söndag 10 februari 2013

vita tulpaner...

Vi har haft en mysig helg.. & den är ju inte helt slut än....


I fredags gjorde vi ugnsgratinerat potatismos med vitlök/timjan, fläskfile & haricoverts. Inte dumt alls :-) Vi kikade på tv & hade en lugn skön kväll. Igår fixade vi här hemma, sen var vi i blomaffären & köpte vita tulpaner till R vars mamma gick bort samma dag som min farmor. Efter en snabb date med svärmor&svärfar då svärmor envisades med att köpa ett vulkanskydd till makens rygg, åkte vi till R & lämnade blommorna. Vi blev sittande hos henne ngn timme & hon fick möjlighet att berätta om mamma & jag blev bjuden på ett glas vin :-)
Kändes väldigt bra att ha varit hos R & beklagat sorgen, det märktes hur uppskattat det var....

På kvällen gjorde vi en broccoli & ädelostspaj samt en sallad. Vi tittade på melodifestivalen & jag kan inte fatta hur Jean Banan & Louise Hoffsten kunde gå vidare.... Men smaken är som baken....

Det har snöat både igår & inatt så nu är hela världen vit igen... & jag som vill ha VÅR nu!!! Men den som väntar på ngt gott...

Dags att ta tag i söndagen!
Ha en fin dag!


18 kommentarer:

  1. Söndag är min favoritdag............

    SvaraRadera
  2. Så fint av er att köpa blommor och gå hem till er vän . Jag vet att det uppskattas .
    Vackert med vita tulpaner .

    Jag gillade Louise Hoffstens låt , tyckte den var bäst ;) Så ja ....smaken är som baken :)
    Jean Banan gick nog vidare p.g.a färgsprakande show och jag tror många yngre , barn , gillade den .

    Jag har ju glömt att svara på din undran om jag kan beskriva hur palt smakar ......det är inte så lätt , det görs ju på potatis och mjöl och salt , med stekt fläsk inuti . Kanske smaken kan jämföras med potatisbullar - kroppkakor ,men godare .

    Ha en fin söndag.
    Kram ♥
    Ha en fin söndag .
    Kram ♥

    SvaraRadera
  3. Ja, våren låter nog vänta på sig :) Melodifestivalen har verkligen inte bjudit på några större favoriter i musikväg ännu och det är nästan så att jag tycker att pausunderhållningen är bättre än de tävlande bde denna och förra veckan ;)
    Skönt att kunna visa sitt stöd till en annan person i sorg. Det betyder säkert mycket ♥ Tulpaner är underbara krispiga och vackra och får en att längta ännu mer till våren. Hr snöar det dock nästan en decimeter varje natt nu och fastän jag älskar det vackra vita så längtar jag efter knoppande grönska och värme jag med :) Hur är det med maken, bättre?
    Ha en fin söndag, kram MIlla

    SvaraRadera
  4. Visst är det fint med vita tulpaner!

    Fint av er att besöka R och beklaga sorgen, kan tänka mig att det precis som du skriver var väldigt uppskattat...

    Hoppas du får en skön avslutning på helgen!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  5. fint att hälsa på och beklaga sorgen
    vilken vacker bukett
    Sv: blommorna har jag köpt själv :)
    kramar

    SvaraRadera
  6. Vilka vackra tulpaner!!
    Tack och lov är även Lund lite vitt men jag vill ha mer!!

    Sv: Jag ska sova på snarkmadrassen, den ska mäta en massa bla. andningen för jag vet att jag slutar andas när jag hamnar på ryggen. Inte helt ok!
    Jag är lite ledsen för att jag inte får visa goe Gabriel men föräldrarna är utbildade inom media & kommunikation så de V E T vad dessa nätbilder kan användas till och vart de kan hamna. Läskigt!

    Ha en fin veckostart o Kraaaaaam

    SvaraRadera
  7. Jag älskar Sean Banan! =)

    SvaraRadera
  8. Härlig helg! Och det betyder så mycket att man visar att man bryr sig när någon väns nära har gått bort, en liten blomma, ett telefonsamtal eller ett besök. Det kräver så lite och ger så mycket!

    Att bananen gick vidare beror helt och hållet på sådana som mina småtroll, som bara ääääälskar honom! Sean Banan, Sean Banan, vrålade mina i kör och jazzade loss fullständigt på golvet när han spelade! ;-)

    Sv. Vi ska nog få även dig, beroende av sushi! ;-)

    Kram

    SvaraRadera
  9. Det är fint att gå hem till någon och beklaga sorgen och ge en blomma. Många gånger vill den personen få prata av sig...
    Jag gillar Louise Hoffsten,och hennes låt var riktigt bra.Annars är det mycket skräp som går in genom ena örat och ut genom det andra** men jag gillar verkligen dom här deltävlingarna,man hoppas ju att det ska dyka upp några guldkorn..*
    Kramen*

    SvaraRadera
  10. Fint med Vita Tulpaner ♥.......
    /Kram

    SvaraRadera
  11. Underbara vita tulpaner...det fick min älskling av mig igår...:)
    Kram till dig! ♥

    SvaraRadera
  12. Vita tulpaner och vitt på backen....;)
    Att bry sig är nog den bästa trösten man kan ge...
    Själv jobbade jag i helgen så jag missade mellon.
    Kanske lika bra det ;)
    Snö ja...jag var nyss ute och skottade :(
    Kram!

    SvaraRadera
  13. Så vackert med vita tulpaner!
    Fint också att bry sig som du.
    Hoppas du får en fin start på veckan vännen
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  14. Jag tyckte att bananen var bäst i lördags - fart, färg och glädje :-)

    SvaraRadera
  15. Jag kan inte heller fatta att de låtarna gick så långt. Att den galne bananen skulle gå vidare misstänkte jag, småungarna älskar ju honom. Vad gott ni ätit. Jag börjar också ledsna på snön nu, vill också ha vår, men det är ju ett tag kvar tills våren kommer...
    Ha en fin måndag vännen! Kramar! ♥♥♥

    SvaraRadera
  16. här händer inte mycket just nu.. Vi ligger pall båda två...influensa kanske..?

    Det känns väldigt bra när någon beklagar, man känner sig inte så ensam i sorgen då, fint gjort av er..

    Nu ska jag försöka ta mig ut med mina odjur..;)

    Kram

    SvaraRadera
  17. När jag hörde L Hoffstens låt andra gången gick den in i mitt hjärta , den andra låten älskar kidsen . Det måste varit uppskattat med besök och vita tulpaner mitt i sorgen.

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis