måndag 25 februari 2013

Tur att solen skiner...

Solen skiner & det droppar från taken.. Härligt & man får en känsla av att våren kanske lite försiktigt närmar sig... Den är väldigt välkommen & efterlängtad :-)

Idag är jag ras i kroppen... Händer & handleder är hemska & förlovnings/vigselringarna går inte att få på sig. Armarna värker, fötterna & vristerna värker, vänster häl är öm som ögat & ena stortån, benen värker & bröstryggen värker ngt hemskt.. Idag betalar jag dyrt för lördagens festligheter....  MEN det är faktiskt värt det.. Man MÅSTE få ha KUL ibland & göra ngt extra.. Känna sig som en vanlig människa, en vanlig frisk människa.... MEN man får ta i beräkningen att det kommer några sämre dagar efter... tyvärr....

Så det är TUR att solen skiner så man kan känna sig lite positiv iaf.... Förmiddagspromenaden tog jag & Zingo runt lasarettet, medan sonen åkte med morfar ut för att titta till sommarstugan.  Vi gick på "hjärtestigen" som är en liten promenadväg i skogen vid sjukhuset & jag hade Zingo lös där & det gick riktigt bra, även om jag kände mig lite osäker att släppa honom där. Det rör sig ganska mycket folk & är nära till stora parkeringar & så...
Men om man aldrig provar så kan man heller inte veta vad man/han klarar av....
 Med lite godis som muta så lyder han helt otroligt bra :-)  Han är lite rolig oxå för säger jag "nu får du komma, vi ska koppla dig" då kommer han som ett skott & sätter sig & bara väntar på att bli kopplad. Sen får han godis & beröm & är överlycklig :-)
Jag & Zingo mötte upp dottern vid busshållplatsen utanför sjukhuset. Hon hade bara en lektion idag. Zingo blev själaglad när lillmatte klev av bussen :-)

Vi fixade till oss & sedan åkte vi ner till vårt köpcenter. Dottern fick ett par nya svarta jeans, hennes gamla gick sönder förra veckan & sedan handlade vi lite mat. Lite färskvaror som sinat i helgen. Alltid bra att ha med dottern i affären som lite bärhjälp. Visserligen har hon bara en fungerande hand nu när tummen strular, men hon är starkare än mig trots allt.... ;-)

Har käkat lunch, lekt med Zingo & tagit det lugnt en stund nu. Strax dags att fundera på middag. Tror det blir kotletter idag :-)  Ska nog plocka fram en liten påse med kantareller & steka till :-)
Ikväll blir det bloggpromenad :-)


Ha en fin eftermiddag i solen :-)

18 kommentarer:

  1. Klart man måste få ha lite skoj också, men om det är värt det, är bara du som vet ♥
    Jaaaa, härliga våren är här också. Det droppar från taken och vägarna börjar bli bara ;) +6 grader var här idag på em.

    Kramiz och ha en fin kväll.

    SvaraRadera
  2. Jo, man måste ju unna sig det roliga trots att bakslaget kommer som ett brev på posten. Livet skulle vara outhärdligt annars :)
    Så duktig han är Zingo. Mmm, kantareller låter smaskigt, kram Milla

    SvaraRadera
  3. Ja visst kostar det att gå utanför de snava ramarna. Men har det bara varit riktigt kul så är det värt det.
    Hjärtestigen - ett så fantastiskt namn!

    Kraaaaam

    SvaraRadera
  4. Fick mig en liten promenad i solskenet idag efter jobbet - så härligt. Och va lustigt - jag tittade i frysen på mina påsar med kantareller och tänkte - dom ska ätas snart men idag blev det champinjoner istället. Hoppas du mår bättre i morgon. Och tänk om jag kunde få tt sån pli på min jycke. Enda gången han kommer rusande och sätter sig snällt vid kopplet är när jag frågar om vi ska gå ut :D
    Må gott

    SvaraRadera
  5. Visst måste man få ha skoj ibland♥
    Här har det oxå varit ett underbart väder idag. Så en promenad efter skoterspåret blev det med vovs idag♥
    Godnatt kramen♥

    SvaraRadera
  6. Vet att jag var här inne och läste detta inlägg igår kväll. Men kommenterade jag? Kan bara inte minnas det... :-) Pisan är bra vimsig :-)
    Hur som helst så håller jag med om att det är värt att ta några riktigt sura dagar efter att man haft riktigt kul. Man måste ju få känna sig normal nån gång...
    Hoppas du ligger och sover gott nu och att du får en fin tisdag! Kramar från mig! ♥♥♥

    SvaraRadera
  7. Otroligt att du kunde gå shopping med all den värk
    du har i kroppen - händer, armar, fötter, vrister, stortå, benen och bröstryggen och kanske mer. Låter inte bra alls. Men shopping-turen kanske fick dej att glömma värken ett litet tag.
    Hoppas innerligt, att du känner dej bättre snart.
    Ruth i Virginia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Ruth!
      Kul med en kommentar från dig :-)
      Har du ngn blogg?

      Svar: jag var TVUNGEN att handla trots att kroppen strejkar... Byxorna som dottern fick gick vi i princip in på Vila och hämtade och sen rakt till Coop så att det finns mat hemma. Ingen annan som hade den tiden idag. Maken jobbade, och sedan har han bytt bromsar på bilen... Men ÄR man ENVIS så går det... & jag hade ju med mig My personal shopper :-D

      Kram

      Radera
  8. Ja visst är det tråkigt att det slutar med värk då man gjort ngt..blää..Idag har jag en värkdag ;(

    Blir nog vattengympa ikv i alla fall!
    Klädtvätt idag---kram

    SvaraRadera
  9. jag har också värkdag, eller jag hade det igår också, extra värkdag när det känns i nästan alla leder och min högra stortå är inte snäll mot mig
    solen skiner även idag :) något att glädja sig åt
    kramar

    SvaraRadera
  10. Klart man måste ha lite skojsigt ibland,synd på din värk :(
    Härliga bilder på goe Zingo :)
    /Kram från mig i solen!

    SvaraRadera
  11. Hade jag tränat jycken som jag skulle från början så kanske han varit mer lyssnade. Vi gick ju en spårkurs och han var jätteduktig och även på valpkursen men efter att jaktlusten tog vid så lyssnar han mindre när han har fullt upp med att nosa och nosa och nosa - han går som en plog med nosen i marken och på så sätt missar han också saker på sidan om vägen - katter eller annan hund :D Och rasen har för mycket jakt i sig - så att en av hans kullbröder blev jaktchampion. Men nästa jycke ska jag ha jättepli på precis som jag hade på jycken före nuvarande men det var ju mer lydig och lättlärd sort. Må gå

    SvaraRadera
  12. Sv: jo, växterna mår gott av lite omplantering ibland
    kramar och en fin kväll till dig

    SvaraRadera
  13. Skönt, har varit nere på stan på eftermiddagen och där var det verkligen snöfritt, annat utanför staden. Kram

    SvaraRadera
  14. Jag vet precis hur du känner dig . Man får tyvärr "betala" med mer värk när man haft kul.
    Hoppas du mår bättre i dag.
    Kul Zingobild :)
    Kram ♥

    SvaraRadera
  15. Ja, man måste våga för att vinna :-)
    Fast givetvis inte på nåt dumdristigt vis.

    Hoppas värken ger sig av!

    SvaraRadera
  16. Usch ja det är jobbigt med värken som kommer som ett brev på posten efter att man gjort nånting extra. Men precis som du säger så vet man ju om det, och ändå är det värt det obehagliga om man får göra nånting riktigt roligt
    Kram vännen***

    SvaraRadera
  17. Usch så jobbigt med värk. Men som du säger, man måste få sväva ut i bland och ha roligt också, trots att det kommer inte efter...
    Vad duktig Zingo är!
    Kram

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis