onsdag 13 mars 2013

snö & iskallt

Inatt hade det snöat & det har snöat hela dagen, lite puder snö. Det har varit ISKALLT ute. Kall nordanvind & rått. Så fruktansvärt kallt på Zingowalken på förmiddagen.
Jag är aningen bättre idag än igår, men jag kanske börjar bli förkyld... tror jag. Är snuvig, droppande näsa & nyser då&då... MEN jag har inte planerat in sjukdom nu så... Förkylning... håll dig borta! Har frusit som en tok hela dagen & gått påpälsad. Ikväll har jag tänt massor av ljus för att försöka få upp värmen....

Till middag idag blev det kotletter. Köpte kotlett i bit utan ben häromdagen, så den skar jag upp stekte & lät de koka med i såsen en stund. Serverade kotletterna med potatis, brunsås, lingonsylt & kokta ärtor. Gott! Men det blev ganska mycket över då sonen blev kvar i Gbg tills i morgon. Men den maten får sonen & min pappa med sig till stugan imorgon när de ska dit ut & ta ner träd.

Efter middagen var vi tvungna att göra en lov till Coop då makens snus nästan var slut... Passade även på att köpa probiotika kapslar på Life & dottern handlade lite nödvändigheter på Rusta. Hon har upptäckt att de ibland säljer ut dyrt smink & dyrare hår & hudprodukter till väldigt bra pris. Förra vecka köpte hon en mascara  från Maybelline för 49kr på Kicks kostade samma mascara 145kr. Idag blev det nagellack & läppglans tror jag.

Har tillbringat kvällen framför tv. Tittat på Mia från Grötö. Sista programmet... Hoppas det blir fler, mysigt program.

Nu dags att lägga sig :-)

Bloggpromenad får det bli imorgon :-)

SovGott!

4 kommentarer:

  1. Sovit så bra inatt:) De blev simhallen för mej igårkv :)
    Ikv vattengympa:)

    Kramen

    SvaraRadera
  2. Fruktansvärt kallt!
    Jag har lagt undan vinterskor/stövlar/kängor och har ingen lust att ta fram dem igen. Så jag får gå och frysa ett tag. ;-)

    SvaraRadera
  3. Jag älskar också att fynda på Rusta! Perfekt att hitta samma sortiment som Kicks för en tredje del av priset:-)
    Vet inte vart du bor men här ute i sthms skärgård har det varit sådär isande kylsigt så näshåren fryser till istappar och det känns in i märgen. vill ha VÅR nu så man kan börja pyssla ute.
    Ha en strålande dag!
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Det är så trist med den kalla vinden - det går igenom allt men idag var det faktiskt mycket skönare - inte lika blåsigt och jag ser på flaggorna att det är vind från annat håll. Hoppas du inte blir snuvig. Må gott

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis