onsdag 13 februari 2013

väderomslag?

Nu ikväll så känns kroppen minst sagt skruttig... Fötterna värker, ryggen & ben likaså.... Kan det kanske var ett väderomslag på "G"? Har i övrigt haft en bra dag trots att klockan ringde redan klockan 06.00 Jag studsade (en sanning med modifikation) ur sängen & väckte dottern. Åt frukost & fixade till mig & sedan åkte vi till Vct där vi fått en jourtid 07.25. Dottern har nämligen i 5-6 dagar haft jätteont i höger tumme upp mot handleden. Hon har svårt att greppa om ex hårborsten, har tappat styrkan i handen och det gör väldigt ont. Läkaren kikade på det & sa ganska omgående att det var Morbus de Quervain  som är en inflammation i senorna. Imorgon ska hon få komma till en arbetsterapeut & få en specialgjord skena/skydd & ha den under ngr veckor. Blir det inte bättre så tyckte doktorn att man ska ge cortison injektion & om inte det hjälper kan man göra en lättare operation & vidga vid senorna.
Vi får hoppas det räcker att vila handen/tummen i ett skydd.

Har haft en bra dag med sköna Zingowalks. Men har varit ganska trött. Zingo däremot har haft en superpigg dag idag :-) Han har fjäskat, gått pigg & glad på promenad, hittade ett gammalt ben förut som han åt upp snabbt, sen började han pipa & undrade var den tog vägen. Vi har kastat boll många många ggr & lekt med kaninen....  Jag bakade en smarrig toscakaka förut & skulle provsmaka en liten bit & han dansade framför mina fötter & trodde att han skulle bli serverad ;-) En liten bit fick han... Men annars hör det inte till vanligheten att det står toscakaka på the dog meny :-D

Sonen har varit på ngn informationsträff med arbetsförmedlingen & nu är det bowling såklart :-)

Strax blir det Mia på Grötö!

Ha en fin kväll!





17 kommentarer:

  1. Men fy... Har det blivit så illa med dotterna handled, hoppas på att det hjälper med skyddet. Min sambo har haft samma problem och med hjälp av skydd och vila har han blivit bra. Ibland när han grejar för mycker får han ont igen, men på med skyddet så ger det med sig så jag håller tummarna för att det blir så även för din dotter.

    Gott det lät med toscakaka :)

    Det är på Sportshopen som sambon ska börja, han ser jättemycket fram emot det och på måndag är det dags att dra igång!!

    Ha det gott och jag tror bestämt att det är väderomslaget som spökar för jag har också en skitdag...

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  2. Hoppas dotterns tumme läker utan ingrepp . Tycker det borde räcka med hennes återkommande infektioner , ska hon dessutom lida för ont i handen :(
    Gullig bild på Zingo .
    Ludde har en vana (ovana) att varje gång jag dricker kaffe vill han ha kaffekaka , det är ett delat Mariekex doppat i kaffet. Ja ...han har ju inte kommit på det själv förstås ;)
    Kram ♥

    SvaraRadera
  3. Ajdå, låter inget vidare. Men känner igen det, får också krångel med kroppen vid väderomslag.

    SvaraRadera
  4. Väderomslag är inget bra om man har problem med värk i kroppen, så¨tråkigt för dottern,det tar aldrig slut på eländet. Hoppas det kan bli bättre med skyddet och vilan så hon slipper operationen.
    Fina Zingo,klart han måste smaka mattes goda toscakaka...
    Här brukar hundarna också "fika" när vi fikar med varsitt truggben
    Kram vännen**

    SvaraRadera
  5. Hoppas verkligen att värken i tummen går över men lite vila.
    Och hoppas verkligen att din värk försvinner.
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Väderomslag - har vi inte haft,här snöar det o snöar o så snöar de lite. Hoppas allt känns bättre i kroppa din idag.
    Kramiz o go ♥ - dag

    SvaraRadera
  7. Väderomslag - har vi inte haft,här snöar det o snöar o så snöar de lite. Hoppas allt känns bättre i kroppa din idag.
    Kramiz o go ♥ - dag

    SvaraRadera
  8. Hoppas också att det räcker med vila för dotterns hand....vad gäller din värk så hörde jag nyss att det är ganska stabilt väder några dagar...iaf här hos oss..men man vet ju aldrig med vädergudarna.....
    Ojoj får Zingo toscakaka...mums...vilken lyx....törs jag inte berätta för våra doggs ....
    Hoppas din värk bättrar sig.
    Stoor Alla Hjärtanskram till dig vännen <3
    Ann-Louise

    SvaraRadera
  9. Aj,aj låter inge bra :(
    /Kram

    SvaraRadera
  10. Åh! Mia hade jag gömt bort nu när jag har fastnat hos mästerkockarna. Tack för påminnelsen! :-)

    SvaraRadera
  11. Men nu får det väl räcka med skit för din dotter! Hon har ju så det räcker redan ju... Hoppas verkligen inte att hon måste opereras. Han är ju för go den lille Zingo :-) Klart han skulle ha lite toscakaka!
    Hoppas du får en fin Alla ♥ Dag! Kramisar från mig! ♥

    SvaraRadera
  12. Hoppas du känner dig bättre idag vännen♥

    Skickar många♥♥♥♥♥ till dig på denna dag!
    Kramen♥

    SvaraRadera
  13. Svar: Varsegod.

    Ha en fin kväll du också.

    *Kram*

    SvaraRadera
  14. Nu så har jag läst igenom de senaste två veckornas inlägg från dig. Det har hänt en del såg jag.
    Jag orkar inte kommentera på varje inlägg så jag gör en liten sammanfattning här ;)
    Beklagar din farmors bortgång :(
    Hoppas din mammas knä blir bra snart.
    Vilken otur dottern har då....räcker det inte med det eländet hon redan har. Hoppas iaf tummen blir bra snart och att det inte ska behövas någon op.
    Hoppas du känner dig bättre idag.

    Kramis

    SvaraRadera
  15. Aj aj nu får det ju ändå vara nog för dottern!
    Hoppas hon kryar på sig!
    Toscakaka - mums vad sugen jag blev!

    Kraaaam

    SvaraRadera
  16. Hoppas att det kommer att hjälpa dottern.
    Kram

    SvaraRadera
  17. Hoppas verkligen att väderomslag betyder varmare. Fast det är ju jättetrist att du blir dålig av det...

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis