tisdag 19 februari 2013

Jag vill ha kyckling idag...

Sonen kom hem igår kväll strax innan 23 & han hade med sig bilnyckeln ;-)

Idag tog han Zingos lunchpromenad & jag åkte till Ica & Coop för att roa mig.... Kan ni fatta att det alltid sinar i kyl & skafferi...  Fick handlat det jag skulle ha & när jag kom till kassan på Coop, självscanningskassan så fick jag avstämning. Allt stämde som det brukar & därför fick jag en chokladask av kassörskan :-) Lite trevligt :-)
Var även en sväng på apoteket innan jag åkte hem.

Väl hemma fick jag bärhjälp & sedan har jag plockat upp alla varor, tvättat flera maskiner & just nu väntar jag på sista maskinen innan maten ska förberedas & Zingo ska få sin promenad.
Idag tänkte jag göra helstekt kyckling i ugn, potatis, pressgurka & gräddsås med gele Söndagsmat en tisdag :-) Förra veckan sålde man hel färsk kyckling för 19kr/kg billigt & bra & läge att tillaga dem nu. Igår åt jag och dottern resterna på texmexpajen & maken fick pyttipanna. Inte så dumt det heller & enkelt :-)

Idag kom äntligen pappren från Konkursförvaltaren. Vi har väntat på dem sen i början på Januari (egentligen sedan de fick gå hem 20.e dec). Men idag kom beslutet att maken får lönegaranti. Det är lååång väntan innan man får sina berättigade pengar när ett företag kursar & än dröjer det nog ytterligare någon vecka & under tiden ska man leva på luft... tydligen.... Tur man har snälla föräldrar som ger en hjälpande hand :-)

Dags att göra ett ryck!
Zingo tycker lillmatte är bra på att hålla benet så han kan tugga på det...
Han är lite bekväm ;-)

Ha en fortsatt bra dag!





22 kommentarer:

  1. Ja det är bedrövligt med ersättningen,dom verkar inte tänka på att människor måste leva också.
    Snällt av föräldrarna att hjälpa till**
    Ja nog blir det fort tomt i kylen. Dags för mig att fylla på i morgon,och då blir det Ica Maxi som vanligt**
    Enkelt kan ofta vara väldigt gott, här blir det ugnsstekta isterband,mannens favorit..
    Kramen och ha en fin kväll♥

    SvaraRadera
  2. Hoppas att du mår lite bättre nu. Ja här har barnen också sportlov. Uppskattat av både dottern och sonen och mig. Inte mycket tider att passa vilket är skönt.Låter som begravningen blev fin och att det trots tillfällets allvar var trevligt att träffa släkten :)
    Luft är svårt att leva på så jag förstår att det blir skönt sen det kommer retroaktivt. Tur att ni kunde få hjälp så länge. Ha en fin dag, kram Milla.

    SvaraRadera
  3. Snällt av föräldrarna att hjälpa till. Vad skulle man gjort utan dom♥
    Visst är det glest och fattigt i kylskåpet i mellanåt, nästan så små mössen gråter hihihi :)
    Kyckling är så gott :) igår blev det kycklinggratäng här hos oss.

    Ha en fin kväll!
    Kramen♥

    SvaraRadera
  4. Fina föräldrar som stöttar och hjälper. Guld värt. HOppas det ordnar sig snabbare.
    du lagar alltid så smaskig mat. Helstekt kyckling och brunsås -MUMS!
    Här blev det kycklinggryta med skogschampinjoner och pressad pottis.
    Så flitig du är :)
    kram och jag vart inte mulad ;P
    Fia

    SvaraRadera
  5. Verkligen lång tid att vänta på pengar .
    Vilken god mat ni har ätit i dag , här blev det sill, gravad lax , ägg och potatis .
    Kram ♥

    SvaraRadera
  6. Sonen kommer hem och äter middag med oss, efter praktiken. Sedan tar han matlåda med sig. Eftersom han styrketränar må tis ons kvällar så brukar han komma hem och fika, innan han åker ut till sitt krypin :)
    Kramen♥

    SvaraRadera
  7. Hoppas att du mår lite bättre nu/Kraaaaaaaam ♥

    SvaraRadera
  8. Ja fy tusan för de här väntandet när man ska ha ut sin rätt. Tänkte på det idag, läste om en som fått fel uppgifter på arbetsgivarintyget och fick därför ingen A-kassa, för jävligt att arbetsgivarna inte tvingas skriva sånt rätt, alltid den lille som får lida.
    Hoppas de ordnar sig med allt nu då för Er.

    Kyckling, jag köper alltid bara filé av någon konstig anledning. Förr köpte jag alltid hel frusen kyckling, de gör jag aldrig längre, konstigt de blivit så :) kyckling är gott!!! nu sitter jag här o blir hungrig mitt i sena kvälla...haha

    Kramiz

    SvaraRadera
  9. Helstekt kyckling låter gott! Längesedan jag gjorde det:-)
    Du har hunnit med riktigt mycket idag tycker jag. Här har dagens bedrift varit ett besök på Ikea... räcker gott och väl:-)

    Kram Cecce

    SvaraRadera
  10. Lyxmat på en vardag. Vardagslyx! :)
    Kram!

    SvaraRadera
  11. Ja det är märkligt hur vissa instanser tror att man kan leva retroaktivt!!?

    Kraaaam

    SvaraRadera
  12. Ja,det var gulligt:) Tack för dina kommentarer.Läser ofta men hinner aldrig kommentera.Det är ju sååååå roligt att få:)Retroaktivt jo jag tackar ja...då är det aldrig bråttom,usch!Hunden eran är för gullig skulle nog passa bra i hop att busa med Cleo.Kram på dej och ha en fin dag:)

    SvaraRadera
  13. Kyckling är så gott.
    Finns så mycket man kan göra.
    Ha en fin dag.
    Kram Helene.

    SvaraRadera
  14. mm, hur tänker de egentligen, man måste väl ha något att leva på under tiden också
    Zingo har det bra förspänt han :)
    kramar

    SvaraRadera
  15. Hur fel som helst att man ska behöva vänta så där länge på pengar man har rätt till....men när man ska betala nåt då ska det minsann ske snarast.
    Mumsig mat...mmm .... och så bra att du fick en chokladask :)

    Tusen tack fina du för kryapåhälsningen jag fick♥

    Det värmde ska du veta
    Ta hand om dig du oxå, fina bloggvän.
    Ann-Louisekram♥

    SvaraRadera
  16. Ahh, en chokladask för det.. har jag då aldrig fått ;) men jag råkar inte ut för avstämning så ofta som tur är. Kyckling.. Mumma så gott, får nog ta och bli det här idag. Kram

    SvaraRadera
  17. Helstekt kyckling är gott men man köper ju oftast filéer numera men ibland så blir det en sån hos mig också. Vi åt också kyckling igår men i soppform - det var också gott.

    Myndigheter tror att alla lever med stora buffertar - så långt från verkligheten. Då är det tur man har snälla föräldrar som kan hjälpa till.

    Må gott

    SvaraRadera
  18. Trevligt att få en chokladask när du varit så duktig :-)

    SvaraRadera
  19. Så trevligt med en uppmuntrande chokladask :)

    Visst är det tufft att behöva vänta på pengarna från den statliga lönegarantin, skönt att ni fått beslutet nu i alla fall då närmar man sig ju utbetalningen också.

    Idag betalar vi 6 000 kr för vår båtplats, den mellan Fjällbaka o Grebbastad är ett par tusenlappar dyrare så det är mycket pengar...

    Ha en bra kväll!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  20. Måste kännas konstigt att gå till föräldrar och låna pengar ,när man är så gammal tur att dom hade en extra slant över . Många pensionärer har det väldigt knapert särskild ensamstående kvinnor.

    SvaraRadera
  21. Jag har aldrig fått choklad vid avstämningen. Brukar de ha det eller var det bara nån drive just nu?

    SvaraRadera
  22. Det är sjukt vilken tid det ska ta att få igång lönegarantin. Visst det är säkert en massa papper och sånt som ska gås igenom men ändå.

    Jag kommer ihåg för många många år sedan så såg jag på ett program på tv med Anne Wibble och de pratade om sparande. Hon sa då att "Jamen alla har väl en årslön på sparkontot".
    Ganska så nyligen var det en artikel i nån tidning som handlade om sjukskrivningar och även där säger någon viktig person att man ska ha en buffert med en stor summa pengar sparad till oförutsedda utgifter, inkomstbortfall vid t ex sjukdom.
    Undra vilken drömvärld dom lever i.
    Det är tur att ni har föräldrar som kunde hjälpa till.

    Trevligt att få en chokladask :)

    Kramis

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis