenpaj är bara såå gott!! Måste göra det snart tror jag!!

    Kram Cecce

    SvaraRadera
  2. Nog blir det lyxliv med renbäddat i sängen, doften av rena fräscha lakan är ljuvlig...
    Västerbottenpaj är gudomligt gott,däremot kräftor är inte min grej riktigt**
    Här "nattade" jag också maken förut,bara jag och vovvarna som håller varandra sällskap.Jag har tittat på en film med Robert Redford, snyggingen,den var riktigt bra. Men nu dags att tippa i säng..
    Kram vännen**

    SvaraRadera
  3. De e lyx med nya lakan, de är mycket i våra liv som är lyx. Små detaljer vi sällan tänker på.
    Ja jag fick ju oväntat besök inför helgen så en son o en sondotter snusar gott hos mig, ja så gubben o hundarna - ändast tanten är vaken:)

    skönt dottern är pigg o kan göra lite.
    Kramiz

    SvaraRadera
  4. Skönt med helg, det var underbart slappande igår för mig. Känner mig dock lika trött idag med, men kanske blir bättre efter en dusch och påklädning ;) Ha en fin Lördag. Kram

    SvaraRadera
  5. men jag tycker att maken hade rätt i det han sa, vi har det bra eller hur
    en trevlig lördag till dig
    kramar

    SvaraRadera
  6. Klockrent - kan man inte fjäska hos den ene så går man till den andre och så är det här också. Dom är kloka djuren när det gäller att se till sitt eget bästa och här tycker också jycken det är x-tra kul när lillmatte busar och fixar även om det nu inte blir så mycket avancera - man får ju ta hänsyn till ålder.

    God mat och tänk att man kan uppskatta en nybäddad säng så mycket. Någon gång skulle jag vilja ha såna där exklusiva lakan i egyptisk bomull som man läser om i inredningsmagasin. Fast när man inte är så kräsen så duger vanliga bra. Men allra skönast är det när man får bädda med lakan som hängt ute och luktar friskt och nytvättat. Lite kallt för sånt nu.

    Tror det blir en mys dag hos dig idag också - må gott

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis