onsdag 16 januari 2013

wednesday

Onsdag idag.... & det vänder & går mot helg igen :-)

Igår så målade maken vidare på våra hallmöbler.. Det kommer bli riktigt bra :-) Byrålådorna är klara & byrån är grundad. Efter lunch tog jag, maken & Zingo en långpromenad med Zingo i vårt bostadsomräde. Härligt i det kyliga vintervädret. Det snöade till & från hela dagen igår & ligger ett lager ute nu. Zingo älskar det. Jag hade hellre sett att vi gick mot vår... Men eftersom det bara är januari är jag glad för lite snö. Hellre snö än gråväder & regn :-)

Förra veckan när vi klippte Zingo köpte jag ngt nytt. Strandbodarnas Impregnering till tassarna. Zingo har problem tassar. Han har ont av att bli fuktig & då slickar han sig & då blir det ju inte bättre precis utan än mer fuktigt & mer klåda....Vi har testat det mesta olja som luktar tjära, smörjt med vaselin, det slickar han av direkt... älskar alla salvor & hudlotioner. Han kommer springande när jag smörjt mej med handcreme eller lotion & ska slicka av det :-D
 Nu har vi testat impregneringen i ngr dagar. Man ska smörja före & efter promenad första veckorna. Sedan räcker ngn gång i veckan. Det är en tunnflytande spray som går lätt att aplicera & sugs in snabbt. Inte lika lockande att slicka på som feta salvor, doftar gott. Den innehåller bla alohe. En liten förbättring har jag märkt. Han är inte riktigt lika fixerad vid tassarna + att trampdynorna känns lite mjukare. Så vi fortsätter. Vore en fröjd att slippa problemen med tassarna :-)

Dottern är iväg i skolan idag oxå :-) Förra veckan fick hon ett mail från psykologiläraren att man saknade dotterns inlämning. Dottern svarade den är klar men jag ville ha feedback på den innan jag lämnade in den. Men först var du sjuk innan jul & sedan jag. Men hon skickade in arbetet iaf & fick tillaka ett mail där det stod. Du är självlärd i kursen, BRA JOBBAT!. Kursbetyg MVG 
 Jösses vad glad dottern blev :-)


Maken fick besked igår att han börjar jobba den 11/2. Känns ju oxå väldigt bra :-)

Dags att ta tag i dagen...


Ha en fin onsdag!


12 kommentarer:

  1. Vad bra om det kunde vara lösningen på hans tassar, man vill ju att de skall må bra. Hoppas att du får en fin dag. Kram

    SvaraRadera
  2. Duktigt av dottern - GRATTIS!

    Bra att ni hittat nåt som hjälper Zingos tassar också :-)

    SvaraRadera
  3. Detta har jag funderat på. Izor har oxå sådant problem på vintern. Han får så mycket is mellan tårna, och så svårt att få bort. Blir så irriterad över detta. Så jag ska nog åka och köpa sådant åt honom.

    Kul för dottern med ett sådant högt betyg :)
    Klart hon ska vara stolt♥

    Här snöar det idag. Och jag som var så kaxig och sa att det är länge sedan det snöade här. Tji fick jag :)
    Ha en fin dag!
    Kramen min vän♥

    SvaraRadera
  4. Grattis både till mannen och dottern! Vad kul! Skönt att han fått jobb igen, det är ju hemskt att gå i ovisshet. Nu får du se till att nyttja hans lediga tid innan han börjar jobba igen :-) Finns säkert en del jobb du kan sätta i händerna på honom :-) Ha en fin onsdag vännen! Kramar! ♥

    SvaraRadera
  5. Grattis till både dotter och man :-)

    Ha en bra onsdag!

    Kram

    SvaraRadera
  6. Säger oxå stort **Grattis** till mannen & dottern :)
    Appropå lille Zingo...Emu-olja sägs vara bra mé /Kram

    SvaraRadera
  7. Så kul för dottern! Och så duktigt!
    Sonens hund hoppar på två-tre ben när han måste få vägsalt på fötterna, han hatar det!

    Kraaaaam i den vackra vintern

    SvaraRadera
  8. Så skönt att det löst sig för maken med jobb, grattis!! Och så duktig hon är dottern :)

    Jag gillar också att det är snö, hellre det än regn o rusk!

    Ha det gott!!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  9. Så härligt för både dottern och maken!
    Skönt med positiva tider :-)

    Hoppas att kvällen har varit skön
    Kram K

    SvaraRadera
  10. Duktiga duktiga dottern!
    Gud så roligt! Ett STOORT grattis till henne.
    Och vad skönt att att Gubben fick jobb.
    Hoppas att det blir bättre nu för vovven.
    Kram!

    SvaraRadera
  11. Åhhhh såå härligt det var de väl värda din dotter och man!!

    Visst behöver man smörja och sköta om sig extra i dessa torra kalla dagar :) både fyrbenta och tvåbenta ;)
    Ha det gott vännen <3
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  12. Nu har jag hittat dig igen. =)
    Haft lite mycket så jag ligger rusrigt efter med bloggläsandet.

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis