lördag 23 mars 2013

Lördag & strålande solsken :-)

Idag skiner solen & himlen är blå :-) I lä är det riktigt skönt, det känns som VÅR... Men på Zingowalken fick jag allt dra upp luvan.. Det var kyligare än jag trott... Nåja solen skiner & det gör livet lättare att leva :-)

Igår var vi en sväng i affären jag och maken. Han var lite piggare igår men inte helt bra & tog därför en dag till & kurerade sig. Jag tillverkade ett födelsedagskort till svärmor.

På kvällen var vi i lokalen & hjälpte svärmor att duka & fixa , vi blir 46 personer i eftermiddag. Dukningen blev jättebra & fin & det var en trevlig stund :-)
Sen köpte vi med oss pizza hem & åt till middag. Gott. Kvällen ägnades åt Zlatan... Maken ville ju gärna se landskampen... Jag roade mig med att titta på klänningar på nätet & när dottern kom hem så beställde vi både balklänning & studentklänning. Hoppas nu bara de passar. Balklänningen borde passa. Vi beställde samma som sist fast en storlek större. Studentklänningen lyckades ta slut i XS under kvällen men vi tror S kan bli lagom...

Idag har vi skurit upp 3kg fläskfilé och lagt i marinad nr2. I min receptblogg kan du läsa receptet på fläskfilén & även ett annat buffetips med kyckling. Här har det börjat snurra menyer i huvudet. Vi har ju som sagt studenten om bara ngr månader med mycket gäster...

Innan vi åker på kalaset ska köttet läggas upp & garneras lite. Vi ska vara i lokalen en halvtimme innan kalaset börjar & plocka fram. Får vi hoppas att svärmor blir nöjd med sitt kalas :-)

Ha en fin kväll!







7 kommentarer:

  1. Vad kul med fest.
    Grattis till svärmor. Vad ung och fräsch hon ser ut.
    Hoppas ni får en trevlig kväll.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  2. Ha en riktigt kul kväll. Nu ska jag klicka mig vidare för recepten för som sagt studentetn ligger på lur :) Kram

    SvaraRadera
  3. Hoppas hoppas ni hade en trevlig fest och att svärmor blev ordentligt firad!
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Hoppas att ni hade en trevlig fest!
    Vi har också kikat på klänningar. Dottern blir ju student hos oss med:) Hittade en i Karleby, den ska vi köpa.....
    Borde väl söka ngt åt mej med....o andra dottern......ja,ja pengar far iväg....Hade annars menat fara imorgon el tisdag o köpa klänning...Vi ska se hur det blir..

    Ha en bra söndag!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Härligt & sååå vackert Grattiskort du gjort till din fina svärmor ♥...
    /Kram från mig i Söndagssolen!

    SvaraRadera
  6. Hoppas svärmora blev nöjd med firandet :)
    Alltid roligt att få uppvakta någon♥
    Här behöver man inte dra upp luvan idag. Var jättevarmt med vinterjackan på promenaden :)
    Kramen i solen♥

    SvaraRadera
  7. Jag tror säkert att svärmor blev nöjd med kalaset.
    Kram!

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis