lördag 2 mars 2013

Lördag idag...

Igår fixade jag en del här hemma. Pyntade lite & städade lite. Promenerade Zingo & åkte till Ica, där jag skickade tillbaka balklänningen & köpte kräftor som vi njöt av under kvällen :-) Det var RIKTIGT goda denna gång :-)
Dottern gick hem till en kompis & sonen åkte till flickvännen så vi var allena här hemma jag, maken & Zingo. Blev en lugn & skön fredagskväll :-)

Idag har jag & Zingo tagit en morgonpromenad & strax ska jag in i duschen & göra mig i ordning. Ikväll ska vi till P&J kompisar till oss. De har 4 hundar. 4 tikar... så Zingo kommer att få fullt upp ikväll  som enda kille.. dock kastrerad kille ;-) Blir lite mat & vin & mycket prat & sen lovade makens pappa att köra oss hem :-)

Det blåser rejält i dag.. Riktig smäller.... Men det ser ut att bli en dag med lite sol & uppehåll. Man får vara glad för det lilla :-)

Dags att fixa sig.. sen får det bli ett besök hos ngn som säljer blommor. Vill inte komma helt tomhänt ikväll :-)

HA EN FIN FIN LÖRDAG!





p.s  Är det någon som vet vad första symbolen betyder? Maken har ju skaffat en SMARTphone (Sony experia go) & stött på patrull... Vi frågade sonen som svarade att det nog är en direktlinjen med den allsmäktige gud  hahaha d.s

12 kommentarer:

  1. Jag har hört om ert busväder på nyheterna. För en gångs skull är det inte Skåne som stormar.

    Ha en fantastisk helg o Kraaaaaaam

    SvaraRadera
  2. Roligt att få åka till goa vänner♥
    Kan tänka mig att Zingo kommer att ha en toppen kväll *L*
    Här vill man nästan inte ens sticka ut näsan.
    Men jag tror ovädret har lugnat ner sig en aning :)
    Ha en fin dag!
    Kramen goa bloggvän♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jadu,den symbolen har jag då aldrig sett.Dessa nymodigheter.hi..hi..Kul för er och Zingo att åka bort,ha en trevlig kväll:)Lät riktigt gott med kräftor.Kram,kram:)

      Radera
  3. Har ingen aning om vad den symbolen kan innebära men likt sonen er så kan man ju ana att det är någon fom av helgedom, skratt.

    Hoppas att ni får en trevlig helg! Kram MIlla

    SvaraRadera
  4. Hoppas ni får en härlig kväll med goa vänner , Zingo kommer att ha fullt upp med alla damer . Kram

    SvaraRadera
  5. Låter trevligt att vara bortbjuden i kväll, både för er och Zingo.
    Vad fint att ha blommor i glasvasen eller kanske det är en lykta?
    Här är det tråkväder....snöar och kallt.
    Ha en fin lördag.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  6. Nä, vet tyvärr inte vad symbolen står för...kanske den går att googla? Har haft lite problem med min Samsung då jag inte kunde surfa annanstans ön här hemma. Nu är den fixad :) Tog en sväng till stan samt skjutsade sonen till kompisars....småkusinerna. Han ska sova över där ....Det blåser här....brr....genom märg o ben....

    Ha en fin kväll med vännerna!

    Kram

    SvaraRadera
  7. hahaha - jag håller med sonen :) har inte någon susning om vad det kan vara, berätta gärna när du får reda på det :)
    en fortsatt fin lördag till dig
    kramar

    SvaraRadera
  8. Kan tyvärr inte hjälpa dig med vad den symbolen betyder på din makes telefon. Jag är ju inte så haj på sånt där som du vet. Klarar ju inte av min egen iphone utan att nästan förstöra hela telefonen vid en uppdatering ;)

    Hoppas ni får en trevlig kväll hos vännerna.
    Kramis

    SvaraRadera
  9. God söndagsmorgon med strålande sol:)
    Hoppas ni hade kul i går.
    Den symbolen syns inte på min så de är nog unikt för just din man:)
    tryck på den så händer säkert nått, datumet kommer upp exempel.eller apps - spännande, de brukar ta en stund innan man är haj på sin nya telefon.

    Kramiz

    SvaraRadera
  10. Ingen aning vad den kan betyda, har haft en xperia men jag har då aldrig sett den symbolen. Nu fick jag upp din mailadress på webbadressfältet på min sida. Hoppas att du har en fin Söndag. Kram

    SvaraRadera
  11. Härligt att åka till goa vänner...
    Direktlinjen med den allsmäktige gud fniss den var bra/Kram

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis