torsdag 28 mars 2013

Livstecken

Ett litet livstecken från sjuksängen...

Vaknade strax innan 5 & frös så jag hackade tände, kropp & knopp mådde väldigt dåligt & det värker i varenda led... Hämtade vatten och tabletter. Tog tempen som visade 38,7
Det är mycket... För mig som ALDRIG brukar ha feber... Iaf ingen mätbar...
Tog tabletterna lite youghur och somnade om till strax efter 8. Då vaknade jag sjöblöt av svett :-(
Nu har jag ätit macka, melon och jordgubbar och tagit nya tabletter. Jag har väldigt ont i hals och luftrör nu... Det känns lite bättre i huvudet nu mot tidigt i morse, men det blir en lugn dag i sängen....
Det är nog en släng av influensan jag fått...

Maken & dottern åkte till Apoteket åt mig igår & gick även in på Coop. Dottern scannade varor och fick avstämning. En stor chokladask med Geisha fick hon för att allt var rättscannat :-)


Tur i oturen att sonen kände sig lite halvdålig igår... Han fick bli 1e Zingowalker & han fixade lunch åt oss. Hoppas han känner sig ok idag oxå så han kan ta Zingo, annars blir det väldigt jobbigt....
Har inte orkat bloggpromenera men tar det pöompö när jag orkar...

Iförregår bokade jag & maken in oss på att gå på Radhusdisco the show på folketshus. Det är den 5/4 det ska bli kul. Morgan som skrivit boken Radhusdisco är barndomskamrat med makens kusin. Han tävlade oxå på "På spåret" ifjol & har gjort radioprgrammet Christer i P3. å när jag blir lite piggare ska jag läsa boken :-)

Ha en fin skärtorsdag! ☀







11 kommentarer:

  1. Jag vill inte veta av att du hoppar upp på kvasten i år. Nu får du kurera dig så kanske sista delen av påskhelgen kan bli riktigt fin
    Kram på dig o Glad påsk

    SvaraRadera
  2. Ja det låter ju som om du fått en släng av influensan. Det är bara att vila som gäller.

    Åh jag skulle oxå vilja se Radhusdisco the show men tyvärr så tillåter inte ekonomin det just nu. Hoppas ni får en trevlig och rolig kväll. Jag har dock läst boken och det blev många skratt och fniss och saker som jag kände igen från den tiden.

    Krya på dig!
    Kramis

    SvaraRadera
  3. Tråkigt att du blivit sjuk nu till påsken.
    Hoppas det inte blir långvarigt.
    Krya på dig kramar ♥♥

    SvaraRadera
  4. Åh, radhusdisco är sååå bra! Härlig bok!
    Men vilken osis att du dragit på dig influensa. Särskilt kanske nu till påsk när man vill umgås och ha lite trevligt.
    Massa krya på dig hälsningar kommer Hääääääär!
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Krya på dig♥
    Påsk kram till dig vännen♥

    SvaraRadera
  6. Stackare! Bli sjuk lagom till Påsk när resten av familjen är ledig och hemma. men då har du fler som kan ta hand om dig så du frisknar till ;-)
    Hoppas att du blir frisk snart så krya på dig men framför allt var rädd om dig.

    Stor Påskkram
    Anne-Lie

    SvaraRadera
  7. Men så jobbigt att bli sjuk just nu när det är Påsk och allt..
    Krya på dej.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Nej, så trist att bli sjuk lagom till påsk hoppas du känner dig bättre redan idag och att du får en riktigt glad och trevlig påskhelg!!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  9. Tassar in och hör hur det är med dig vännen!
    Har du fått njuta av den goda påskmaten nått?

    Ha en fortsatt fin påskhelg♥
    Kramen♥

    SvaraRadera
  10. Oj...krya på dig och glad påsk..................

    SvaraRadera
  11. Det var ju hög feber tycker jag!
    Vet du vad du har när du är frisk? Jag ligger rätt lågt i vanliga fall (36.4?) så när jag har typ 38 känner jag mig döende. ;-)

    Ska läsa ikapp nu. Hoppas du är frisk! =)

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis