måndag 25 mars 2013

pyntat,kalasat & solat

Skål!
Idag skiner solen från en klarblå himmel & det gjorde den igår oxå.. Det var så härligt så när jag & maken slängde lite ris från krukorna & satte i påskris & fjädrar så sa maken.. Vi sätter oss här ute lite & tar ett glas vin :-) Sagt & gjort.. & det var så myyyysigt, varmt & skönt mot solväggen :-)


Svärmors kalas gick jättebra. Vi var 46 personer på plats för att fira 70-åringen :-)
Det var allt från minsta barnbarnet på 1½ till äldsta mostern som var i 90-års åldern :-)
Bara vi syskon med respektive & barn är 21personer & det roligaste för svärmor var att precis alla var samlade. Alla barn & alla barnbarn :-)
Det togs många arrangerade kort som sedan ska bli en fotovägg som är en av sakerna svärmor fick som present :-)
Maten blev jättelyckad & även tårtorna.
Vi syskon & respektive tog hand om dukning fram/bortplockning, diskning osv så att svärmor & svärfar hann prata med gästerna.
Kalaset började 17. Maken & jag var hemma trötta men nöjda klockan 22. Blev en kort kväll sen kröp vi i säng. Jag kunde dock inte somna då kroppen gick i högvarv. Det var som att ha en brummande motor inuti. Så jag somnade strax efter 3... Men sov iaf till 9....


Man badar inte gärna än....
På söndag förmiddag tog maken & pappa en golfrunda i solskenet.
Jag & Zingo tog en promenad vid hundbadplatsen. Där har det verkligen blivit vår & barmark. Utom just vid badplatsen, där ligger det kvar lite snö & en hel del is. Var en riktigt härlig promenad i solgasset.. Både jag & Zingo njöt :-)



VÅR!!
Dags att fixa till sig för att ta Zingo en skön promenad i solskenet. Men först ska jag försöka kika in hos er.. Har inte hunnit med någon bloggpromenad denna helgen...

HA EN FIN MÅNDAG!




11 kommentarer:

  1. Vilken vårkänsla jag får här hos dig idag...massor med njutning och god mat och dryck....vilken härlig helg du/ni haft :)!!
    Ser ut som du har lite mindre snö hos dig än vi har här, inte helt fel nu när påsken närmar sig.

    Hoppas solen skiner på dig idag med :)

    Ha det gott vännen♥

    Kram från Lollo♥

    SvaraRadera
  2. Så härligt du har det i solen♥ Och helgen verkar ha varit fantastisk, med god mat och släkt och vänner. Men så mycket snö verkar du inte ha. Du får hojta till om du vill att jag ska skicka ner 40-50 cm till dig hihihi :)
    Kramen i solen♥

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig present att få, en fotovägg!
    Kul att ni alla kunde samlas och fira :-)

    Njut av solen!
    Här snöar det..

    Kram

    SvaraRadera
  4. Men gud så roligt att få en fotovägg,ett bra minne och en toppenpresent**
    Toppen också att kunna sitta och njuta i solen med ett glas vin,riktig avkoppling efter en härlig helg,
    Kram vännen♥

    SvaraRadera
  5. Härligt med solen :) Här är det också soligt idag o känns betydligt varmare :)
    På onsdag ska jag ju o klippa mej. Det blir troligtvis den första frisyren! Ska beställa slingor senare..

    Ha en bra forts på dagen

    Kram

    SvaraRadera
  6. Underbart ju ...
    *Skåååååååååååål pårej hhihi
    /Kram

    SvaraRadera
  7. Vad lyckat att lyckas samla alla sådär - det är verkligen inte det lättaste :-)

    Det såg skönt ut med ett glas vin där i solen :-)

    SvaraRadera
  8. vad roligt när alla kunde komma :) förstår att det var härligt för svärmor att få ha alla på plats
    Sv: det gick bra hos doktorn
    kramar

    SvaraRadera
  9. Åh, ett glas vin i solen! HUR härligt såg inte det ut då? Och den där buffén gick inte av för hackor kan jag tänka mig. Så kul att festen vart lyckad.

    Det där med sömn är lite si och så dessa nätter när månskenet är som värst...jag ligger och vrider mig som en ål...
    SOL-kramar!

    SvaraRadera
  10. Vad härligt med alla samlade.
    Vilket vårsäden ni har!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Äntligen verkar våren knappa in på vintern! Härligt!

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis