onsdag 20 mars 2013

nu är det kvällen....

Onsdagen är avklarad & det har varit en riktigt råkall dag... Vårdagjämning.... Just idag känns våren långt borta....

I förmiddags åkte jag & Zingo ner en liten sväng till min mamma. Hälsade på lite & tog en promenad i deras omgivningar :-) Mamma har idag ÄNTLIGEN blivit av med knäortosen.. Under 4v ska hon ta det väldigt försiktigt & sedan kan hon förmodligen börja träna upp benet igen.. Det kan ju behövas, muskler är färsk vara .. Tänk så snabbt musklerna försvinner.. Men NU har det VÄNT... "ingenting kan stoppa dig" ;-)

Roligt idag var att jag fick ett påskkort på posten. Det var från Johan på vår lokala Coop forum som tackade mig för att jag är en bra kund & gav mig en check på en bukett tulpaner :-) Han vet hur man ska ta en kvinna CoopJohan :-D

Dottern har varit hemma idag. Vaknade med kraftigt illamående imorse. Men det har lättat nu under eftermiddagen så det var bara ngt tillfälligt. Dock har hon fått ett nytt bekymmer.. Idag gick näs-skiljeväggen sönder. Det blev ett hål i den. Tillräckligt stort för att man ska kunna se ljuset om man lyser med en ficklampa i ena näsborren kommer ljuset ut i andra näsborren... Detta gjorde henne orolig så hon ringde 1177. ÖNH-mottagningen var stängd för dagen... Sköterskan på 1177 beordrade dottern att ringa ÖNH imorgonbitti för det är inte normalt. Så så får det bli... Dottern har haft mycket problem med nästäppa & sår i näsan det sista & trots att hon kämpat på med nässalva & cortisonpulver. Vi får se vad man säger på ÖNH imorgon.

Efter en god wienersnitzel till middag åkte vi ner till Coop. För trots att jag handlade igår så glömde jag MJÖLK.... Nåja då passade vi på att slänga in på RUSTA där vi köpte ngr nya ljuslyktor. 2 som vi ska ha utomhus & en som jag just nu placerade i hallen. Blev så fint. Lyktorna kostade 49kr/st denna vecka & det var de väl värda. Man kan aldrig ha för mycket lyktor & ljus... Iof är maken & jag inte eniga i det... men han är ganska lättövertalad ;-)

Maken hittade tv små avlstningsbord som hör till solstolarna vi köpte i somras. De var oxå jättebilligt 39kr/st. SOLSTOLAR.... Ja det känns väldigt avlägset.. men det är inte så länge kvar faktiskt...

Ha en GOD NATT!









15 kommentarer:

  1. Så solbrun och fräsch du ser ut där...Ojoj...vad man längtar!
    Men stackars dottern din Usch och fy så tråkigt med nya hälsoproblem...det där med näsan låter jobbigt....stackarn.
    Hoppas du får en fin torsdag
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  2. Här var det en dag i Karleby igår. Idag blir det städ o tvätt tänkte jag....
    Nu snöar det här o solen skiner också!
    Börjar bli utled på vintern nu! Vill ha våår!

    Ha en bra torsdag!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Kul att fynda fint bord och snygga ljuslyktor. Du har helt rätt; Man kan aldrig få för många ljuslyktor ;)
    Men aj, stackars dottern. Hoppas att det går bra. Kram på dig ♥
    Milla

    SvaraRadera
  4. Stackars din dotter, låter otrevligt med näsan.
    Snygg lykta! Hihi....min man är ju i Piteå och jag sa om ni ska in på Rusta i Luleå på hemvägen kan du väl köpa en sån lykta som du visar,fast i vitt. Och några andra saker. Han fotade av bilderna i extraprisbladet på mina önskemål. Få se om det blivit något besök på Rusta. Vi har ingen sån affär, närmaste är i Luleå,23 mil bort. Men det ska öppna i Kiruna snart, dit är det bara 10 mil.
    Du undrade om brödet: Haha....det är jag som bestämt att det ska sparas tills Emil kommer för han gillar det. Men såklart äter vi också av det då. Han kommer på söndagkväll. Längtar !!
    Ha en fin dag.
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Maria lyktan är vit :-) & så köpte jag 2 svarta att ha ute. Brukar alltid tända ljus i lyktor på helgen... Gravljus brukar det bli.. Brinner så bra :-)
      Kram♥

      Radera
  5. Hejsan igen, =) det var ett tag sedan jag var här då man hoppade mellan att blogga och inte... men nu känns det som man är tillbaks helt och det är rätt kul att läsa upp på alla bloggar man följt under åren. =)

    Men vad kul att du fått påskkort, här blir det nog inga, men det gör inte så mycket då jag själv inte skicka hehe.

    Men vad läskigt för din dotter... =/ vad läskigt =( Hoppas det är något som går att åtgärda, jag vet inte så mycket om det så jag önskar att hon blir helt bra i näsan.
    Ha en bra dag. kram

    SvaraRadera
  6. Tycker så synd om din dotter med allt jobbigt i sjukdomsväg - hon är för ung för sånt. Hoppas hon får bli bra fort.

    Och inte kan man få för många lyktor inte. Förstår inte hur man kan tycka det ;)

    Sitter och samlar mod för att gå ut i kylan. Vill inte men måste ju.

    Må gott

    SvaraRadera
  7. Sv: =) Nja haha jag tror det är en sån där snabb diet, sen ska jag hålla i det med nyttigt mat, komma igång med att vara utan socker och fett mat haha.. hmm ja försöka i alla fall haha =)
    =)

    SvaraRadera
  8. neeej, jag fick tårar i ögonen när jag läste om din dotter, vad ledsen jag känner mig nu
    alla styrkekramar som finns till dottern och önskar att allt kommer att gå bara bra
    kramar till dig också

    SvaraRadera
  9. Ljust har det blivit iaf. Även om det är kallt.
    Om man stannar inne, ser ljuset och tittar på tulpaner. Då kanske man får lite vårkänslor!

    SvaraRadera
  10. Hoppas att allt blir bra med din dotter , ljuslyktor är alltid härligt att tända både ute och inomhus. Kram

    SvaraRadera
  11. Men stackars dottern,bara elände för henne,hoppas hon är en stark tjej som orkar med allt som händer vad det gäller sjukdomar.Jag hoppas också att hon får bra hjälp nu...
    Usch och fy för den iskalla vinden som envisas med att blåsa.Annars så är det soligt och fint.
    Vad roligt med sådan uppskattning att få en tulpanbukett. Då måste du vara en bra och trogen kund..** Ica Maxi här brukar ibland skicka ut värdecheckar på gåvor till oss som är köptrogna,roligt med uppskattning..*
    Att kunna sitta i en solstol och njuta känns lite avlägset,men det kan ju vända snabbt,fast det kyliga vädret skulle visst hänga kvar nästa vecka också, det blir väl en kylslagen påsk..
    Sv: Peppe tycker inte om katter,han vill gärna jaga dom..**
    Ha det gott
    Kramiz♥
    ( Så fräsch o solbrun du ser ut på bilden)

    SvaraRadera
  12. Oj! Vårsolen har lyst ordentligt på dig ser jag ;-)

    SvaraRadera
  13. vad jobbigt dottern din har det, hoppas att hon kan få bukt med näsan. Hon har fått gå igenom en hel del nu. Kram

    SvaraRadera
  14. Näää...inte en grej till för dottern :( Det lät inget vidare det där.

    Du har helt rätt...man kan aldrig få för mycket lyktor. Fast jag har legat väldigt lågt har inte köpt en ny ljulykta på säkert 2 år. Kanske dags att ändra på det ;)

    Kramis

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis