torsdag 21 februari 2013

NYFÄRGAD

Jag vill börja med att TACKA ER ALLA BLOGGVÄNNER FÖR ERT STÖD ang gårdagens inlägg/kommentar :-) Det känns fint att ni förstår :-) Idag har även "anonym"=Eva förklarat hur hon menade & bett mig om ursäkt om det sårade mig & det tycker jag var fint gjort :-) Så nu släpper  vi detta....  Ni kan se kommentarerna i "bilen är hel" inlägget....

Men jag väljer ändå att dela vad en av mina kloka bloggvänner skrev, för det är ju precis såhär det ska vara tycker jag, Tack Milla: "Vad härligt att veta att man har tryggheten i familjen. Att man i familjen hjälper varandra när någon behöver det, oavsett om det är ekonomiskt eller t.ex med vård om någon blir sjuk... DET KALLAS KÄRLEK!"  
  

Idag efter förmiddagspromenaden med Zingo satte jag färg i håret. Först blev det Soyance extraljus askblond. Sen när det verkat klart & sköljts ur tog jag lite mockabrun runt ansiktet. Höll nog på med håret i nära 2h.. Jag är nöjd men ser att jag skulle behöva en klippning oxå :-)  Men det klarar jag ju inte själv....

Resten av dagen har jag roat mig med att tvätta, bädda rent, plocka, laga middag. Enkel mat idag fiskpanetter med potatis & en kall sås med cremefraich, majonäs, cayennepeppar, purjolök & räkor. Sonens stora lilla uppdrag idag var eftermiddags promenaden med Zingo & gjorde såsen till middagen.. Man får vara glad för det lilla ;-)

Dottern har varit hos arbetsterapeuten & fixat med tum skyddet. Idag fanns det 1 skydd i strl S som arbetsterapeuten beställt. Det fixades till så det skulle passa dottern. Mycket nättare skydd & det var perfekt passform, så dottern var nöjd :-) Efterbesöket blev hon hämtad av en kompis. De åkte hem till henne & dottern färgade hennes hår. Nu är de på krogen. Man får passa på när man är ledig en fredag att gå på krogen en torsdag. Den krogen har bara 18-år på torsdagar.

Ha en GOD NATT!

9 kommentarer:

  1. Vad glad jag blir över att bli omnämnd och citerad. Det värmer ♥ Trevligt att Eva bad om ursäkt. Vi är, alla, inte mer än människor :)

    Ja tänk vad mycket roligt, partande man hade för sig då man var i tjejernas ålder, fniss. Tror nog att det var lättare att slinka in även då åldersgränsen var för hög förr, än det är idag.

    Hoppas att du får en riktigt go fredag, kram Milla

    SvaraRadera
  2. Skönt att det löste sig med den anonyma. Och det är bra att man kan hjälpas åt i en familj.
    Ha en bra dag! kram!♥

    SvaraRadera
  3. Woooow vilken pingla!! Jättefint! Jag behöver också klippa mig men det finns inte med i budgeten just nu, får avvakta... Önskar dig en fin fredag vännen! Kramisar! ♥

    SvaraRadera
  4. Vilken snygging :-) önskar dig och de dina en riktigt skön helg. Kram

    SvaraRadera
  5. Så snygg du är ! Jätteduktig som fixar färgning själv . Kan du inte komma hit till mig ;) Mina gråa hårstrån börjar ta över nu ;)
    Skönt att den anonyma kommentaren hörde av sig och förklarade .
    Ha en fin fredagskväll.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  6. Hääärligt,sötis/Kraaaaaaaam ♥ ...

    SvaraRadera
  7. Nämen…vilket klantigt tyckande i kommentaren! Jag måste också låna pengar av äldre släkt när det kniper!
    Skaka av dig det "onda" och njut av lördagen!

    Kraaaam

    SvaraRadera
  8. Det blev jättebra!
    Ha en skön helg!

    Kram

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis