torsdag 14 mars 2013

Ljuvligt....

Idag är det ett helt UNDERBART väder... Strålande solsken från en klarblå himmel & runt nollan :-)
I morse var det -10 grader & i förmiddags när jag & Zingo tog en promenad visade termometern -4.5 grad i skuggan, men i solen på skogspromenaden var det så härligt att både mössa & vantar åkte av :-)

Smsade med sonen förut. Han är med morfar ute i stugan & tar ner lite träd & de satt mot solväggen & åt lunch. Där mot solväggen var det 17 grader :-)
Det är tvära kast... för igår var det isande kallt ute. Kylan gick genom märg & ben & vi frös här inne under kvällen. När jag la mig i sängen fick jag ta en extra filt på mig & ändå låg jag & huttrade *burr* Det KAN iof bero på denna förkylning som jag dragit på mig... Är inte så väldigt förkyld, lite snuvig & lite ont i halsen, men kroppen känner mig lite febrig & infekterad...

Nu ska jag inventera.... & besluta vad det ska bli för mat idag....
Vad ska ni äta?

Ha en fin eftermiddag & kväll!





9 kommentarer:

  1. Ljuvligt...
    Här blir det Bakad Potatis bla sååå gottit/Kram ♥

    SvaraRadera
  2. Härligt! Här är det mulet och det har börjat snöa :(
    Här blir det rester, soppa och biff stroganoff (bara att välja).
    Kraaam!

    SvaraRadera
  3. Vi tackar och bugar för dessa soliga och fina dagar♥
    Och vi närmar oss våren med stora steg :)
    Här blev det stekt fläsk, sås och makaroner. Snabbt och enkelt♥

    Ha en fin kväll!
    Kramen♥

    SvaraRadera
  4. Ja man har fått hoppet tillbaka om en vår. Här blev det köttbullar, kokt potatis, gräddsås, broccoli och rårivna morötter. Riktigt gott var det. Må gott

    SvaraRadera
  5. Det är fantastiskt härligt nu på vårkanten när morgnarna är kalla men att solen värmer under dagen.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Önskar dej en trevlig helg!

    kram

    SvaraRadera
  7. Härligt med soliga dagar gäller att njuta . Ha en fin helg.

    SvaraRadera
  8. Vilka härliga vårbilder!! Här skiner solen idag, fredag, och hunden sitter ute på altanen i solskenet och njuter:-)
    Middag ja. Ja igår torsdag blev det torskrygg med kokt potatis och parmansansås. Mucho gott.
    Idag fredag vet jag inte än men förmodligen kyckling....vårt mest ätna livsmedel i detta hus...tihi.
    Ha en fin fredag!
    Kramar

    SvaraRadera
  9. Kanske lika bra att din förkylning bryter ut rejält. Det kan ta sin tid om man går och känner sig så där småhängig. Vi har som er. Upp och ner i temperaturen. Inte smälter snön heller när det är så nattkallt. Jag försöker komma ut mitt över dagen för då värmer i alla fall solen
    Ha en fin helg
    kram

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis