torsdag 31 januari 2013

Ohhh what a day

Här har vi legat idag. Med överkastet framför fönstret.. mörkerläggning....
Vaknade strax innan 8 med en hejdundrande huvudvärk... Tänkte att bara jag kommer upp känns det nog bättre... Men det blev om möjligt ännu värre... Gjorde i ordning tabletter & tänkte bara jag får i mig dem så lättar det nog... Men innan jag fått i mig dem började jag må illa.. Satt väl ngn halvtimme & "svalde" innan jag vågade mig på att ta en tablett...  Men det skulle jag aldrig gjort... För då började jag kräkas... & för varje gång jag ulkade blev huvudvärken värre & värre... Sonen kom upp & tyckte jag skulle försöka lägga mig igen & kom in med hink, vatten & papper... Där blev jag sedan liggande till 13-tiden. Fick hojtat in sonen som fick sätta upp ngt extra för fönstret jag klarade inte av solen.... Visst är det bedrövligt att man kan bli så dålig just den dagen det är solsken.... :-(

Sonen tog förmiddagswalken med Zingo, innan jobbet.. Tacksamt 

Det har lättat lite i huvudet men jag får gå på treo/citodon... Jag har ätit lite.. För när huvudvärken lättar så lättar illamåendet oxå. Har tagit det lugnt hela dagen, det finns ingen möjlighet att göra ngt för då dunkar det i huvudet. Tog en liten  sväng med Zingo på eftermiddagen, tänkte att det kunde vara skönt att lufta huvudet, men det var kanske inte så käckt med facit i hand. Men Zingo behövde ju ut så... & dottern är ju inte heller i stöten... Nu Har jag kört igång diskmaskinen efter dagens middag som dottern lagade. Jag slapp idag, Tacksamt♥  Det blev en ny spännande gratäng med kyckling, sweetchilisås, bacon & ris. Gott var det :-)

Mamma är på Ortopeden. Hon klarade inte av att ta sig fram alls idag & hade så fruktansvärt ont, så de fick beställa en liggande sjuktransport. Den skulle komma efter 2h. Det tog 5h!!! Pratade precis med pappa & nu väntar hon på röntgen & sen blir hon nog kvar iaf över natten... Snart är du på benen igen mamma

Här blir det en lugn torsdagskväll :-)

Ha en fin kväll!



12 kommentarer:

  1. Men oj vilken hemsk dag !! Hoppas det känns bättre nu .
    Tur att barnen hjälper dig .
    Krya på dig KRAM ♥

    SvaraRadera
  2. Inget vidare med huvudvärk
    Så söt hund du har han påminner om min.

    SvaraRadera
  3. Fy låter som migrän. Och då kan man vara tacksam för att man har goa ungar som kan hjälpa till och att dom var hemma. Hoppas du mår så mycket bättre - snart.

    SvaraRadera
  4. Oj, det var ingen rolig dag. Din stackare:-(
    Tur du har barn som är hjälpsamma i alla fall!
    Hoppas du känner dig bättre i morgon!

    Kram Cecce

    SvaraRadera
  5. Hemskt att må så dåligt, jag tycker "vanlig" huvudvärk räcker. Skönt med omtänksamma barn då.
    Kram vännen*

    SvaraRadera
  6. Ushiamej vilken start. Maken har också sådan huvudvärk och man känner sig så hjälplös när man liksom inte kan göra så mycket mer än hämta hink och sval handduk. :-(

    SvaraRadera
  7. Hoppas verkligen att du mår bättre idag.
    Ååå vilken söt text!
    Och sann! ;)
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Inget vidare vännen :(
    Hoppas det är bättre nu/Fredagskraaaaaaam från mig ♥

    SvaraRadera
  9. Fy vilken jobbig huvudvärk. Påminner om när jag hade migrän, hemskt.
    Hoppas du mår bättre idag.
    Då var det väl skönt med hjälpsamma ungar.
    Ha en fin fredag!
    Kram

    SvaraRadera
  10. usch vilken jobbig dag du hade :( hoppas att du mår så mycket bättre idag och att du får solsken även nu
    hoppas att det går bra för din mamma och att hon inte behöver vänta alltför länge
    kramar

    SvaraRadera
  11. Men usch och fy... Hoppas du mår bättre nu!

    SvaraRadera
  12. Läser och ser att ni inte heller haft några lätta dagar. Skönt att huvudet ditt är bättre iaf, o hoppas mamma blir bättre snart hon oxå. kram!

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis