söndag 17 mars 2013

Lite ledigt...

Tog lite ledigt från bloggen igår... & jag har varit en riktigt dålig bloggläsare de senaste dagarna... But i will be back :-)

I fredags när maken landat hemma fixade vi tacos & alla tillbehör & mumsade i oss. Vi testade rödvinet :-) & det var en riktig höjdare & jag tror att det till ex grillat kött eller potatisskivor med chilie, eller chilie cheese tops blir otroligt gott. Det var ett smakrikt, fylligt. kryddig rödvin där smaken i munnen blev "långvarig" god. Vinet ha en mörk fyllig färg. Jag kan rekommendera detta vin. Det finns bara som beställningsvara hos Systembolaget. Men det är smidigt att beställa. Det gör man från deras hemsida & så tar det ungefär en vecka sen får man ett sms att vinet finns att hämta i vald butik. Vinet hette TRAPICHE Oak Cask & är från Argentina. En BiB kostade 229kr.

När vi ätit så ringde vi kompisarna S&P & frågade om de hade lust att komma till oss på lördag kväll, i all enkelhet & det ville dem :-)
Vi satte oss vid tv,n & småpratade & rätt som det är så ringer det på dörren. Det var grannen som köpt en present till mig. Zingo har nu fått låna favvoleksaken "Sälen" av grannhunden :-) Zingo lekte med den i 3h i fredags :-D Jag fick en porslinshund av grannen. Det var ju väldigt gulligt av henne att köpa den till mig... Hon tyckte att den påminde om Zingo ;-) & ja.. tar man bort öronen så fanns det kanske ngr drag av Zingo... ;-)  Vi bjöd in dem på en öl/ett glas vin & våra hundar lekte.

På lördag morgon klockan 5 vaknar jag med ett eldklot i magen. Sitter precis o mellangärdet.. Jag kravlar mig upp, äter lite youghurt tar ngn magtablett & lägger mig igen. Magen fortsätter, men jag lyckas somna om & vaknar sjöblöt med eldklotet i mellangärdet. Med mycket möda får jag i mig lite mat & mediciner & det lättar aningen i magen... Men jag känner mig febrig & krampen i magen gör mig illamående... Funderat på varför magen kärvar men inser ju sen att vi åt starka tacos med vitlöksdipp, drack kryddigt rödvin, åt nya starka Pringles extreme chips med sour cream and union Spicy, jättegoda, men kanske lite väl starka för mig... Jag är ingen som gillar chips, men dessa tyckte jag var goda & åt ganska många... Att jag kände mig febrig är nog en kombo från veckans förkylning & att magen pajade...

MEN envis som jag är gjorde jag mig i ordning & åkte med maken för att köpa saker till ostbricka som vi tänkt bjuda S&P på. När vi handlat & landat hemma sa maken. NEJ vi avbokar... Det är INTE roligt när du inte mår bra!! Jag protesterade vagt.. Sa att det KAN ju bli bättre ikväll.... Men han tog luren & avbokade. Vi får ta detta en helg frampå istället... TUR att vi avbokade för jag var jättesliten igårkväll....  Blev en lugn kväll & tidigt i säng...
Idag känns magen ganska lugn. Fick iof gå upp inatt & ta lite yoghurt för det värkte, men nu efter frukost så känns det ok. Är dock fortfarande tung i huvudet, men det har jag ju varit i flera dagar...

Maken som tog Zingo en sväng på golfbanan i går på dagen blev besviken idag då det snöat & hela värden är vit.. Han hade tänkt att slå ngr slag idag, men får stå över....
Vi ska en sväng till svärmor i eftermiddag. Hon fyller 70år i april & på lördag ska hon ha stort kalas. Vi ska hjälpa till lite & få information idag :-)

Ikväll börjar MÄSTARNAS MÄSTARE igen. Det ska jag se på :-)

HA EN SKÖN SÖNDAG!









11 kommentarer:

  1. En dags bloggledighet behöver alla. Jag hade nästan ett halvår. Men nu är jag tillbaka. Tror jag. Lite iaf. =)

    Bra val att avboka, tror jag. Inget kul om man egentligen inte orkar. Det går fler tåg!

    SvaraRadera
  2. Tack för vintipset det ska jag prova,
    ska se om det finns i flaska om inte så tar dom ju gärna hem.
    Hoppas att din mage har blivit bättre.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  3. Visst kan vi behöva lite ledigt från bloggen ibland.
    Men vi väntar troget på dig♥
    Hoppas du känner dig bättre idag vännen
    Söndagskramen♥

    SvaraRadera
  4. Trist att behöva avboka men bättre det och ta det sen när man mår bättre. Vinet finns på flaska också och på mitt sytembolag är det i ordinarie sortiment om det är det bib vet jag inte tror det kan variera från bolag till bolag vad man bestämmer sig för att köpa in. När jag tittade på det så tror jag faktiskt att jag druckit det men är inte helt säker så jag ska köpa en flaska till påsk.

    Här var det vackert vitt inatt men det smälter undan bra. Hoppas du får en bra söndag hemma hos svärmor och att magen lugnat sig. Må gott

    SvaraRadera
  5. Trist med magen, känner igen besvären. Det är mycket jag undviker att äta nuförtiden.
    Jag har också varit dålig på att kommentera andras blogga. Men det blir så ibland.
    Ha en bra söndag!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Här är det en solig o lugn söndag..
    Tvättat lite kläder o vilat, funderat på en promenad i solen..

    Kramis

    SvaraRadera
  7. Har också varit en frånvarande bloggare ett par dagar nu och det behövs ju ibland oavsett anledning ;) Vinet låter smakrikt och gott. Det är roligt när folk skriver upp vintips i bloggarna för iallafall är jag ytterst dålig på att prova nya sorter utan kör på i gamla hjulspår. Skönt att magen blev lite bättre. Hihi, söta Zingo. Han som har så "lite" leksaker,hihi. Ha en skön söndag, kram Milla

    SvaraRadera
  8. Så jobbigt med magvärk:-( Usch, jag vet...och man VILL så gärna kunna unna sig lite gott ibland!
    Jag är också ett riktigt fan till Mästarnas mästare! Älskar det programmet och jag tror inte vi kommer bli besvika denna gång heller. Tycker det verkar vara himla trevliga och bra deltagare med detta år.
    Stora söndagskramen kommer HÄÄÄR!

    SvaraRadera
  9. Fy så jobbigt med din mage, trist att kroppen ska bråka när man unnar sig lite extra gott emellanåt... Hoppas du känner dig bra igen och att veckan börjar på bästa sätt.

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  10. En dags bloggledighet behöver alla....Jag har flera hihi /Kraaam ♥

    SvaraRadera
  11. Grrr...dumma mage!
    Men nu är det en ny vecka och jag hoppas verkligen att magen känns bättre.
    Ny vecka..och tillbaka till verkligheten ;)
    Kram!

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis