söndag 24 februari 2013

ohhh what a night

Lördagen blev en bra dag. Efter lite shopping, pill med bilen & så satte vi en pizzadeg åt dottern & hennes kompisar & sen körde sonen oss på 40-års fest till en kompis som är från forna Jugoslavien :-)
40-åringen!

Vi fick en välkomstdrink & minglade runt & hälsade på kända & okända gäster. Vi var 36personer inbjudna. Sedan serverades det en buffe med kycklingklubbor, kycklingfilé, rostbiff, Jugoslavisk potatissallad, sallad, pastasallad & bröd. Jättegott! Efter maten blev det tårta & födelsedagsbarnet har sagt på skämt att han vill ha en brösttårta & en uppblåsbar Barbara i present. Den ena önskningen gick i uppfyllelse.... Brösttårtan :-D

Det blev paketöppning men någon Barbara blev det inte men masken med bröst på & läsglasögon som vi köpt & en keps med bröst på, en hårfärg, whiskey, öl, blommor , kläder & pengar fick 40 åringen :-)  Det hölls tal & vi hyllade 40-åringen :-)
Jag & Ica

goa & glada M & maken
A & jag
Efter att de gamle åkt hem så serverades det Meza, chips, nötter, öl, vin, cider, vodka, Whiskey & läsk till gästerna. Det var dans & prat & skratt. Maken buggade & testade på Jugoslavisk folkdans :-D "ooopa"  & jag jag försökte mig på lite lugnare dans, med denna skruttiga kroppen får man ta det lite lugnare än andra.... men kunde sedan inte neka en gentleman som ville dansa koreograferad bugg... Ja jösses.. Visst blir man lite mjuk & följsam efter ett par glas vin.. *skratt* men detta klarade jag inte av.. :-D Han gav dock inte upp så jag kan meddela att det värker i armar & bröstrygg idag.. Hua.. Men KUL var det :-D

maken nr2 från höger... oooopa :-D
Jag och maken var hemma vid 02.30 då tog vi Zingo en nattpromenad & sedan kröp vi ner i våra sängar.. Såå trötta.. Sov till 10.30 idag :-) Men har varit helt seg idag... Har haft en lugn skön söndag på bästa vis.. Vi har helgat vilodagen...

Strax dags att sova...

Ha en God Natt!











5 kommentarer:

  1. Ja sicken kväll det var igår. Jag förstod nästan att du skulle känna av dansen. Även jag (som inte har värk i vanliga fall) känner av allt buggande med din make. Fast i mitt fall är det mina fötter och vrister.
    Segt har det varit även här idag men det är väl så det ska va efter en 40-års fest ;)

    Ha det gott...kramis

    SvaraRadera
  2. Åh, det låter som en riktigt rolig fest. Förstår om du är trött även idag, måndag :) Hoppas att du inte får alltför ont nu. Kram Milla

    SvaraRadera
  3. Vilken kul kväll ni hade :)
    Hoppas värken har gett med sig. Men lite får man nog tåla när man är på kalas *Blink*
    Ha en fin fin dag♥
    Kramen♥

    SvaraRadera
  4. Åh vad kul du haft! Det var länge sen jag var på sån fest... Förstår att du helgade vilodagen igår :-) Skönt. Hoppas du har en fin måndag! Kramisar! ♥

    SvaraRadera
  5. Har också kompisar som är från forna jugoslavien och har varit på middag hos dom en gång och så mycket gott. Så jag kan förstå att ni hade det riktigt trevligt och att man sen får lida lite men ibland så kan man ändå tycka lidandet är ok när man har fått det av en trevlig orsak. Må gott

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis