tisdag 12 mars 2013

Katastrof....



 Det är KATASTROF som Tony Irving säger...
Vaknade med en kropp som jag gladeligen hade skänkt bort... DEN ÄR KATASTROF.... Det är som att vakna med värsta influensan, värk i precis varende led i hela kroppen + huvudvärk & feber. Kände mig övertygad om att jag hade feber... Kanske kanske inte, jag har inte kollat...
Släpade mig upp & inmundigade värktabletter... Förmiddagen försökte jag komma igång.. Gjorde mig i ordning, det gör jag varje dag.... Det är tips till alla som går hemma sjuka, arbetslösa.... GÖR ER I ORDNING.. Man mår BÄTTRE av att ha fixat håret, lite mascara & lite rouge på kinderna & ta på kläder.. Gå inte i "pyjamas/mjukisar" hela dagen, man blir inte piggare av det...Men man blir aningen piggare av att vara i ordning. Man känner sig bättre & när man möter sin spegelbild så mår man bättre & omgivningen tycker oxå det är trevligare. Jag började med detta när barnen var små, mest för min egen skull men oxå för att de inte skulle tycka det var jobbigt att ta hem kompisar på eftermiddagarna, det är ju inte så kul OM mamma går i pyjamas med håret på ända...
En stor orsak till detta är oxå att jag vill bli bemött av andra för den jag är att man ska se MIG & inte bara att jag är sjuk......  :-)
Zingo & jag tog en promenad i skogen i solgasset på förmiddagen. Det var skönt även fast det var slitsamt.... Vi tog en liten paus på en sten i solen :-)

När vi kom in, jag & Zingo hade dottern, som är sjuk idag med, rensat ur lakanen, påslakanen & örngotten  ur alla sängar. Så tacksamt. Jag hade bestämt sen tidigare att tvätta lakan idag, men med en strejkande kropp så är det ingen hit att stå böjd över sängarna, men det slapp jag nu <3 Nu är sista maskinen med lakan i maskinen & sen får dottern hjälpa till att bädda. Sonen får såklart ta sin egen säng. Han jobbar idag oxå

Till lunch blev det gårdagens nötfärsburgare. Gott! Till middag vet jag inte än vad jag ska hitta på.. Har ärtsoppa hemma, det KAN bli det & pannkakor...

Nu började det snöa... Men bara lite lite yrsnö.. vi får hoppas att det inte lägger sig...

Ha en fin eftermiddag & kväll!



15 kommentarer:

  1. Åh! Jag älskar att strosa omkring hemma med gossekläder, och målat mig har jag inte gjort på mååånga år.
    Fast om jag går ut så byter jag till vettiga kläder (vettiga för att vara mig, alltså ;-) )

    Hoppas du kryar på dig!

    SvaraRadera
  2. Kissade nästan på mig när jag sågHörde Robert Gustavsson.............

    SvaraRadera
  3. Fy då krånglande kroppar tycker vi inte om. Hoppas att det inte blir för långvarigt. Det är med att fixa till sig är livsnödvändigt. Periodvis sunkar jag till mig. Blir så arg på mig själv för det är bara lathet. Sovgott i renbäddat det är ju en så härlig känsla
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hej! Åh vilken trevlig blogg du har! Hamnade här via jaja´s blogg och DET kommer jag göra om! Jag har också en liten blandrashund (jackrussell & lasa ahpos) som förgyller dagarna:-)
    Jag håller med dig, det är på nått sätt skönare för självkänslsan att göra sig "fin" när man går hemma och är sjuk. Lite rouge och läppglans är mina räddare i nöden! Tihi...
    Ha de gott & gå återseende:-)

    SvaraRadera
  5. Det där med strejkande kropp är nog något som går idag. Vaknade vid 04.50 av en ilande värk i hela ryggen, ner i benen och ut i armarna, på höger hand hade lill- och ringfinger domnat..:(

    Bara att bita ihop och åka till jobbet, två sjuka kollegor, en inskolning och en rektor som tar mig i örat om jag är sjuk...

    Slutar tack och lov tidigt idag men det blir till att åka hem och bada två hundar. Nu har ju maken "byggt om" handfatet till en fungerande hundbadkomod så det ska väl gå hyffsat bra hoppas jag.

    Ha en go eftermiddag och visst är det lycka med barn som fattar grejen med att hjälpa till hemma.

    Kram

    SvaraRadera
  6. Fy för katta-strof! Hoppas du mår lite bättre nu. Jag är piggare idag men har mer värk (make any sense??) i benen och nu vet jag varför; snön... Den kom nu för en liten stund sen och den lägger sig! Fy sjutton... Och jag som sett små vårtecken i rabatterna idag. Gulligt av dottern att hjälpa dig med sängkläderna, puss på henne! Och dig! ♥♥♥

    SvaraRadera
  7. Haha...vad gullig du är. Jag lovar att jag fixar mig varje dag...men ibland blir det lite senare :) Men målar mig gör jag inte, bara till fest.
    Jag känner att jag måste duscha varje morgon innan jag klär på mig, svettas på nätterna och känner mig ofräsch (kanske av värktabletterna .....det kan väl inte vara klimakteriet ;)
    Hoppas du känner dig bättre nu. Jag vet hur du kämpar för att vardagen ska flyta.
    Snällt av dottern att hjälpa dig.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  8. Det är helt klart att man mår bättre om man gör sig i ordning fast man är sjuk och dålig men ibland är det så härligt att bara gå omkring och slappa...
    Hoppas att du mår bättre nu.
    Kram

    SvaraRadera
  9. Usch vad tråkigt med en värkande kropp, det brukar vara ett elände att komma i gång. Men när man väl har gjort det,och precis som du säger fixat till sig så känns det trots allt lite bättre.
    Så rart av dottern och hjälpa till med sängarna när mamma inte är bra...
    Än har inte bakslaget med snö kommit men det känns som det närmar sig, det brukar ju alltid bli något, kallt är det så det räcker i alla fall..
    Kram vännen**

    SvaraRadera
  10. Lena Sandtröm13 mars 2013 09:54

    Jag instämmer fullständigt i att man mår bättre om man gör sej iordning även om man inte ska nånstans. För att inte tala om hur mycket bättre det känns om nån kompis ringer på dörren oanmäld.
    Ha en bra dag!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Det som är sååå gött att gå omkring i pyjamas/myskläder. Det är nog det jag mest går klädd i om dagarna när jag inte jobbar. Jag byter inte ens om till vanliga kläder när jag ska ner till affären. Sminka sig?? Ja det har jag börjat med när jag ska till jobbet iaf. Kanske borde jag följa ditt råd men jag känner som så att varför böka med att sminka sig när ingen annan än jag kommer att se det ändå.

    Trist att kroppen "strekjar" för dig. Hoppas du känner dig något bättre idag iaf.
    Kramis

    SvaraRadera
  12. Visst känner man sig lite piggare om man får komma i kläderna. Men har man magsjuka då kryper man så långt under täcket man kan..
    Hoppas du känner dig bättre idag♥
    Krya på kramen till dig♥

    SvaraRadera
  13. Nog är de så. I ordning så mår man bra:) jag går aldrig i mjukisbyxor, äger inga, men de finns andra sköna avkopplande plagg. Någon pyjamasdag ibland gillar jag, men annars brukar jag börja dagen med att göra mig i ordning :)

    Hoppas du känner dig bättre nu.
    Kramiz

    SvaraRadera
  14. Visst är det så som du säger, Att man mår ngt bättre om man klär sej på morgonen..fixar till sej o så :)

    Hoppas att du får en fin torsdag!

    Kram

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis