tisdag 26 mars 2013

pust & stön

Jodå minsann... JAG HAR BLIVIT SJUK.... Det är inte bara "dagen efter effekter" tyvärr....
 Nu tycker ni väl synd om mig...? ;-)
världens goaste huvudkudde 
Huvudet är tungt & tjockt & jag känner hur det bränner bakom ögonen...näsan droppar & ändå är jag tät & så har jag ont i bröstet & har äcklig rethosta....  Är HELT SLUT av min sväng till Coop & matinköp.. Till råga på allt så letade jag efter Oreos länge & sen efter någon att fråga & tillslut efter en kvart fick jag besked att det var slut... Dottern ska göra ngt påskgodis & de kräver Oreos.. När jag sedan fyllt 4 påsar med mat, med hjälp av självscanning så blev det AVSTÄMNING .. Redan innan kände jag hur det pärlade sig i pannan, men det var bara att le & packa upp... Väl hemma fick ungdomarna hjälpa mig bära in påsarna.

Innan jag åkte till affären kom sonen hem från jobbet. Han hade feber var yr & mådde illa. Hans tjej mår oxå dåligt, fast hemma hos sig, hon åkte hem igårkväll, men idag var hon oxå illamående :-(
Dottern är inte bra, varit sämre sönd, månd & idag... & jag är inte bra. Så idag fanns det ingen möjlighet att få hjälp med matinköpen. Maken jobbar & sen hinner han hem för att äta, duscha & iväg igen.. Vissa dagar kör det ihop sig...  Men har gjort det lätt för mig, det blir hamburgare till middag & de kan ungdomarna hjälpa till att göra så nu kan jag ta det lugnt förutom att Zingo behöver en promenad till :-)

Kommer att bli en eftermiddag i slowmotion...  Jag ska ligga på soffan & äta praliner.. ja eller iaf ngr jordgubbar.. för det köpte jag idag.. En stor kartong för 34kr De luktade så gott i affären att det var svårt att motstå... & de smakade bra, bara lite sura :-)

Hoppas ni har en bra tisdag!





9 kommentarer:

  1. Ja det låter onekligen att hela familjen drabbats av en basilusk a la tvärförkylning. Hoppas det går över fort och ni blir pigg till påsk. Kudden är ju inte helt fel - bra tröst om inte annat - krya på er.

    SvaraRadera
  2. Stackare som är sjuk. Ta det riktigt lugnt nu.
    Krya-på-dej-kram!

    SvaraRadera
  3. Jaaaaaaa, jag tycker jättesynd om Dig.
    Krya på dig.
    Kramiz

    SvaraRadera
  4. Krya på dig!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Men usch då...låter som en rejäl förkylning det där!! Hoppas jordgubbarna gjorde sitt:-)
    Krya på dig!!

    Kram Cecce

    SvaraRadera
  6. Kryyyyyis Kraaaam ♥ ........

    SvaraRadera
  7. Ajajajaj...vilken sjukstuga!
    Krya på er!
    Kram!

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis