fredag 8 februari 2013

fredagssällskap

Idag har jag sällskap här hemma av maken... Han har känt sedan han började jobba att något inte står helt rätt till i ländryggen. Det har varit stelt, gjort ont & så har det lättat ngn dag för att sedan komma tillbaka. Han har haft detta förut oxå & vet att ngr får ggr hos Kiropraktorn kan hjälpa honom. Han knäcktes igår eftermiddag, det var inte lika snett som det brukar. Kiropraktorn rekommenderade att maken skulle vara hemma idag, så har han några dagar att "hämta sig på". Konstigt är att oftast när detta med ryggen kommer är det när han är eller har varit ledig ett tag... Nåja nu ska det nog inte behövas kanske mer än ett besök till...

Maken har varit iväg på kontoret en sväng & sedan har vi handlat lite helgmat. Det var vi & många många fler på parkeringen & i affären. Träffade bland annat makens tvillingbror & Zingos bröders husse :-)

Har nyligen ätit lite lunch & tar en liten paus här vid datan.

Dottern är & gör ett projektarbete med en kompis, det skulle b.la spelas in en film... då är det bra med en ny kamera :-)
Igår försov sig dottern så jag fick hastigt göra en utryckning för att köra henne till skolan. Hade bara min morfars gamla bil från -91 att tillgå & jag kör helst inte den. Den är så trög den bilen men perfekt har den varit för sonen som använder till jobbet & träningarna, de är lika gamla bilen & sonen :-D.
Jag & dottern hävde oss iväg för att åka till skolan i grannkommunen men det höll på att sluta med att vi inte kom dit vi skulle för dörren på passagerarsidan gick inte att stänga hur mycket vi än försökte... Tror att låset frusit/hängt sig på ngt sätt & precis när vi skulle ge upp & ställa in bilen i garaget så den "tinade" så lyckades det att stänga dörren... Dottern blev bara 10 min sen :-)  Bättre komma sent än att inte komma alls :-)

Sonen kunde inte hålla sig längre utan åkte till flickvännen igårkväll. Det är långt mellan söndag & fredag... Nu på vardagar kan de inte ses så mycket, de bor 5 mil från varandra & sonen jobbar, tränar & flickvännen går i skolan. Så kan man få en extra dag tillsammans så tar man gärna det :-)

Kanske dags att ta ett tag här hemma....

Ha en fin fredag!

19 kommentarer:

  1. Åh,det där med ryggar är ju så jobbigt...Hoppas han känner sig bättre!
    Önskar er en riktigt goooer Fredag/Kram ♥

    Hihi Den bilden är ju störtskön :)

    SvaraRadera
  2. Önskar dej en skön helg, vännen! / Kram!

    SvaraRadera
  3. Så tråkigt med ryggen,ibland kan det vara svårt att komma tillrätta med, beroende på vad det är för nånting. Men hoppas mannen din har tur och det går att fixa till, och kanske han behöver gå på sjukgympa sen och träna upp rygg och bukmuskler...
    Jag gillar bilden,haha....det ligger nånting i det**
    Kramen och ha en fin fredagskväll♥

    SvaraRadera
  4. Hoppas makens rygg blir bättre under helgens vila . Jobbigt när ryggen värker .
    Tur taxi-Mickis kunde rycka ut snabbt ;)
    Ha en trevlig fredagskväll och pyssla om din man .
    Kram ♥

    SvaraRadera
  5. Vilken perfekt bild o text!!
    Du har haft fullt upp. Hoppas helgen blir lugn!

    SvaraRadera
  6. Vilken perfekt bild o text!!
    Du har haft fullt upp. Hoppas helgen blir lugn!

    SvaraRadera
  7. Vilken perfekt bild o text!!
    Du har haft fullt upp. Hoppas helgen blir lugn!

    SvaraRadera
  8. Vilken perfekt bild o text!!
    Du har haft fullt upp. Hoppas helgen blir lugn!

    SvaraRadera
  9. Vilken perfekt bild o text ;)

    jag hoppas du får en lugn(are) helg!

    Kraaaam

    SvaraRadera
  10. Det är väl som när man ska ha semester - man blir sjuk. Han har inte haft sitt vanliga vardagliga rörelser för ryggen som håller den i schack och så blir det lite galet när han sen börjar igen. Och ryggar - det är väl ett elände hos de allra flesta tyvärr oavsett om man har fibro eller annat. Dottern med sin rygg är väl medveten om att hon kan bli mycket bättre genom att träna upp musklerna runt om. Så gymmet är planerat när hon känner att hon har ekonomi.

    Min förra bil - en volvo fick jag hålla i dörren många gånger då den inte gick att stänga när jag skulle till jobbet och jag hade inte så långt så det gick bra och ibland så "tinade" den snabbt och ibland inte. Bilar är ett elände.

    Och kärleken - den kärleken. Mysigt när ens barn hittar den. Hoppas du - ni får en trevlig fredagskväll. Må gott

    SvaraRadera
  11. Haha...vilken kul bild:-)

    Tur i oturen att du kunde köra dottern om än ni blev lite försenade. Gamla bilar är vad de är:-)

    Hoppas du haft en skön kväll!

    Kram Cecce

    SvaraRadera
  12. Jag får problem med min rygg så fort jag inte styrketränar. Jobbigt!
    Hoppas att maken snart känner sig bättre.

    Ha en skön lördag!
    Kram K

    SvaraRadera
  13. Hoppas att du får en bra helg!

    Kram

    SvaraRadera
  14. Håller tummarna för att makens rygg läker snabbt och fint...vet hur det är, min man har likadant :( inte alls kul!
    Som på din bild.... kan det ju kännas här hos mig ibland...hihih...vilket bombnedslag.
    Hoppas din helg blir fin, vännen.
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  15. Ryggbesvär är så jobbiga. Hoppas dom här dagarna gör det bättre!
    Kram

    SvaraRadera
  16. Den bilden är bara sååå härlig, har sett den förut men den tål att ses igen :-) Ja, det är långt mellan söndag och fredag :-) Jag förstår precis, har ju det likadant numera fast man får lägga till en hel vecka till det hela... Vi ses ju bara varannan helg. Men vi är ju vuxna :-) Är inte riktigt lika otåliga som ungdomarna :-)
    Har precis kommit upp, visst är det härligt med lördagar? Idag har jag och ungarna tänkt åka in till stan, lilltjejen vill shoppa lite. Hon är på gott humör. Igår var vi på nytt läkarbesök med ny läkaren - vilken doktor! T o m lilltjejen gillade henne :-) Nu känns det som att det vänder, nu kan det bara bli bättre. Det här har ju varit väldigt långdraget, det är nu 1 år sen vi sökte första gången...
    Ha en fin lördag vännen! ♥♥♥ Kramisar från mig! ♥♥♥

    SvaraRadera
  17. hahaha - ja, där får mannen se när frun inte gjort någonting, han trodde säkert att hon bara latade sig hemma :)
    tur att ni fick upp dörren på bilen så att ni kom iväg
    en fin helg till dig
    kramar

    SvaraRadera
  18. Tur ni fick upp dörren, mitt cykellås har fastnat nu det senaste, drygt!! Kram

    SvaraRadera
  19. Oj..som det kan bli.Skönt låset gick upp.
    Ha en skön måndag
    kramis
    Fia

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis