torsdag 14 februari 2013

alla hjärtans dag...

Alla hjärtans dag idag... Vad betyder den dagen egentligen... Visst har det blivit handlarnas marknad... Men det är väl fint att ha en dag när man visar sin omtanke mer mot varandra, men visst borde man väl tänka på det varje dag, att värna om varandra... :-)  Hos oss är det ingen "högtids dag". Men lite extra blir det oftast. Idag gjorde jag extra god mat. Petras kycklingpasta. MUMS! Det kan jag verkligen rekommendera. Smaken är väldigt god & det är väldigt lätt att laga :-)


Min kropp är inte på humör än.. Känns väl ngt bättre än igår, men sista veckan har min bästa kroppsdel benen kärvat det värker inne i märgen i smalbenen, knäna värker & höger knät knäpper & är svullet & värker. Ryggen smärtar & jag är SLITEN... men men man ska inte klaga... Det finns de som har det värre & snart kanske det känns bättre för mig :-)

Dottern har varit hos arbetsterapeuten idag & fått en specialgjord ortos. Tyvärr fanns det bara M hemma & det är lite för stort för dotterns smala handled. Men man har beställt en i S som man ska fixa åt henne nästa vecka. Ortosen ska hon ha i 3v. Dygnet runt & vi håller tummar & tår att värken försvinner av det så att man slipper cortison spruta eller i sämsta fall operation. Nu får det räcka med problem.. & vi hoppas vi kan driva Morbus de Quervain på porten... ;-)

Känns bra med ortosen, för nu kan hon inte göra de onda rörelserna
Imorgon ska vi till Skene. Min farmor ska begravas. Kommer bli en lång & jobbig dag men vi åker hela familjen & min pappa så det ska säkert gå bra Kommer att få träffa kusiner & kusinbarn som jag inte träffat på många många år.... Min mamma har så stora problem med sitt knä & sin kropp att hon inte kan följa med. Zingo ska få vara med makens tvillingbror. Han blir hämtad här hemma vid lunchtid & bortskämd resten av dagen ;-)

I eftermiddag när maken kom hem med bilen så gjorde vi ngr ärenden & handlade lite. Nu sitter vi & slöar framför tv,n Har tittat på Anja Persson. Det kan inte vara lätt att gå från elitidrottare till att bli en "vanlig Svensson".... Tänk vad man måste sakna träningen & känslan man får när man vinner.. att vara bäst...  Tror många elitidrottare kan ha svårt att hitta sig själva när karriären är över...

Ha en fin kväll & en fin fredag!








16 kommentarer:

  1. Skickar Alla ♥ dag kramar och styrkekramar inför begravningen .
    ♥♥

    SvaraRadera
  2. Jobbigt att inte må bra, varken för dig eller dottern, det är bara att hoppas på en bättring.
    Begravning är aldrig roligt, men samtidigt stämningsfullt och fint. Ofta träffar man ju släktingar som man inte ser varje dag precis...
    Jag önskar er en bra dag i morgon trots allt
    Kram vännen**

    SvaraRadera
  3. Tänker på dig idag och skickar stor varm Kram <3
    Ann-Louise

    SvaraRadera
  4. Jag fick kortisonspruta i min axel en gång. F-n vad ont det gjorde! Hoppas din dotter slipper!

    Vi firade inte heller nämnvärt. Jag uppskattar mycket hellre de vardagliga sakerna än om maken hade kommit hem med rosor...

    SvaraRadera
  5. Skickar en varm kram till dej....
    Jag är lite sliten efter resan..


    Kram

    SvaraRadera
  6. Hoppas att det går bra med begravningen och resan dit och hem. Kramar med extra tanke till dig!

    SvaraRadera
  7. vi firade inte heller något speciellt men en bukett röda rosor fick jag :) hoppas att den där hjälper dottern
    extra kramar till dig den här tunga dagen

    SvaraRadera
  8. En försenad Alla ♥-s dag kram kommer här :)
    Begravningar är ett kapitel för sig. Hoppas att du snart mår bättre och att allt går bra med dotterns tumme. Hon har verkligen haft sin beskärda del. Kram Milla

    SvaraRadera
  9. Tänker lite extra på dig denna dag♥
    Kramen goa du♥

    SvaraRadera
  10. Ja du vet ju vad jag tycker om alla hjärtans dag så jag kommenterar inte det.
    Hoppas att begravningen gick bra och att ni fick ett fint avsked av din farmor.
    Cortisonspruta är ingen höjdare att få. Jag har fått två st i hälen mot hälsporre och en i armen mot tennisarmbåge. I alla fallen så hjälpte det i en vecka och efter det har jag hört flera läkare och sjukgymnaster säga att cortisonsprutor är inget de rekommenderar. Så jag hoppas att dottern blir bra med skyddet och vila.
    Ha det gott. Kramis

    SvaraRadera
  11. Ja jag fattar inte vad som händer i kroppen just NU??? jag har så j**la ONT i massor av leder också.
    Lider, gnisslar tänder och håller andan mest hela tiden :(
    Ha det så bra du kan o Kraaaaaam

    SvaraRadera
  12. Mmm...den kycklingpastan måste testas:-)!

    Hoppas ni får en fin dag i morgon trots allt. Begravningar är ju alltid sorgliga men skönt att ni har varandra!

    Kram Cecce

    SvaraRadera
  13. YES jag kan kommentera igen = ))
    Va kul !!
    Hoppas dagen igår blev en fin dag trots allt !!
    KRAMAR till dig / Helene.

    SvaraRadera
  14. Hoppas din farmor fick en fin och vacker begravning som du kan ta med dig som ett sista ljust minne av, men begravningar är alltid sorgliga...

    Så trist och jobbigt för dig att kroppen ska strejka så fullständigt, hoppas verkligen den blir bättre snart. Det här vädret med nollgradigt och fukt är inget hit...

    Önskar dig en så bra lördagkväll du kan få och ta hand om dig och familjen

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  15. Mums...den där kycklingen måste jag göra en dag.
    Hoppas att det går bra på begravningen.(Snyft)
    Kram!

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis