söndag 3 februari 2013

Annorlunda helg...


Det blev en minst sagt en annorlunda helg denna helgen....
På fredagen efter lunch åkte min pappa till Lasarettet, till sin mamma.. & stannade kvar hos sin syster över natten..  Min farmor var så dålig att hon gick bort på fredags eftermiddagen... Sorgligt, men hon hade levt ett lång liv.. Skulle fylla 89år. Skönt att hon slapp ligga & lida länge....
Farmor 
Jag & maken åkte hem till mamma på fredagskvällen. Köpte med oss grekisk mat som pappa & mamma bjöd på & delade en flaska vin. Vi hade en trevlig kväll. Tittade på TV & pratade. Mamma klarade sig ganska bra nu när hon har gåbock & rullstol att ta till som hjälpmedel. Men det är besvärligt & gör ont... Zingo tyckte det var lite konstigt att VI skulle stanna kvar & sova där, men han sov i min säng hela natten, nära... & det var så mysigt så.... :-)

Ingen som badade... burr :-)
På lördag morgon tog jag & Zingo en kall men jätteskön morgonpromenad längs kanalen. Sen fixade jag frukost till maken & mamma. Vi grejade lite till hemma hos mamma innan vi åkte hem för att fixa med inköpslistan & duka. Eftermiddagen gick åt till att städa av & göra mat till dotterns tjejkompisar som skulle komma på kalas på kvällen. Vi gjorde även mat som vi tog med oss ner till mina föräldrar, som vi åt tillsammans med dem på lördagskvällen. Vi tillbringade kvällen hos dem så att ungdomarna fick vara ifred & vi fick möjlighet att prata & titta på melodifestivalen..
man ligger bra mellan mormor & morfar tycker Zingo

Dottern hade haft en jättekul kväll tillsammans med kompisar. Hon fick fina presenter. Prydnadsskålar, hudvårdsprodukter från The Body Shop, presentkort på Kicks & på Makeup store, en One direction mugg & ngn olja till håret. Maten blev lyckad. Hon gjorde en förrätt med räkor, avokado, stekt lantbröd med vitlök. Till varmrätt serverades fajitas stekt med paprika & purjolök, grönsaker, bröd nachos, vitlöksdipp & hemgjord guacamole. Till efterrätt hade en av tjejerna gjort en blåbärs cheesecake.


Dukningen :-)

Idag har vi varit en sväng på vårt köpcenter jag & maken. Sen åkte vi ner, hela familjen till mina föräldrar en sväng så att min mamma kunde vara med & fira dottern lite. Blev resterna på cheesecaken. Nu har vi verkligen fått mycket av varandra denna helgen... :-D
Väl hemma har vi ätit middag & haft en lugn skön söndagskväll...

Imorgon blir dottern 19-år. Ja jösses vad tiden springer iväg... :-)

Jag har inte hunnit med någon bloggpromenad denna helgen. Men jag lovar att hälsa på hos er imorgon :-)

Ha en god natt!






20 kommentarer:

  1. Låter som en helg med både tråkigheter och trevligheter. Ni verkar ha en sådan go relation mellan er och tar hand om varandra på bästa sätt i livets alla skeden. Gott att läsa:-)

    Hoppas du får en bra start på nya veckan.

    Och jag. Borde ligga till sängs för lääänge sedan:-)

    God natt!

    SvaraRadera
  2. Tiden går fort det ser man på barnen.....

    SvaraRadera
  3. Stort Grattis till din dotter idag, måndag!
    Det låter som en ganska go helg för er även om sorgen efter din farmor finns där, förstår jag. Känner med er ♥
    Hoppas er dotter får en fin födelsedag och ni en fin start på veckan, kram Milla.

    SvaraRadera
  4. Nu hände något kontstig här, kom min kommentar fram? kan ju tyvärr inte se de eftersom du ska granska.

    Hoppas

    Kramiz

    SvaraRadera
  5. Grattis till dottern....från mig!!

    Så tråkigt med sorg och avsked av kär anhörig...men man får vara tacksam om man får ett långt liv...som du säger ..inte alla förunnat.

    Ååå gosiga Zingo trivs där i soffan mellan mormor och morfar :)

    Sååå jättefint dukat och massor med trevliga presenter till dottern..härligt :))

    Önskar dig en finfin vecka

    Ha det gott vännen
    Ann-Louisekram ♥

    SvaraRadera
  6. Oj vilken helg. Tråkigt med din farmor, men som du skrev...det var skönt att hon slapp lida.
    Ja du åren går. Jag brukar säga att ungarna växer ifatt oss, för vi blir ju inte äldre. :-D
    Ha en bra måndag!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Låter som en helg med både trevliga grejer o så de tråkiga...
    Ha en finfin Måndag nu! och grattis till din dotter! Vår dotter C fyller 19 år den 27 april:)

    kram

    SvaraRadera
  8. Ja det har hänt mycket hos er under helgen. Både sorgligt blandat med roliga saker. Det är alltid skönt när en gammal människa slipper ligga och ha jobbigt,då är det för deras egen skull bättre att det går fort.
    Så fint att ni kunde vara hos dina föräldrar, det uppskattades säkert mycket.
    Vilken härlig bjudning dottern hade med gott att äta,stort grattis till henne.
    Ja våra barn blir äldre men inte vi känns det som...*L*..
    Ha det gott vännen
    Kramar♥

    SvaraRadera
  9. Beklagar sorgen till att börja med - skönt att få vara tillsammans då. Men det känns ändå som ni haft en trevlig och härlig helg och barnen - ja dom växer så fort och vilket mysigt firande dottern fick. Må gott

    SvaraRadera
  10. Både sorg och glädje samma helg .
    Beklagar sorgen , det är tråkigt att mista en anhörig även om man kanske är förberedd på att det ska ske . Gullig farmor .

    Grattis till din fina dotter som fyller år !
    Hon verkar ha haft ett bra kalas med vänner och god mat .

    Dina promenadbilder är stor skillnad mot hur det ser ut hos mig nu , det vräker ner snö i massor . Skönt att vi bor i lägenhet :)

    Ha en fin måndag
    Kram ♥

    SvaraRadera
  11. Låter som en helg med både tråkigheter & trevligheter...
    Ha en fin Måndag/Kram

    SvaraRadera
  12. Jag beklagar sorgen. Även om det varit ett långt liv så är det ändå alltid sorgligt när nära och kära går bort.
    Kram!

    SvaraRadera
  13. Verkligen en "blandad" helg. Beklagar sorgen och gratulerar dottern (en väldigt annorlunda mening det blev...) Stora kramar!!

    SvaraRadera
  14. Var det en fl vin vi delade i fredags?;-) kram mor.

    SvaraRadera
  15. Beklagar sorgen efter din farmor samtidigt som jag gratulerar dottern, en helg av ytterligheter för dig och familjen...

    Ta hand om dig!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  16. De gjorde den inte ser jag :(
    Ledsamt med din farmor. Oh stort grattis till dottern din idag.
    De blev en intensiv o sorglig helg för Er.

    kramiz

    SvaraRadera
  17. Så ledsamt med din farmor....det är alltid så tråkigt när någon rycks från en.
    Kram

    SvaraRadera
  18. Grattis till 19 åringen!
    Vad ledsamt det där om din farmor.
    Min farfar är 88 år. Men jag är INTE redo att släppa taget om honom.
    Själv säger han att han lovar att stanna kvar tills han fyller 90 ;)
    Kram!

    SvaraRadera
  19. Hallå vännen, idag har vi vintern tillbaks igen,tyvärr.Inget jag önskat mig precis..
    Hoppas du får en bra dag
    Kram vännen♥

    SvaraRadera
  20. Åh, jag beklagar vännen! Även om hon var gammal så lämnas man ju alltid med en saknad!

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis