måndag 18 mars 2013

grillpremiär

Igår hade vi grillpremiär... Årets första grill! Vi, ja.. eller vi.. MAKEN grillade & jag skötte allt det andra & så är det HAN som får beröm för maten :-D Känns det igen?
Maken grillade kyckling & det smakade väldigt gott :-)


Vi tittade på Mästarnas Mästare igår & jag tyckte att det var småtrevligt. Men vad lika de var Torgny Mogren & Bernt Johansson... Som far & son... Man zoomade in Bernt Johansson & maken sa "vad gammal Torgny Mogren blivit" :-D

Måndag idag & på förmiddagspromenaden med Zingo var solen framme, men det var KALLT, isande kallt i vinden.... Inget som bekymrade Zingo iaf ;-)

Roar mig stort idag med TVÄTT... Har inte tvättat på ganska många dagar & igår upplyste jag familjen om att jag skall tvätta som idag, det tog inte lång tid innan tvättkorgen blev ÖVERFULL.... Men det som är så kul att tvätta ;-)

Dottern har varit iväg i skolan & nu förvånar hon mig.. Har fått ett ryck & gör ngn typ av röj på rummet...Jag har inte vågat mig in... *ler* då kanske hon slutar ;-)

Sonen jobbar heldag idag. Det blir ofta så att när han kommer in för att jobba halvdag att de vill ha kvar honom längre.. Ingen är gladare än han.. Ikväll har han bowling så han landar inte här hemma förrän strax innan läggdags...

Ska strax byta tvätt, promenera Zingo & sedan fixa middag. Det står mellan köttbullar med makaroner & köttfärssås med spagetti idag.. vi får se vad det blir...

Ha en fin eftermiddag & kväll!










17 kommentarer:

  1. Å vad jag blir avundsjuk. Nu tror jag att jag ska övertala gubben att grilla en köttbit :)
    Men å andra sidan är det inte det lättaste, han är ju aldrig hemma :(
    Här blir det lasange till middag!
    Kramen♥

    SvaraRadera
  2. Åh vad gott med grillat!
    Här blev det Enchiladas till middag för mig och dottern...gott!

    Ha en fortsatt bra måndag.
    Kram Ica

    SvaraRadera
  3. Så gott med grillat och visst är det härligt att man har den tiden framför sig nu? Jag är grillnörd och den hinner knappt kallna från den ena dan till den andra..hehe.
    Vi grillade för två veckor sen hos min bror men då fick han hålla sig utomhus själv...lite väl kallt.
    Vädret ja, imorse var det stårande sol, sen blev det svinkallt & börja blåsa och nu under eftermiddagen har det virvlat ner snöflingor stora som dasslock..jösses.
    ha en fin kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hej på dig ..ja du har rätt det var jag som kikat in hos dig, men fy dig att radera ;) oh va du frestas med grillning såå gottit :) bästa som finns :) hoppas du får en skön kväll kram

    SvaraRadera
  5. Va mumsigt det låter med grillning.
    Dt är isande kallt hos mej med. Och nyss kom det stora snöflingor, blä.
    Ha en bra kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  6. vi tillhör nog ett litet fåtal som aldrig grillar
    vilken skön bild på Zingo :)
    en fin kväll till dig
    kramar

    SvaraRadera
  7. Isande vindar här också,men det är väl bara att pälsa på sig och hålla ut. Grillning låter ju värmande och gott,vi har inte plockat fram grillen än,och det lär väl dröja ett tag till...
    Kram o nospuss till fina Zingo**

    SvaraRadera
  8. Isande vindar har vi idag...brr...drar i lederna ;(
    Kul med grillning !

    Ha en bra dag!

    Kram

    SvaraRadera
  9. Mumms...Sååå gottit med grillat & sååå söt Zingo är hihi
    /Kram

    SvaraRadera
  10. Oj.... grillpremiär..... känns så avlägset.... för vi har fått vinter igen :/

    SvaraRadera
  11. Åhhh vad härligt att titta in här och läsa om grillpremiär... Det ger i alla fall lite hopp om varmare tider snart trots att snön yr här utanför fönstret just nu. Hoppas du får en fin dag.

    SvaraRadera
  12. Åh grill-premiär = ))
    Men vi har snö här = //
    Men det du skriver...det känns igen.
    Hi hi !!
    Ha en fin dag.
    Kram Helene.

    SvaraRadera
  13. Ja, det är ju lustigt; att mannen alltid får så mkt beröm för att det grillade var så gott.... Härligt med grillpremiär i a f. Hur blev det på dotterns rum?
    Här skall det tvättas rejält i morgon, då har jag tvättstugan inbokad på fm och mamma kommer och hjälper mig.
    Hoppas du får en fin tisdag! Kramisar! ♥

    SvaraRadera
  14. Grillpremiären - ja den kanske inte är så långt borta här heller. Måste först köpa kol. Gott är det med grillat.

    Söta zingo - kul bild.

    Må gott

    SvaraRadera
  15. Haha! Jag blandade också ihop Torgny och Berndt flera gånger :-)

    Men vad mycket kläder ni har på er när ni grillar??? ;-)

    SvaraRadera
  16. Ha en skön tisdag själv.....................

    SvaraRadera
  17. Orättvist det där med grillning. Hur svårt är det att vända lite köttbitar? :-)

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis