söndag 17 februari 2013

tillbaka igen...

Efter några dagars bloggledigt är jag nu tillbaka med nya friska tag :-)

Fredagen blev en lång, sorglig men fin dag. Avskedet av farmor i kyrkan var stämningsfullt och fint. Jag fick träffa min stora släkt, vissa av dem har jag inte träffat på väldigt länge & några kusinbarn var det första gången jag såg :-) Det känns bra att ha varit där... Vi var oxå hemma hos min mormor. Mysigt att få träffa henne igen...  På hemvägen släpptes sonen av i Göteborg , han är med tjejen & har hjälpt henne att flytta i helgen. Maken släppte vi av i Bowlinghallen hemma då det var mini kickoff med det nya jobbet. Femkamp & bowling. Jag & dottern åkte & hämtade Zingo hos makens tvillingbror. Det hade gått jättebra att passa Zingo. Skönt att det inte är några problem att lämna bort honom. Ingen från makens familj är hundvana. Men de har fått vänja sig under dessa år & det funkar bra med alla nu. Men kanske bäst med tvillingbrodern faktisk :-)

Försökte bädda men det ville inte busZingo ;-)
Hämtade maken vid 22-tiden. Vi åkte hem & vid midnatt fick dottern en magattack som hette duga... Illamående, konstigt full i magen, yr & så kom nässelutslag på armar, fötter, rygg, mage men enorm klåda svullnad & värmekänsla... Hade det inte varit en sådan lång & jobbig dag så hade jag kört henne till akuten så att de förbeställda tryptasproverna kunde tas. De ska tas inom en halvtimme efter attack. Men jag var helt slut & dottern med & alla vet ju hur lång tid det kan ta på akuten & dottern bara vägrade tillbringa natten där... så vi stoppade i henne 3 allergitabletter, 1 primperan & ½ atarax. Det gjorde henne trött & klådan avtog. Somnade vid 2-tiden & när vi vaknade dagen efter var allt borta :-) Vi får ta provet vid nästa attack.

TexMex paj MUMS!
Igår vaknade jag med den värsta värken & början till migrän.... Stoppade i mig värktabletter & lyckades häva migränen, men värken i kroppen var intensiv. På dagen tog vi Zingo en sväng vid hundbadplatsen. Men när vi kom det hördes det skott & Zingo blev rädd så det blev en kort koppelpromenad. På kvällen åt vi Texmex paj. Dottern var på bio. Jag & maken kikade på Schlagerfestivalen & Åsa Nisse. En mysig lördag.

Idag är värken något bättre, men BRA är det absolut INTE... Idag vaknade jag 10.20!!! Jag hade sovit i 10 timmar!!! REKORD!!!

Jag & maken har tagit en härlig Zingowalk i skogen. Zingo var lös hela promenaden & idag var han lycklig & superbusig. Han fick en toppenpromenad & vi oxå :-)
Nu har vi handlat lite & snart är det dags att köra igång middagen. Tänkte göra hasselbackspotatis & fläskfilé idag.
Nackdelen med kramsnö.... ;-)

Ha en fin söndag!









16 kommentarer:

  1. Beklagar sorgen - en tråkig upplevelse kan ändå vara en fin - tänker på begravningen. Har det varit något speciellt i luften tro när jag också igår hade värken från hell.

    Busig jycke du har :)) men det är också väldigt härligt att ha.

    God mat som alltid - väntar på att min middag ska bli klar snart. MÅ gott

    SvaraRadera
  2. Gillar bilden med öronen upp..........

    SvaraRadera
  3. Jag beklagar sorgen min vän, de är tungt att säga farväl, men vi får inte glömma att dom finns med oss hela tiden ändå. Varje gång din tanke går till farmor,,,,då är hon bredvid dig.♥
    Tänker på din dotter och hennes allergirekation som kom, kan ju också vara just efter allt som hänt under dagen. Skönt att medicinen gav effekt och att NI fick sova till slut.
    Skönt att ni fått fin snöbollspromenad idag... hahahaha... vi hade en liknande, men det satt i Nickos ÖRON (det mesta)
    Nu väntar jag på en ljuvlig måltid som mannen gör... ungsrostade rotgrönsaker, kyckling och en god sallad.
    Haft bror hos mig i helgen, mysigt. Va rädd om dig..kramar om. ♥ Jaja

    SvaraRadera
  4. det var många timmars sömn det :) vad härligt, jag skulle också behöva få det någongång men det blir ju aldrig så
    kramar och en fin kväll till dig

    SvaraRadera
  5. En begravning är väldigt jobbigt . Förstår att det var tungt att ta farväl av din farmor .
    Jag vet hur du mår i kroppen också efter en sån dag .....man spänner sig och är ledsen , värken i kroppen är värre än vanligt efteråt . Du får ta det lugnt nu några dagar och pyssla om dig .
    Skönt att Zingo trivs när han är borta hos andra . Härliga bilder på han . Såna snöbollar fastnar i Luddes päls om det är töväder , bättre med kallare grader när det är snö .
    Kram ♥

    SvaraRadera
  6. Ja det blev en helg fylld med mycket känslor för er. Inte undra på att kroppen reagerar..
    Stackars eran Zingo och full med snöbollar, inte kul för vovvsen. Jag använder ett balsam i D-serien,nummer 104. Säljs på Maxi bla, jag funderar på att köpa en overall till Bamse. Den är ju bra även mot blött grus som stänker upp...
    Kramen**

    SvaraRadera
  7. Oj, vilken händelserik helg med både gott och ont!
    Kan inte annat än att tycka lite synd om er. Kan inte vara lätt för dig med all värk och dottern med sina krämpor. Å ändå gnäller du nästan aldrig!!! Beundransvärt!

    Kram Cecce

    SvaraRadera
  8. Som sagt...en helg med både goda och mindre goda händelser.
    Å vilka klumpar lilla vovven fick.
    Blev det en varmdusch efter den promenaden eller?
    Kram!

    SvaraRadera
  9. Beklagar sorgen & förstår att det är tufft...
    /Kramas

    SvaraRadera
  10. Fin begravning som sen blir ett vackert minne!
    Fy din stackare som har så ont :( Och fina dottern med sina allergitrubbel, att hon orkar!? Att ni orkar!?

    Sv: o, visst gör sprutorna i lederna ont men det är det värt då jag blir bättre - även om det inte tar allt så kapar de hålla-andan-av-smärta-toppen! Man är glad för allt, eller hur!?

    Krya på kraaaaaaam

    SvaraRadera
  11. En begravning kan vara jättejobbig. Men även någonting fint♥
    Dessa klumpar i pälsen känner jag igen :)
    När vovsarna har tinat upp, är det bara att ta fram skurtrasan och köra hela golvet :)
    Ha en fin dag vännen
    Kramen♥

    SvaraRadera
  12. Sv: önskar dig en fin start på veckan
    kramar

    SvaraRadera
  13. En begravning kan vara fin och stämningsfull och samtidigt så smärtsam...

    Och värk i kroppen tar mycket energi från en.
    Hoppas att både du och dottern mår bättre nu.
    Kram

    SvaraRadera
  14. Förstår att det var sorgligt på begravningen. Men nu är den över, skönt. Nu får hon vila i frid lilla farmor. Jag saknar min mormor så mycket, hon gick bort hösten -09. Men hon finns alltid med mig.
    Vad jobbigt hon har det din lilla tös, hoppas hon mår bra idag.
    Vad jag skrattade när jag såg bilden på tokZingo :-D Han e la för go! Hoppas du har en fin måndag! Kramisar! ♥

    SvaraRadera
  15. Välkommen tillbaka ;)

    Hoppas både du och dottern mår bättre idag.

    Ha en fin första dagen i veckan dag :)
    Kramis

    SvaraRadera
  16. Begravningar är ju alltid sorgliga, men det är ju väldigt fint och stämningsfullt också. Sen träffar man ju tjocka släkten också.

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis