tisdag 29 januari 2013

privatchaufför

Idag fick jag agera privat chaufför. Dottern ringde i förmiddags från skolan med panik i rösten.. Jag har glömt att jag har ett möte inbokat idag... Hon går i skolan i grannkommunen & mötet var i vår kommun & tiden knapp... Inte kunde hon boka av mötet heller. Det är ju sent att göra det samma dag & sen har hon behov av att få prata av sig & det får man på detta mötet :-)  Hon hade tur att jag hade bilen hemma idag... Jag fick slänga på mig kläder, hämta hem dottern, så hon fick lite lunch i magen. Tur att vi hade mat kvar sen igår... :-) & köra henne på mötet. Undertiden hon var där passade jag på att köpa lite sånt som jag såg att vi behövde. Sen hämtade jag henne & körde henne så hon kunde avsluta dagen med skolarbete. Full service ;-)

Väl tbx hemma pustade jag ut en stund, sen fick Zingo en promenad. Därefter fixade jag middag som idag blev wienersnitzel & ris. Gott

Nu pustar vi ut i soffan :-)

Ha en fin kväll!




13 kommentarer:

  1. Precis som de sig bör :)
    så fick du ju lite handlat också.
    Vilken tur du hade bil idag då.
    Kramiz

    SvaraRadera
  2. Tur att du var hemma och kunde rycka ut så snabbt .
    Fina ljuslyktor .
    Jag sitter och kollar Hollywoodfruar på tv:n.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  3. Vilken tur att det gick att lösa och att du var hemma och kunde köra!!
    Viktiga möten ska man inte missa!

    Kram cecce

    SvaraRadera
  4. Vilken tur att du var hemma/Kraaaam

    SvaraRadera
  5. Härligt när man kan göra skillnad och känna att man behövs :)
    kramelikram
    Fia

    SvaraRadera
  6. Oj...vilken tur att du var hemma och kunde ställa upp att köra.
    Vad då nödvändiga saker?
    Kläder och ljus och ljuslyktor och sånt? ;)
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Sånt kan jag sakna idag, att kunna hjälpa till...
    Va bra att bilen var hemma :-)
    Ha en bra onsdag!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Ibland blir det att agera privatchaufför ;)
    Idag är det onsdag o rätt så lugnt hos oss...ute plusgrader o blåst...Aj, aj gör ont i lederna ;(

    Ha en fin dag!

    Kram

    SvaraRadera
  9. Tur att du hade bilen hemma och kunde hjälpa dottern!!

    Tack för tipset ang kortsion o ev astmabehandlinge, jag ska till läkaren idag och ska ta upp detta med honom. Just nu hostar jag så jag tror jag blir helt knas snart...

    Hoppas du får en bra dag :)

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  10. Vilken tur att det fanns bil att tillgå! Och så fick du ju shoppat lite också. Wienerschnitzel låter underbart gott! Hoppas du har en bra onsdag! Kramisar från mig till dig vännen! ♥♥♥

    SvaraRadera
  11. Man gör vad man kan när barnen är i "nöd" :) Kärlek, kallas det, fniss ♥ Jag tycker det är gott att man kan finnas där när de behöver en och det är ju då faktiskt en av fördelarna med att vara sjukskriven :) Kram

    SvaraRadera
  12. Ja som förälder kastar sig flexibiliteten över en ibland;)
    Så är det väl också typiskt kvinnligt att utnyttja tiden på bästa sätt!

    Kraaaaam

    SvaraRadera
  13. Haha, ingen bra början på dag. Tur att ni hann iaf!

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis