fredag 8 mars 2013

fredagsmys...

Fredag idag & vi har haft strålande solsken hela dagen. Förmiddagspromenaden tog jag & Zingo tsm med M & henne Balthazar, en PON. Alltid trevlig att få sällskap på promenaden, någon att prata med :-)

Har grejat här hemma, käkat lunch & förberett mig för fredagsmys ;-)

Jag fick en helt suverän mobil väska igår. På sidan är det även en plånbok. Den kommer bli väl använd
:-)

Dottern städar på sitt rum nu & spelar Främling, Mamma Mia. Hon har ett brett musikregister. Det är härligt :-) Man kan lätt höra vilket humör hon är på... Dur eller Moll.. Idag är det DUR & bara gammal musik Just nu spelas Vilken härlig dag (Ted Gärdestad)
Hon ska med tjejkompisarna på lite fest ikväll. Hon vaknade iof med lite temp, men har varit i skolan hela dagen & kände sig bättre under dagen :-) "Jag kan vila i morgon" som hon sa... Hon får känna själv vad hon orkar & vill. :-)

Maken ligger i badet & jag har skalat potatis. Ska bli skivad potatis med färsk chilie, sparris & en köttbit ikväll :-)
Väntar in maken så får han förbarma sig om köttet.... Det är han BRA på :-)
Tycker det är trevligt på fredagskvällen att laga lite extra god mat tillsammans över ett glas vin... Livskvalitet :-)


Tips: Ny smak på Ramlösa "KIWI"
Jättegott!
HA EN HÄRLIG FREDAG!

11 kommentarer:

  1. Önskar dig en härlig fredag och helg. Jag väntar in maken som är och spelar lite tennis. Här kommer vi äta lax med kall sås, bulgur och varm sallad. Ett glas vitt blir det nog också. =O) kramiz jaja

    SvaraRadera
  2. Visst är det så att det lilla kan höja livskvaliteten några snäpp. Allt behöver inte vara så stort utan man ska sätta värde på de små detaljerna. Ni verkar bar på det hemma hos er.
    Ha en mysig kväll
    Kram

    SvaraRadera
  3. Tack för drickatipset, ska pröva :)
    Härligt med helg igen och du kan ju konsten att mysa till det du :)
    Ha de gott vännen
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  4. En god köttbit med gott vin blir det här idag. Till festivalen. =)

    SvaraRadera
  5. Vilken bra mobilväska :)
    Tack för tipset om dricka mé/Kram ♥

    SvaraRadera
  6. Tuff väska verkar användbar...............

    SvaraRadera
  7. ja, jag har sett reklam om den nya smaken, ska ta och testa jag också
    vi hade också soligt igår
    en fin lördag till dig
    kramar

    SvaraRadera
  8. God mat som vanlig hos dig :)
    Hoppas inte dottern är alltför ur gängorna idag efter tjejfesten igår.
    Ha en skön solig lördag :)
    Kramis

    SvaraRadera
  9. Hoppas att du haft en härlig lördag! Här har det varit kallt...brr..

    kram o ha en fin kväll

    SvaraRadera
  10. Vilken fin mobilplånbok! Vart kan man köpa en?
    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anna: Just denna är köpt på Gekås i Ullared. Fanns i flera färger. 69kr

      Kram

      Radera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis