tisdag 12 februari 2013

Semlor & pannkakor

Tisdag eftermiddag :-)
Jag "lånade" gamle bilen av sonen & åkte till Ica & köpte semlor som vi har ätit nu ikväll. Min första för i år & jag tror faktiskt inte jag åt någon i fjol heller... Brukar bli så att maken blir bjuden på jobbet, dottern i skolan & sonen på jobb & så är det ingen som vill äta semla med mig... Men idag så har jag, maken, sonen & sonens flickvän ätit varsin semla. Dottern åt pannkakor, det är ju pannkakans dag oxå & en chokladbiskvi till fikat :-) Riktigt gott, men nu blir det nog ingen mer semla detta året :-)

Har roat mig med att tvätta idag ;-)

Igårkväll färgade jag dotterns hår. Vi har de senaste gångerna använt 1½ frp hårfärg & gjorde det igår oxå, men det var nästan för lite nu.. Hon har fått väldigt långt hår :-) Färgen blev bra iaf & dottern ser fräsch ut igen :-)
Jag skulle behöva sätt i färg i mitt hår oxå... Är en konstig grå nyans i ut växten har jag sett... Vad kommer den färgen GRÅ ifrån...? ;-)

Har snöat lite idag & även igår, men trots det har jag & Zingo fått några riktigt härliga promenader i skogen :-)

Hoppas ni har haft en bra tisdag!

SOVGOTT!








11 kommentarer:

  1. Vad fin semla , passar till mig , jag gillar ju ♥ .
    Vi har också ätit semla från bageriet, Sara gillar inte semlor så hon fick en annan god bulla med vaniljkräm i .
    Duktig ni är som fixar färgning hemma . Sparar mycket pengar .......jag törs inte , brukar låta frissan göra det .
    Hmmmm....ja du , det där gråa hör väl till i utvecklingen ;)
    Kram ♥

    SvaraRadera
  2. Semla - har jag inte ätit. Men några plättar åt jag till middag igår, gott:)
    Man sparar mycket på att färga själv. Fin hon blev.

    Jag har blivit en dålig bloggare, men så är de, finns inte tid o lust så skrivs inte mycket.
    Kramiz

    SvaraRadera
  3. Var det pannkakans dag också? Det borde jag ha vetat. Gillar inte semlor men pannkaka är aldrig fel. =)

    SvaraRadera
  4. Åt som du redan vet också semla igårkväll ;) Gott!
    Snygg färg dottern har på sitt hår. Jaadu, den där grå färgen som kryper upp ur hårbotten verkar vara ett återkommande faktum, hihi. Här behövs också färgas!! Helst igår, hahaha.
    Önskar dig en fin onsdag, kram Milla.

    SvaraRadera
  5. Jag har tappat räkningen på hur många semlor jag ätit - det är så gott men efter den här veckan så blir det inga fler förrän nästa år. Tur att dom man gör själv blir mindre än köpta :)

    Jag har tagit fasta på en sak jag hörde på radion för något år sen. Grått hår är högsta modet i Paris, folk färgar t o m håret grått. Och tänk så mycket pengar jag sparar :) Må gott

    SvaraRadera
  6. Wow...Såå söt Semla ♥ Har inte ätit någon -Än ;)
    Så härligt att färga hår & att det blev bra/Ha en underbar dag Kram!

    SvaraRadera
  7. Gott att du fick sällskap till semlan, samma här det räcker med en semla för mig i år. Ja du, det gråa vart kommer det ifrån ? Jag skall idag klippa mig samt sätta slingor i håret. Ha en bra dag. Kram

    SvaraRadera
  8. Sååå söt hon är din dotter!! :)
    Samma märke på hårfärg använder jag...det är ett bra märke det!

    Gottigt med semla och pannkisar...hihih... ja vi tryckte nog ner några semlor här också igår men pankakorna får vänta lite.
    Hoppas din onsdag blir fin vännen
    Ann-Louisekram till dig och Zingo <3

    SvaraRadera
  9. Här har det inte blivit nån semla i år, och jag tror inte att det blir nån heller...
    :-)

    SvaraRadera
  10. Det undrar jag med. Varifrån det grå kommer alltså... Jag har fått i mig 3 semlor i år. Har nog aldrig ätit så många förr. Men jag åt ingen igår. Vad fin dottern blev. Hon är bra söt din lilla tös :-) Hon brås helt klart på sin mor ;-) Puss på dig! ♥

    SvaraRadera
  11. Hihi, den där grå nyansen har nog jag oxå... smittar den..;)

    Kraaam

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis