måndag 11 mars 2013

fördelar-nackdelar

Det är härligt att vakna när solen skiner :-)
Idag är det vacker blå himmel & solsken... Men kallt hela -8 i morse. Nu är det skönt ute men det nyper i kinden.. I lä i solen är det härligt :-)
En fördel med fint väder är att man känner sig glad & pigg :-)
En fördel med minusgrader är att Zingo höll sig torr & ren på promenaden :-)
En nackdel är att man ser hur smutsiga fönster man har & hur dammigt det är inne.. Men man kan ju dra ner persiennerna så löser man ju det problemet ;-)
Jag tycker nog mest det är fördelar.. Barmark & vi går mot vår... :-)

Nu verkar det som om jobbet i Säve snart är slut för maken.. Det verkar som man inom ngr veckor ska komma & jobba på hemmaplan... Ja eller iaf lite mer i närheten av hemmet. Det känns bra tycker jag :-) Kan tänka mig att maken tycker att det är riktigt skönt. Kan ju sova längre på morgonen & komma hem tidigare på eftermiddagen :-)

Zingo hoppas på längre & roligare promenader med husse
;-)
Dottern är hemma idag från skolan. Kände sig för risig idag för att orka sig dit. I fredags var hon på roligheter med kompisar & sedan har hon tagit det lugnt hemma både lördag & söndag. Då hade man ju hoppats på att hon samlat krafter för en ny skolvecka. Men hon är risig nu & kroppen sa ifrån... Vi får hoppas hon orkar gå imorgon :-)

Sonen jobbar. Han fick börja redan klockan 6 idag & öppna på fritids. Han smsade mig tidigare & skrev att han blir kvar till 15. Det blir en full arbetsdag idag :-)

Nu ska jag ta en svängom med snabeldragaren  :-)

Nya lyktan från Ö&B
Ha en fortsatt fin måndag!









15 kommentarer:

  1. Barmark är ju ett steg i rätt riktning :-)

    PS: Du har lyckats peta in din mailadress i url-fältet hos mig, så man kommer inte rätt...

    SvaraRadera
  2. Oh, kom förbi och ta en sväng här med , med snabeldraken..hihihih. Kram ♥

    SvaraRadera
  3. Avundsjuk x 2. Lyktan - vill också ha :) Lekplats för jyckar - vill också ha. Va kul det hade varit om det funnits något sånt här hos mig. Och så kul för jycken. Men han fick en go promenad med dottern och hennes kompis idag så han var törstig när han kom hem.

    Må gott

    SvaraRadera
  4. Visst går vi mot härliga tider♥
    Men kyliga nätter. På lördag när jag åkte från jobbet på morgonen, var det -25 grader BURR.
    Tror jag måste ta mig en sväng med snabeldraken jag oxå :)
    Men först blir det att käka middag!
    Ha en fin kväll!
    Kramen♥

    SvaraRadera
  5. Ja persienner är toppen, hahaha =D
    Kram

    SvaraRadera
  6. Vilken skillnad på väder i vårt avlånga land. Här har vi jättemycket snö. Men hellre har jag snö och några minusgrader än slask.....menar för Luddes skull :)
    Bra att sonen din får jobba. Otur att dottern är dålig igen.
    Låter bra att din make snart får jobba närmare hemmet.
    Vilken fin lykta du köpt.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  7. Hoppas bara att barmarken får vara. Hörde det ryktas om mer snö... :-(

    Sv. Spaghetti och köttfärssås ;-)

    Kram

    SvaraRadera
  8. Härligt att skutta runt och slippa bli smutsig.Jag badade Bamse igår kväll.Bäst att passa på nu när han inte blir smutsig på en gång...
    Än finns det en del snö kvar på många ställen,speciellt på skuggsidor,men bara värmen kommer tillbaks så ska det väl kunna töa bort. Då blir det en rejält smutsig tid men det får man ta..*L*..jag har beställt en "friluftsoverall" till Bamse. Det blir nog toppenbra, slippa all smuts och blött som skvätter upp på magen och benen..*
    Det låter skönt för mannen din att få jobba lite närmare hemmet, hoppas att stackars dottern piggnade till så det kan bli skolan för henne igen,
    Kramar**

    SvaraRadera
  9. Kan förstå att det ska bli skönt att få hem maken igen:-)

    SV: Det händer att de fixar maten själva på måndagarna. Speciellt äldsta dottern är en stor tillgång där. Vissa veckor är de äldre barnen boende hos sin pappa och då blir det som det blir, dvs jag som får stressa lite extra!

    Kram cecce

    SvaraRadera
  10. Härliga tider går vi mot...Vår & Sommar :)
    Fiin Lykta/Kram pårej ♥

    SvaraRadera
  11. Hej!

    Usch, jag har också så kallt :/
    Längtar till våren och små vårtecken.

    Önskar dig en fin tisdag :)

    SvaraRadera
  12. Kikar in för att berätta att jag lägger ner min blogg!
    Förklaring finns på min blogg.
    Tack kära du för den här tiden :)
    Ann-Louisekram ♥

    SvaraRadera
  13. mm, jag njuter också av att det är så torrt och fint därute nu, inga smutsiga tassar eller "massar"
    kramar

    SvaraRadera
  14. Härligt med barmark :) Att det nu är kallt gör inget man vet att dte är en kort tid men om det skulle börja snöa ja då känns det som ett bakslag. Hoppas att dottern känner sig bättre. Kram

    SvaraRadera
  15. Hoppas dottern mår bättre idag. Min unge är i skolan nu, hon var hemma hela förra veckan. Håller tummarna både för din och min unge - att de orkar skolan den här veckan.
    Skönt att sonen har jobb. Kan tänka mig att han får mkt jobb nu när det går mkt infektioner på skolorna och även personalen blir sjuk. Inte kul för dem men bra för din son :-) Skönt om maken kan få jobb på närmare håll, det blir ju så långa dagar när de skall åka så långt.
    Lyktan är jättefin!! Hoppas du har en fin tisdag! Kramis! ♥

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis