lördag 23 februari 2013

lördagsmorgon...

Sköna lördagsmorgon... Har tagit Zingo en promenad i kylan.. Solen skiner & det är -6* Blev en skön morgonpromenad :-)
Jag har just ätit frukost & bläddrat i tidningen & nu blir det ett blogginlägg innan jag ska fixa mig i ordning. Ska handla ngr saker & maken ska köpa bromsbackar åt sonen som grannen och maken sen ska byta på gamle Passaten från -91. Så kan bilen köras de här sista månaderna fram till besiktning, för sedan blir det inget mer körande med morfars gamla bil. Den är slut... Men vi har haft stor användning av den. Sonen har haft den till jobb, träningar mm & även maken har haft den till jobbet. Den ska vara besiktigad siste maj så det är ett litet tag kvar....

Ikväll ska vi på 40-års fest. Vi har gjort en korg med godsaker & på skoj köpt läsglasögon & en sov mask med bröst på till 40-åringen.  Igår ställde jag ner korgen på golvet när vi skulle käka & efter en stund upptäckte jag att Zingo gick omkring & tuggade på "brösten" tur att den inte gick sönder :-D

Igår fick jag & Zingo en underbar promenad i skogen på förmiddagen. Jag hade pälsat på mig rejält, men fick plocka av mig för det var så härligt :-)
Det är njutbart att ha hund....


På dagen igår städade jag lite. Fick även dammsugit & svabbat av golven :-) När maken kom hem hävde vi oss ner till köpcentrat. Makens mobil har gått sönder. Det bara skrapar i den så det är svårt att prata med ngn i telefonen. Ha har väntat in lönegarantin innan han ville köpa ngn ny. Nu har lönegarantin kommit.. "vi är på grön kvist" TYP ;-) så han passade på att köpa sig en Sony Experia Go som är stöt, damm & vattentålig. Får hoppas den funkar för honom.. *ler stort* det tog MÅNGA timmar igår & engagerade hela familjen för att han skulle förstå.. Hans första smartphone ;-) Medan maken shoppade var jag på coop och handlade frukostmat & fredagsmys. Sonen hämtade hem pizza till oss när han hämtade flickvännen vid tåget. Det var inte dumt alls med pizza & det är fruktanvärt längesedan vi unnade oss en pizza.

Dags att ta tag i dagen.

HA EN RIKTIGT FIN LÖRDAG!!!












12 kommentarer:

  1. Riktig fint väder har vi här uppe i norr oxå♥
    Ha nu en trevlig 40 års fest :)
    Kramen min vän♥

    SvaraRadera
  2. Ha en skön lördag!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Önskar dig en trevlig lördag .
    Vad roligt att gå på 40-årsfest .
    Härliga Zingobilder .
    Hos oss är det t.o.m takdropp i dag , töväder .
    Kram ♥

    SvaraRadera
  4. Någon sol har jag inte sett till men vädret har varit ganska gott iallafall :) Hahaha, vilken underbart rolig och spexig korg ni har packat till 40-åringen. Det är roligt med phittiga presenter, tycker jag. Låter som ni har haft en bra dag och hoppas att ni får en fortsatt trevlig kväll, kram Milla.

    SvaraRadera
  5. Trevligt med 40 år fest! Hoppas ni får en toppenkväll!!

    Läste om den plumpa kommentaren ang att ni lånat pengar, jag har full förståelse för att det kniper efter flera månader utan inkomst för din make, det är ju inte så att du blir rik på din sjukersättning... Riktigt skönt att ni fått lönegarantin nu :)

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  6. Oj så fina bilder på Zingo... njuter!

    Här kalasas oxå idag ...herr´n i huset fyller år :)

    Hoppas du får en fortsatt fin helg vännen :)
    Ann-Louisekram♥

    SvaraRadera
  7. Härlig Lördag/Kram ♥ .....

    SvaraRadera
  8. Hallå där såg att du undrade vart jag hade beställt mobilfodralet :)
    Här kommer länken: http://www.amazon.co.uk
    Betalade ca 50:- för det med frakt och det tog endast två dagar från beställning till leverans :)
    Beställde två väskor i fake skin också för ca 250:- inkl frakt :) men de har inte kommit ännu. Kram och hoppas att du får en fin söndag.

    SvaraRadera
  9. Haha! Vilken läcker sovmask:-)))

    Hoppas du haft en riktigt skön söndag!!

    Kram Cecce

    SvaraRadera
  10. Med den sovmasken kan man sova gott,haha......hoppas helgen varit bra. Hoppas vi får njuta av solen här också.*
    Kramiz*

    SvaraRadera
  11. Haha! Tur att du hann rädda den vackra presenten. =)

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis