onsdag 23 januari 2013

Rusig

Har sovit lite sämre två nätter men det är inte så konstigt man blir störd när maken går upp tidigt. Imorse kände jag mig helt utsliten. Förmodligen lite sviter av gårdagen & detta iskalla väder som vi fick idag. Hade nästan -15* imorse.  Men jag kom faktiskt igång till slut & fick bort den jobbiga fibrohuvudvärken.

Efter förmiddagswalken med Zingo åkte jag & dottern till Uddevalla sjukhus för att på Klinfys göra en spirometri co dif. Man tittar på om det kan finnas sjukdom i lungvävnaden. Man testar lungorna på flera olika sätt. Efter att man testat utan luftrörsverkande tillsatte man 4doser med ventolin & dottern blev riktigt rusig av denna medicinen. Hon uppförde sig som om hon skulle ha varit full i ca 20min. Skrattade utan att kunna sluta blev varm & skakig & rusig i hjärnan.... Hahaha mycket roande :-D
Efter ventolinintaget mäter man trycket & man tillsätter helium/kolmonoxid för att se hur hon syresätter blodet, tror jag ;-)
Nu tar det väl ca 2-3v innan vi får svar på detta av Reumatologen.


Efter sjukhus-besöket åkte vi till vårt köpcenter. Hämtade ut knopparna till hallmöblerna hos Clas Ohlson & köpte lite mat på Coop, en sväng till Granngården blev det oxå & en påse hundmat inköptes :-)

Träffade M & hennes lilla goa Vilma (hund) på eftermiddagswalken så vi slog följe en bit i det iskalla vackra vintervädret. Trevligt.

Jag & dottern hjälptes åt med tacos till middag & nu pustar vi ut i soffan framför tv,n med många värmande ljus.
Sonen har åkt till flickvännen. Han ska testjobba på ett företag imorgon, de ringde häromdagen & ville träffa honom. Spännande & se vad det kan leda till :-) Det finns ju inget han hellre vill än att få ett FAST jobb på heltid... Vad som helst tror jag han hade varit intresserad av :-)

I morgon ska jag bara vara hemma & greja här. Det behöver såklart städas & plockats. Har inte blivit gjort speciellt mycket i veckan eftersom den varit helt upp&ner & tillbringats på 2 olika sjukhus & maken kört igång att jobba. Skönt med "en ledig" dag ;-)

Ha en fin kväll!




12 kommentarer:

  1. Det är tröttsamt med sjukhusbesök .
    Snygga knoppar till sekretären . Jag skriver igen att jag tycker det blev så fint med de nymålade möblerna i hallen .
    Låter intressant med sonens ev. jobb .
    Kram ♥

    SvaraRadera
  2. Även om det tar både på dina och dotterns krafter så måste det vara skönt att det rör på sig, att hon får göra undersökningar som förhoppningsvis i längden gör att ni hittar orsaker och sedan botemedel så hon får bli en fullt frisk ungdom, håller tummarna!!

    Ta hand om dig vännen!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  3. usch läskigt att ta den medicinen ;) Kram

    SvaraRadera
  4. Det tar på krafterna att vara på sjukhus med allt vad det innebär. Så bra att dottern blir riktigt undersökt och utredd nu.
    Hoppas också det lyckas för sonen med ett jobb. Ibland kan det vara riktigt skönt att gå runt hemma i lugn och ro och plocka och städa undan. Man känner sig så nöjd efteråt..*
    Visst är det bra och viktigt med träning för hunden att börja lämnas ensam hemma. Man blir ju väldigt låst annars.
    Ha det gott vännen
    Kramar**

    SvaraRadera
  5. Oj, är hon bakis idag då ;) Idag har vi också riktigt kallt, brr så här blir det en innedag, tvätt och vila på agendan. Hoppas att du får en bra dag, kram Milla.

    SvaraRadera
  6. Hoppas att dottern mår bra idag!
    Sv; läs på min blogg ang pensionen :)


    Ha en fin torsdag!

    Kramis

    SvaraRadera
  7. Här hade vi minus 12 i morse, och jag börjar få hemlängtan... :-)

    sv: Jag har aldrig sett kroppkakor i Spanien, därför passar jag på nu när vi är i Kalmar :-)

    SvaraRadera
  8. hoppas att dottern mår bra nu, här är det också brrr-kallt
    kramar

    SvaraRadera
  9. Hoppas dotter mår bättre nu...
    Ljuvligt med Zingowalk & sååå gottit med Tacos,det var länge sedan får vi nog äta ikväll hihi/Ha en underbar dag Kram!

    SvaraRadera
  10. Hoppas att ni kan få lindring och bot.... snart!!

    Tacos älskar jag..lite FÖR mycket, äter jag då!! ..hihih..

    ♥Kikar in för att önska dig fortsatt fina vinterdagar♥

    Tack för alla fina kommentarer du delar med dig av till mig :)

    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  11. Sjukhusbesök tar väldigt mycket energi. Man blir helt slut av sådana besök. Hoppas alla provsvar är bra svar. Kämpig dotter du har.
    Tacos är så gott. Man äter alltid för mkt bara..
    Här är också kylslaget. Blir att dra igen balkongdörren inatt.
    kramelikram
    Fia

    SvaraRadera
  12. Vet precis hur jobbigt det är med alla dessa sjukhusbesök, men så skönt att det händer saker!

    Tacos skulle inte sitta helt fel nu!!

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis