tisdag 19 mars 2013

Kall som is...

Idag är det verkligen kallt. -5grader på Zingowalken kändes som -25 tack vare en isande vind... BURR!!! Efter förmiddagswalken åkte jag till Ica Maxi & Coop för att handla. Jag brukar ALLTID handla på Coop, har gjort det i flera år, men har det sista handlat lite på Ica oxå & eftersom affärerna ligger så nära varandra så kan man ju faktiskt handla lite här & lite där.... Fyllde iaf 5 bärkassar så nu ska vi väl kunna överleva några dagar. Efter handling & upp packning av alla varor var jag ganska slut.... Så jag tog en stund i lugn & ro här vid datan. Sen ramlade ungdomarna hem en efter en. Sonen har packat & åkt till Göteborg för att vara med tjejen. Han jobbar eftermiddag i morgon så de passar på att ses... & dottern kom hem & hon hade med sig studentmössan... Det närmar sig :-)

Igår efter middagen som blev köttfärssås & spagetti gjorde jag en sats med Chiliecheese MuffinsScones
De blev smarriga. Man får tänka bort den rinnande osten som är i chilie cheese.. Detta blev en matigare bulle/muffins med smak av västerbottenost & feferoni. De fick klart godkänt av familjen :-) Det var himla lätta att göra & jag kan tänka mig att de är riktigt goda som tilltugg till en soppa eller liknande.

Strax dags att ta en Zingowalk & bli stelfrusen igen.. Det finns inga kläder som rår på kylan, den går genom märg & ben... Men sedan behöver jag dammsuga & då får jag väl upp värmen igen kan jag tänka mig... ;-)

Ha en fin tisdag!


19 kommentarer:

  1. Påskfint du har fått det - jag är kall trots att jag är inomhus - blir frusen genom att enbart titta ut och det är lite snö i luften men flingorna är små små än så länge. Chili cheese - vad är det? Muffissarna verkar himla goa - ska testas. Må gott

    SvaraRadera
  2. Fint du "påskat" på bloggen.
    Vi handlar också det mesta på Coop även om Ica är bredvid.
    Vad goda dina bakverk ser ut.
    Ha det bra.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  3. Vad påskfint du gjort i bloggen. Jag är så dålig på att ändra och stöka. Borde nog ta tag i det. Här har vi lång tid till grillning kvar om vi inte ska ha vantarna på. Himmel så jag fryser och inte tinar våra stora snöhögar heller. Blir riktigt imponerad att ditt flängande kom ihåg att ta igen bara det kan komma surt efter.
    Kram på dig

    SvaraRadera
  4. Låter riktigt gott med de där muffinsen!. Håller med dig, den här kylan och blåsten är verkligen inget vidare!
    Kram Helen

    SvaraRadera
  5. Muffinsen låter supergoa, det blir kanske till att baka här snart.

    Visst var det kallt ute idag, mina hundar ville inte gå ut i dag faktiskt. När jag tog på mig så fick jag putta ut dem, sen sprang de bara runt huset och upp på altanen...:/

    Hoppas på vår och värme snart..!!!

    Kram

    SvaraRadera
  6. Du, de där sconsen lät otroligt smarriga! Ska prova nån dag när jag känner mig lite piggare. MUMS!
    Vi har inte haft så kallt som igår men ojoj vad med snö det kom! Det blir så härligt ljust och fint men visst, Fru Tö får gärna komma snart:-)
    Kramar

    SvaraRadera
  7. Hejsan! Jag glömde bort att jag inte tål avokado. Hur man nu kan glömma det. Men det var väldigt länge sedan jag reagerade på det (har ätit lite i sallad tidigare) och så blev det bara i rena farten att jag blandade i lite. Turligt nog blev jag bara nysig och snorig i näsan :) Och tur nog är det vinter faktiskt. Inget pollen som späder på det hela.

    Vi har också det kallt och blåsigt idag. Dottern hade friluftsdag idag och många barn var ute på sjön och pimplade. Jag såg dem från fönstret på jobbet och frös av att se dem där ute. Stackarna! Men jag tror de klarade sig ganska bra ändå.

    Kram!

    SvaraRadera
  8. Åh...det där lät jättegott! Älskar matiga muffins! Så behändigt liksom!

    Kram Cecce

    SvaraRadera
  9. Så fint du har påskpyntat här på bloggen, nästan så man glömmer att snart är det påsk. Då brukar det ju vara lite mer vårkänning. Undrar om det hinner bli det?
    Isande vindar är det,och jag håller med om att vinden går rakt igenom kroppen känns det som.
    Vilka maffiga muffins,jag måste ta och kika på receptet**
    Ha det fint vännen
    Kramiz**

    SvaraRadera
  10. Sååå Påskfint du har det här :)
    Mumms med Chiliecheese MuffinsScones/Kram

    SvaraRadera
  11. -10 här. Burrrr!
    Chiliecheese MuffinsScones..det har jag aldrig ätit. Men det låter och ser väääldigt gott ut.
    Kram!

    SvaraRadera
  12. De där Chiliecheese historien har jag skrivit ut nu, de ser så goda ut. Får baka några till nästa sopp middag :)
    Kallt ja rena istiden. Dagen morgonpromenad med var is i ögon o mun o snö som kröp nästan in på skinnet, man får klä sig väl...våren dröjer
    :(
    Jag handlar alltid på ICA men kör ofta till Netto också och köper lite smågrejer, här har dom bl a väldigt fin frukt o grönsaksavdelning så sånt handlar jag nästan uteslutande där.

    Kramiz

    SvaraRadera
  13. här är det också SÅ kallt, usch då
    kramar

    SvaraRadera
  14. Hej ..här blir det pasta o köttfärssås idag o sallad, men dom där sconsen ser GODA ut mums...ha en skön dag kram

    SvaraRadera
  15. Åh, så goda dessa lät!
    De ska jag verkligen testa någon dag. Tack för receptet.

    Kram

    SvaraRadera
  16. Oj! Här var det påsk allaredan minsann :-)

    SvaraRadera
  17. Kallt japp.. det är bara förnamnet, om det inte blåste så så skulle det kännas mildare. Kram

    SvaraRadera
  18. Hua, vad kallt det varit sista dagarna, vinden kryper innanför de tjocka vinterkläderna man fortfarande tvingas ta på sig på morgonen trots att det är vårdagjämning idag.

    TACK fina du för din omtanke och dina kloka ord, behöver all pepp jag kan får just nu och man kommer ju så långt med rätt tänk...

    Ta hand om dig!

    Kramar Bella

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis