måndag 18 februari 2013

måndag..

Ny vecka nya tag :-)

Hittade på Facebook en väldigt bra beskrivning hur det är att leva med långvarig smärta//värk

Vaknade runt 8 idag. Känner mig ganska ok i kroppen. Ja det är inte värre än vanligt.. Men benen kärvar.. Har sådan konstig värk i dem & har haft det i flera veckor nu.... Igår var jag & maken på coop en sväng & på apoteket. Jag skulle hämta ut medicin. Fick hämtat ut värktabletter, men skulle även ha en antibiotika som jag just nu använder då jag haft en omgång med follikuliter (får det mellan varven) Sist gång jag skulle hämta ut fick jag en annan sort, en liten förpackning. Igår var fortfarande antibiotikan restad & jag bad att få samma medicin som sist. Men den kunde man inte byta till då den innehöll andra salter... Så då hade man gjort fel sist gång...  Ja jösses... Mailade min läkare som löste det med att jag fick nya recept på den andra antibiotikan. Fin service :-)


Det är sportlov hos oss så dottern är ledig denna vecka. Skönt för henne. Kunna vila ut, göra roligheter tsm med kompisar & plugga ikapp det man ligger efter med i skolan. Hon har ju fått dela upp det lite. Man kan inte ta ikapp allt på en gång, så det finns lite att pyssla med :-)

Sonen är kvar hos tjejen i Göteborg. Han skulle komma hem idag, men saker kan ändras & gör det ofta så det vet man inte.. Han har iaf huvudet under armen sonen.. Helt upptagen med att vara kär... ;-) Det är liksom det enda han tänker på just nu.... "den kärleken den kärleken" Han har såklart bilnyckeln till gamle bilen med sig till Göteborg & där gör den ju nytta.. *not*.. men det är inte första gången detta händer... & extra nyckeln har han slarvat bort...

Har bakat en kladdkaka med cocstosca  under eftermiddagen. Den blev god... men mitt under gräddningen bestämde den sig för att förstöra för mig...  En stor bubbla blev det på ena sidan.. Så nu har jag två olika kakor i en.. En kladdkaka & en kladdkaka med kokostosca. Riktigt smarrig & kladdig blev den iaf.. & nyttig... kokos är en frukt & kakao en grönsak & sockret oxå så en NYTTIG & mager kaka kan vi få smaka på idag ;-)


Zingo & jag tog en promenad i skogen idag oxå. Härligt trots att det regnade lite hela tiden. Zingo var det full fart på.. Vi tränade bla inkallningar, sök mm & han var helt suveränt duktig. Mötte ett äldre par i skogen & Zingo visade dem att han är sååå väluppfostrad... *ler stort* han kan luras den hunden :-P

Dags att inventera kylen & se vad vi kan fixa till middag idag :-)

Ha en fin måndag!







13 kommentarer:

  1. Hoppas att det blir ett bra sportlov, här har sonen återgått till skolan efter en vecka. Kram

    SvaraRadera
  2. Det var en bra beskrivning om värk .
    Jag förstår hur du har det , inte lätt att vara positiv varje dag med denna värk :(
    Din kaka ser jättegod ut .
    Här är det sportlov om två veckor .
    Mysiga Zingobilder .
    Kram ♥

    SvaraRadera
  3. Hoppas dottern får ett fint sportlov :)
    Här har vi det v.10.
    Vilka fina bilder på snyggingen♥
    Ha en fin kväll!
    Kramen♥

    SvaraRadera
  4. Här blev det inte mycket till middag idag, firade med för mycket fikabröd på eftermiddagen så det
    fick bli lite kallskuret på kvällen.
    Melody skickar massa pussar till Zingo!
    Kram
    Melodys matte

    SvaraRadera
  5. Smärtans baksida - ja jag kan tänka mig att de är ungefär så¨där. Inte kul alls, lider med dig.
    Kärlek ja vad är väl som kärlek - nog minns mamma...((extra pirrig de var i början hihi.
    Kärleken är underbar ♥
    Skönt för dottern med sportlov -lite andrum o återhämtning.
    Vi har fått ny snö i afton. När jag körde från Kalmar regnade de, ju närmare jag kom hem ju kallare blev de och när jag körde in på vägen hem :) så snöade det stora flingor o temperaturen skönt till noll.
    Bytte ut lillprinsen idag mot mamma :)
    Kramiz

    SvaraRadera
  6. såg den där texten också - så talande. Sportlov var det här förra veckan med trist väder så jag hoppas ni får det soligare. För jösses vad man saknar den. Just nu snöar det igen men det har regnat mest idag. Kärlek när man är ung - ja den minns man trots att det var länge sen. Undrar om man kan få den känslan i min ålder också om man skulle sta och träffa någon :))

    Idag blev det pastagratäng hos oss och den blev god. Gjorde lite så man tager vad man haver. Kakan - den är så goood! Länge sen dock jag åt den. Kanske är läge för det någon söndag :) Må gott

    SvaraRadera
  7. ♥ kommer in och kramar om lite...
    Skönt med sportlov för dottern,
    ja tänk va härligt när kärleken slår till (sonen).

    Tack för att du berättade för mig om din dotters allergi.
    jag har förståt att hon utreds och att hon har det svårt.


    Kram
    Jaja

    SvaraRadera
  8. Riktigt bra text det där som beskriver precis tycker jag. När man har värk så går det oftast upp och ner,vissa dagar är bättre och andra är skit rent ut sagt.
    Härligt att Zingo är så duktig,och visst är det roligt och vara ute och träna vovven. Det är sånt som gör att man ändå mår bra. Så är det för mig i alla fall,
    Sportlov är inte dumt nu, jag tror många ungdomar tar chansen att ta det lugnt bara,man behöver ju inte vara ute och sporta,det finns ju annat också...
    Kram o natti,natti**

    SvaraRadera
  9. Tittar in hos dig =) Tänker på min mamma när jag läser detta, hon har ständigt värk i kropp och leder.
    Ha en toppen dag!

    SvaraRadera
  10. Mmm...Att leva med smärta & "dolt handikapp" är inte lätt tyvärr :(
    Men oooo,såå fgod den kladdkakan ser ut :)
    /Kraaaaaaaaam pårej från mig ♥ ...

    SvaraRadera
  11. Hoppas att du får en bra tisdag helst utan värken då...

    Kram

    SvaraRadera
  12. jag känner igen mig i den där listan, men vi får aldrig känna oss lata och tråkiga, misslyckade och bortvalda
    hoppas att du får en fin dag
    kramar

    SvaraRadera
  13. Den kakan såg inte äcklig ut :)

    Kramis

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis