torsdag 7 mars 2013

snart fredag... :-)

Denna vecka har gått fort tycker jag... Torsdagen är snart slut & vi har snart Fredag...
 VECKANS BÄSTA DAG! ;-)

Dagens middag: Broccoli & bacon lasange!
Idag har jag roat mig med två promenader i solskenet, tvättat, dammsugit, mailat med dotterns mentor, nu vill man ha ännu ett läkarutlåtande ang dotterns sjukfrånvaro pga CSN,s ny hårda regler. ALLA som har mer än 4h frånvaro på en månad behöver kunna redovisa det. Dottern har mer än 4h frånvaro varje vecka... Hon har 62% frånvaro totalt just nu..... Det räckte inte med att jag intygade sjukdom... Alla elever ska behandlas på samma sätt, så jag har skrivit brev till doktor Bihåla & bett honom om ett 3.e läkarutlåtande, lagat mat & ikväll har jag & maken helghandlat.

snön smälter!
Det har varit ett härligt väder idag.. solsken & vårkänslor. Lite kallt i vinden bara... På förmiddagen tog jag & Zingo en skogspromenad. Nu märker man jättestor skillnad på snömängden. Snön/isen minskar för varje dag & våren är på väg med stora steg :-) Vi träffade Zingos Cockerspaniel kompis Ozzy på promenaden. De har inte setts på länge & jösses vad de blev glada över att få träffas igen :-) Så härligt att se hur hundarna fick busat av sig med varandra... :-)

Nu dags att natta mig... Resten av familjen har redan lagt sig :-)

SOVGOTT!







9 kommentarer:

  1. Mmmmm din middag ser jättegod ut.
    Vad tjorvigt med dotterns skola, läkarintyg innan man ens börjat tjäna pengar.Men det är klart ...lika för alla, kan ju vara någon som uteblir från skolan av andra ogiltiga skäl.
    Vad härligt det ser ut med snösmältningen.
    Fint dina pärlhyacinter blommar.
    Kram och god natt ♥

    SvaraRadera
  2. Den där gratängen ser jättegod ut. Ja, fredagen kom verkligen snabbt den här veckan. Ibland svischar dagarna förbi.
    Hoppas att ni får en skön fredag och en riktigt go' helg, kram Milla.

    SvaraRadera
  3. Så vårigt och fint du har det här hos dig!! :)

    Jättefina bilder på Zingo som alltid...blir så glad av honom ..hur söt och go´ som helst!!

    Hoppas du får en riktigt finfin helg vännen
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  4. Mummsigt med Broccoli & bacon lasange...
    Åh,så vackra fotokollage ♥ Hoppas intyget kommer/Kram från mig i Vårsolen!

    SvaraRadera
  5. Är det inte fk man ska tampas med så är det csn. Ja man ser varje dag att snöhögarna som ännu finns kvar blir mindre och isen på skuggiga platser börjar också ge sig. Har inte kollat in vädret för helgen men jag hoppas på sol. Må gott

    SvaraRadera
  6. Vilken god middag du bjöd på :)
    Fina bilder på Zingo♥
    Visst är fredag en härlig dag :) än fast jag har fyra nätter framför mig.
    Ha en fin dag!
    Kramen fina♥

    SvaraRadera
  7. Här var det fint väder igår, men idag har vi haft snöstorm!
    Hoppas att du får en mysig helg!

    Kramisar

    SvaraRadera
  8. Fanns ingenstans att kommentera fredagsinlägget ??
    Så jag gör det här.
    Den undrasen PON har jag aldrig hört talas om, kollade in den. Det var en långhårig en .
    Fin mobilväska.
    Vi har dottern och "svärsonen" på besök i helgen.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  9. Ja, CSNs nya regler drabbar mina elever med. Antar att det är för att vänja dem vid arbetslivet. Hög sjukfrånvaro = sjukintyg.

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis