söndag 10 mars 2013

FEL LÅT VANN.....

Fel låt vann!! Lyssna bara här.... :-D Nåja nu kan vi iaf vara helt säkra på att inte Sverige kommer vinna Eurovision Contest i år ;-)

Kvällen igår blev trevlig. Vi fixade lite gott att smaska på till schlagern... Väldigt bra att locka med godsaker för då ville båda ungdomarna vara med en stund... :-) Vi hade lite godis, oliver & friterade chilicheese/mozzarella sticks. Mumsfillibabba :-) Dottern lämnade oss när jag sjöng med i en låt... Jag kan inte förstå varför hahaha

Idag tog vi sovmorgon... Jag vaknade 10.30 av att maken tog på sig för att ta Zingo en "morgon"promenad. Efter frukost & fix har jag & maken varit på Ö&B. Jag skulle köpt en ljuslykta utanför Ö&B i en "alltiallo affär" men de hade tagit slut... Fick tag på en lykta inne på Ö&B istället som går i vitt. Den ska stå i hallen :-) Hamstrade lite godsaker till Zingo, sköljmedel, maskindiskmedel, hudlotion, duschtvål mm.

Väl hemma igen har vi gemensamt genomför en kloklippning på Zingo samt tagit en långpromenad i skogen. Kloklippningen är lika spännande varje gång .. Zingo är tveksam, vi har lyckats klippa för långt vid ngr få tillfällen.... men om maken klipper & jag matar Zingo med små bitar frolic efter varje klipp sitter han lugnt.. Det gick jättebra idag! :-)
 Det är strålande solsken & blå himmel. På promenaden i skogen förut undrade jag över ngt vitaktigt som blåste omkring & gnistrade fint i vinden... det visade sig vara snö... men det såg inte ut att finnas ngr moln med snö i.... Vinden är iskall, men i lä är det riktigt skönt... Zingo tyckte det var en härlig promenad & fick springa lös hela vägen :-)

Nu är det dags att skala potatis. Idag blir det lax till middag :-)

Ha en fin dag!

23 kommentarer:

  1. Eftersom jag har tre hundar så har jag tre olika sätt att få kloklippningen att fungera..:-)

    Det där med rätt eller fel låt, jag har fortfarande inte bestämt mig för om det var fel låt..

    Görkallt ute idag men det ser ju väldigt skönt ut, inte ens hundarna vill vara ute här.'

    Kraaaam

    SvaraRadera
  2. Nu finns jag på blogspot igen! Blev allmänt sur o tvär på både bloggen.fi o papper.fi! Fick inte in några länkar.....

    Hade ju som tur var denna blogg kvar :)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag tycker det var rätt låt som vann. Jag hejade även på honom när han var med i Idol :)
    Kloklippning är ingenting Izor gillar något vidare. Men här är det gubben som sköter det :)
    Här blir det så enkelt som makaroner och korv. Har ingen inspiration med matlagning när man jobbar natt.
    Kramen fina♥

    SvaraRadera
  4. Har inte sett Mello så jag har ingen uppfattning alls där :) Vilken härlig sovmorgon du fick där. Kram

    SvaraRadera
  5. Behåller min andra blogg tillsvidare. Kanske det klarnar då det blir vardag igen:)

    Kramen

    SvaraRadera
  6. Jag blir mer än avundsjuk på ditt fina väder!!
    Meeeen…jag fick ju rätt vinnarlåt - just Den jag höll tummarna för!
    Ha haaaa…. det kan vara värt lite snöstorm ;)

    Kraaaam

    SvaraRadera
  7. Tittade i frysdisken och tänke köpa det du visar på bilden men blev lite feg. Det här med melodifestivalen är ju inte min grej men myskvällen runt det hela den deltar jag gärna i.
    Ha det så bra
    Kram

    SvaraRadera
  8. Nååååå.....roligt för Robin att han vann. Men inte lät han väl så hemskt :) När han var med i Idol höll jag på honom. Men jag hade Yohio som favorit i går.
    Jag har aldrig ätit såna sticks.
    Kloklippning är ett problem med Ludde. Vi måste vara både jag och Peter för att fixa det bra.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  9. Haha...vilket roligt klipp:-)
    Ja, vi får väl se hur det går i finalen...:-)

    Låter som om du haft en skön helg i alla fall och jag önskar dig en bra start på nya veckan!

    Kram Cecce

    SvaraRadera
  10. Här satt till min förvåning också dottern med vid mellon ett tag. Kan bero på att hon är sjuk, hihi. Sonen höll på Yohio men vart inte så besviken då Robin vann. Inget slår Euphoria :)
    Ha en fin start på veckan, kram milla.

    SvaraRadera
  11. Hihi...Ja,det blir nog så att jag inte ser Finalen...
    Ha en fin dag/Kram

    SvaraRadera
  12. Ha ha va kul = ))
    Jag hejade på YOHIO !!
    Ha en fin dag.
    Kram Helene.

    SvaraRadera
  13. Här har jag en väldigt dålig dag ;( Bläää...Huserar på wordpress tillbaka :)

    Solig måndag har vi idag, men kallt!

    kramen om

    SvaraRadera
  14. Jag är som dålig på mello,men vi tittade med ett öga i af.Hade oxå en massa godsaker att smaska på.Här har vi så härligt väder i dag och jag hoppas ni har det oxå?Dom är för söta våra fyrbenta,klorna växer som o gräs och samma med pälsen, här börjar det bli dax för en sån klippning,suck...Kram på dej:)

    SvaraRadera
  15. Så elak du är! Pappa och jag tyckte att Robin var bra.
    Å andra sidan så var det ju inte så stor konkurrens.
    möjligen "di gamle" dom var ju i alla fall kul och lätta att sjunga med i låten. Din moder

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mamma, Nej jag är inte elak... Man hör inte vad han sjunger i versen.. Är det svenska eller Engelska & falskt är det oxå...? Sen så kommer refrängen & låten blir många snäpp bättre MEN BRA blir den INTE.... Förstod att du skulle gilla Körberg & co :-)
      Kram

      Radera
  16. Där håller jag inte med dig.

    SvaraRadera
  17. Vilken härlig helg du haft , kloklippning är inte min starka sida tycker det är så obehagligt men göras måste det lite då och då. Kram

    SvaraRadera
  18. Jo men jag tycker att Robins låt var bra,och den har blivit bättre sen första gången han sjöng den,sen gillade jag Ulrik Munters låt också,men,men, vi får se hur det går sen. Det roligaste har nästan varit tycker jag med den svenska uttagningen**
    Igår var det riktigt kallblåsigt, idag är det ingen vind så även om minusgraderna är fler än i går så känns det skönare.
    Kloklippning funkar bra med båda hundarna. Ja Peppe är så lugn och cool och finner sig i det mesta. Bamses långa päls är i vägen lite när jag ska klippa så det är lite pillrigt,men han protesterar inte i alla fall. Jag ska ta och klippa rent lite runt tassarna...
    Jag har ett diskbråck i nacken som jag lyckas hålla i schack för det mesta, men ibland kanske jag har gjort nånting och överbelastat fel sen är det kört. Så nu får det bli sjukgympa och massage ett tag igen,plus mer värktabletter,som jag ändå äter för ryggvärken,suck..
    Ha det gott
    Kramiz♥

    SvaraRadera
  19. Hahah så tokigt klipp du lagt in :D

    Men vi här hos oss gillade låten och även artisten...hihi..

    Kloklippning är inte kul, varken för hundarna eller oss som ska klippa tycker jag :(

    Hoppas att du får en fin inledning på nya veckan vännen

    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  20. Hahaha...jag dör. Skrattade gött åt videon du lagt in ;)
    Jag har ju inte följt Mellon speciellt mycket i år eftersom jag inte tycker att det har varit några direkt bra bidrag alls och jag håller fast vid teorin att Sverige har inte råd att vinna i år igen så vi skickar en halvdan låt. Jag tittade inte i lördags heller då jag hade roligare saker för mig ;)
    Men det kan bli som så att jag förljer den stora finalen...kanske.

    Ha en skön måndag.
    Kramis

    SvaraRadera
  21. Nja, inte min favoritlåt heller. Inte med bland min topp fem heller tror jag. =)

    SvaraRadera
  22. Ja, du vet ju redan vem det hejades på här hemma...

    Kram

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis