fredag 1 februari 2013

☀☀❤sol & vårkänslor❤☀☀

Underbart väder idag ☀Strålande solsken och strax under " nollan"☀
Jag & Zingo tog med lite godis & tog grusvägen in i skogen.. Underbart!
Jag släppte Zingo och han gick på upptäcktsfärd men är noga med att komma tbx till mig.. Jag har ju godis i fickan ;-)
Vi träffade en isbjörn "host" en Samojed tik alldeles vit, burrig och vacker :-)
Hundarna hälsade och sen hälsade de på oss. Samojeden tryckte nosen mot min godisficka så jag sa. Får jag ge henne en godis? Ingen ide sa matte. Hon tar inget från främlingar... Jag testade iaf och hon tog gladeligen emot en Frolic :-) & när jag gav Zingo en försökte hon ta den oxå.. :-D Hennes matte & husse blev väldigt förvånade. Hon brukar inte ens ta emot godsaker av deras gäster... Men nu träffade ju hon ju mig... ;-)
Skildes åt & jag lät Zingo springa fritt. Nu har han verkligen fått springa av sig idag :-)❤

Min huvudvärk är i princip borta SKÖNT!!! Det var längesedan jag var så himla dålig...

Dottern blev baksugen igår på kvällen och bjöd oss på en mycket smarrig bakelse. Allt man ser på fatet kan man äta...
Det var precis lika gott som det ser ut :-)

Nu ska jag bjuda upp snabeldragaren till dans.

Mamma fick komma hem igår igen. Man hade ingen plats på ortopeden.... Men pappa har hämtat lite hjälpmedel till den handikappade idag, så hon lite lättare kan ta sig fram. Rullstol är inte fel att ha :-)
En olycka kommer sällan ensam & nu har min gamla farmor har blivit allvarligt sjuk❤ så i eftermiddag ska min pappa åka dit & stanna över natten. Det innebär att jag, maken & Zingo ska bo hos mamma inatt ❤

Ha en fin fredag!











18 kommentarer:

  1. Klart att hunden ville ha godis av dej! Ja du, det är som du skriver, sällan att en olycka kommer ensam. Men ibland kan det bli lite mycket när dom kommer i parti och minut.
    Ha en så bra helg som det bara går. Kram!

    SvaraRadera
  2. Vilken tur att huvudvärken är borta idag :)
    Hoppas att ni får en fin kväll!
    Här är det - 5 grader o så har det varit sol & snöat mellan varven....har rätt så ont idag då jag städat....men det måste ju göras...

    Kram på dej

    SvaraRadera
  3. Visst har det varit fint väder idag -3 grader och sol♥
    Klart att vovsarna vill ha sig en gobit, oavsett vem det är ifrån. I alla fall vill min Izor det :)
    Fina bilder på snyggingen♥
    Kramen rara du♥

    SvaraRadera
  4. Vad dottern är duktig - mums!
    Det är så himlans skönt när huvudvärk försvinner, man blir liksom salig :)

    Kraaaam

    SvaraRadera
  5. Klart att godis från dig var tacksamt, kände väl på sig att du var en god människa. vilka goda bakelser du blev bjuden på. Mumma. Kram

    SvaraRadera
  6. Klart hundtjejen tog godis av dig, tihi ;)
    Skönt att man kan låna hem hjälpmedel och att du har möjlighet att åka dit nu när din farmor blev sjuk. Tråkigt att höra :( Ja, inte att höra men åh du förstår hur jag menar? Hoppas att ni får en bra helg och att din farmor och din mamma snart mår bättre igen ♥ Kram

    SvaraRadera
  7. Klart att hon ville ha godis av dig, världens goaste Mickis! ♥ Ledsamt att din farmor är dålig ♥ Jobbigt, jag vet. Också jobbigt att din mamma är dålig men tur att hon har dig och din man som kommer och hjälper till, och så lille Zingo, han piggar nog upp henne :-)
    Den där bakelsen ser ju livsfarlig ut...
    Puss & kram från mig! ♥

    SvaraRadera
  8. Åhh vad det ser gott ut,nu blev jag sugen
    Ha en fin fredag

    SvaraRadera
  9. Det ser ju ut som hos oss i maj :)
    Här har vi snö så vi druknar .
    Den efterrätten ser jättegod ut , duktig hon är dottern.
    Skönt att din huvudvärk lättat .
    Kram ♥

    SvaraRadera
  10. O vilket väder. Gofika från dotter :)
    Simma lugnt nu i allt.
    God helg på dig, kram Maria

    SvaraRadera
  11. Underbart med sötis Zingo ♥...
    Waooo vilken fiiin bakelse dottern gjort & säkert alldeles ljuvlig god :)
    Ha en underbar dag/Kram från mig i solen!

    SvaraRadera
  12. Vad det ser skönt ut med vårkänsla på gång.............

    SvaraRadera
  13. Vilken härlig Skogstur och vilken duktig dotter du har ser riktigt smarrigt ut . Kram

    SvaraRadera
  14. Men får inte din familj nog snart , nog för att en olycka sällan kommer ensam, men nu får det allt ta stopp med sjukdomar för dig och dina närmsta. Skönt i alla fall att du mår bättre!

    Underbart väder idag, skönt att kunna vara ute och kul att "främlingens" hund tog ditt godis :) Du har det Mickis ;)

    Ha nu en så bra lördagkväll du kan

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  15. Jag tackar för all hjälp. Mat o dryck fick vi också via hämtmat från Greken. Det är inte dumt. Kram mor.

    SvaraRadera
  16. Härliga Zingo ser så underbar och glad ut på bilderna!!
    Skönt att huvudvärken är borta. Och vilka bakelser!!
    De ser riktigt smaskiga ut :-)

    Krya på din mamma och farmor.
    Kramar K

    SvaraRadera
  17. visst är det skönt nu när solen lyser på oss och våra frusna själar..:)

    Jag får nog börja med lite godis i fickan till min lilla svarta elaka lilla hund som inte lyssnar utan springer på andra hållet när vi andra går in...=€

    Kraaaam

    SvaraRadera
  18. Tänker på dig och dina... ♥ kramar jaja

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis