torsdag 21 mars 2013

solsken

Idag har solen visat sig.. Härligt.. Men det har blåst & varit kyligt i vinden men sååå härligt att det varit solsken :-)
På morgon promenaden träffar vi pudeln Zigge & hans matte & tar sällskap. De är så goda vänner Zigge & Zingo. Härligt att se :-)

Maken har varit hemma idag. Är förkyld & hängig. Den stackaren... *ler* Jag är oxå lite förkyld & hängig = normalstatus.... Maken har tillbringat dagen i sängen, ja förutom när jag satt han i arbete... *ler* som ikväll har vi förberett 6st fläskfiler som vi gjort i gnen. Nu ska de marineras i 12h innan de ska i marinad 2.  De kommer få en smak av vitlök, rosmarin & citron & ska skivas fint i maskin. Fläskfilén ska med mycket annat serveras på svärmors 70års kalas i helgen.

Jag fick med mig maken på lunchpromenaden med Zingo. Vi släppte Zingo i skogen & som han njöt.. Han har varit extra klängig på maken de sista dagarna, sprungit efter honom när han gått mot dörren. Vill göra ngt med husse.. Nu fick han det. De gjorde inkallningsövningar mm

Efter middagen idag slängde jag ihop chilicheese muffinsscones igen. Denna gång tog jag i riven cheddar istället för västerbottenost, lite färsk chilie & jalapenjos & lite extra flingsalt. De blev superdupergoda :-)

Vi har haft kontakt med ÖNH-kliniken ang dotterns hål i nässkiljeväggen. Sköterskan tog det med ro... Det finns inte mycket att göra akut... Har det blivit ett hål, så har det det... Jag förklarade att dottern mådde dåligt över detta & var väldigt orolig..... Så hon bokade in en tid till Dr.Bihåla den 16 April!!!! OM EN MÅNAD!!! Dottern suckade.. "svensk sjukvård när den är som bäst....eller..." Allt löser sig & det gör inte ont i näsan... Det är ju en tröst...

Nu blir det soffhäng & en lugn torsdagskväll...

Nya utelyktan & Zingo som spanar... ;-)
Ha en fin kväll!







24 kommentarer:

  1. Sån fläskfilé har jag också gjort ett par gånger och den är så god och så bra att ha till många. Funderar på att göra dubbelmarinerad kycklingfilé någongång.

    Kul med kompisar när man är jycke. Min han är en tråkig gubbe och när han möter någon som verkar kul och nyfiken så kan han nosa lite och vifta på svansen sen går han över till att nosa på marken och bryr sig nämnvärt om någon annan - undra hur Zingo och min jycke skulle tycka om att träffa varandra - säkert bra :)

    Eftersom vi mattar gör det :D

    16 april - ja vi är snart där - tiden går ju så fort även om det känns som långt bort - själv hade jag väl åkt till akuten (lol). Må gott

    SvaraRadera
  2. Mohahaa....jag har PRECIS nu sconesmuffins i ugnen, inspirerad av förra gången du bloggade om dem! TÄnkte bjuda några jobbarkompisar imorgon på lite brunch imorgon och tyckte det kunde bli lite kul & annorlunda. Jag har i cheddar, jalapenos, soltorkade tomater & lite finhackad salami....ska bli MYCKET spännande att provsmaka om några minuter!
    STOOOORT tack för inspirationen!!
    Torsdagskram kommer HÄR!

    SvaraRadera
  3. tyvärr den värld jag lever i som undersköterska på en spec.mottagning =( Kram

    SvaraRadera
  4. Ja, det är svensk sjukvård det! Man blir ju trött... suck...
    Muffinsen låter ju bara så gott och fläskfilén med! Mums! :-) Hoppas maken är bättre i morgon. Men gott för dig att få lite sällskap på promenaden. Sov gott! Kramis! ♥

    SvaraRadera
  5. Vad gott det ser ut med alla fläskfiléer. Det låter trevligt med kalas. Maten blir säkert kalas den också ;)
    Hoppas maken kryar på sig.
    Det var väldigt lång väntetid för dottern, men då är det ju ingen fara, men säkert otrevlig känsla i näsan.
    Nej.....jag fick ingen lykta :( när maken kom hem. Dom hade inte varit på någon shopping alls.
    Jaja ......jag är ju inte lyktlös, för som du så gillar jag ljuslyktor .
    Kram ♥

    SvaraRadera
  6. Mums så gott det låter med marinerad fläskfilé,hoppas det blir ett lyckat kalas. Jag blir sugen på att testa dom där scones muffinsarna** det låter så himla gott..
    Trist för dottern att behöva vänta så länge,men det är väl så det är med sjukvården. Synd om mannen med den "jobbiga" förkylningen,men då fick ju Zingo göra saker tillsammans med husse**
    Ha det gott
    Kramar**

    SvaraRadera
  7. Ja, så fort man går över till vuxensjukvården sjunker standarden rejält... :-(

    Fläskfilén lät ju himla gott! Det måste vi testa nån gång.

    Sv. Jo, det är min "vanliga" reumatiska värk som kommer i skov och just nu är jag inne i ett ganska jobbigt sådant. Men jag vet ju att det lugnar sig igen, så småningom :-)

    Kram

    SvaraRadera
  8. Såå mycket gott du gör!! Fläskfilen såg smaskig ut!

    Visst är det kallt!! Känns snarare som januari än mars:-) Bara att hålla ut!

    Recept på cakepops kommer under dagen. Har länkat till en bra sida med både recept och tips!

    Ha en riktigt bra fredag!

    Kram Cecce

    SvaraRadera
  9. Oj så smarrigt och gott du får inta ...riktigt läckert.
    Håller tummarna för att ni får friskna till, må gott och ha det bra. Krama Zingo från mig :)

    Önskar dig en riktigt trevlig helg vännen
    Kram från Lollo

    SvaraRadera
  10. Låter som ni kommer att äta värsta gourmé middag.
    Mums!
    Hoppas att maken kryar på sig.
    Kram!

    SvaraRadera
  11. Mums vilken god mat ni kommer att få :)
    Hoppas bara att din man piggar på sig innan i morgon. Inte roligt att sitta med många gäster och inte må bra.

    Sv: vi har inte riktigt bestämt när vi flyttar. Men innan sommaren blir det garanterat :)

    Kramen rara du♥

    SvaraRadera
  12. Hmm...Svenk sjukvår jaa...
    Mumms Fläskfilé kommer bli ruktigt smarrig & sååå sött foto på Zingo/Nospussar & Kramar från mig!

    SvaraRadera
  13. Huga vad kallt idag på morgonen..brr....Nu snöar det o solen skiner!
    Ha en fin fredag!

    kram på dej

    SvaraRadera
  14. Oj vad god den där fläskfilén verkar bli! :-)

    SvaraRadera
  15. Visst blir man GLAD ( gladare ) av solen när den tittar fram = ))
    God mat ni alltid gör.
    Blir hungrig.
    Men idag måste jag börja tänka mig för ( igen )
    För nu visa vågen mer än den ska = //
    Ha det gott.
    Kram Helene.

    SvaraRadera
  16. usch att dottern måste vänta så länge, stackars henne
    solen gör underverk, så är det
    Sv: det blir som middagsmat med äggsmör till om man vill, men det har inte vi, de är verkligen mättande och goda
    kramar

    SvaraRadera
  17. Hej :) hoppas du har det bra så vill jag önska dig en ljuvlig fredag kramen

    SvaraRadera
  18. Åh, vad gott!
    Ha en härlig helg!

    SvaraRadera
  19. Vipps så står helgen för dörren o det blir svårt att komma ut :)
    Hoppas ni får vara krya o allerta och kan njuta av helgen tillsammans.
    Kramiz

    SvaraRadera
  20. Hoppas att ni blir friska till helgens stora baluns :) Den där fläskfilén låter farligt god! Finns receptet på din receptblogg? Vore ju kanske passande till studenten t ex. Hoppas att ni får en härlig fredag och en go helg, kramen Milla.

    SvaraRadera
  21. Tur att det finns ugn att använda när man ska laga mat för många. Den som uppfann den gjorde en välgärning. Jag har också en påskpresent. Jag fick en liter mjölk och en desset ost gratis. Kunde nog tänkt mig tulpaner i stället
    Ha en fin helg
    Kram

    SvaraRadera
  22. Den där fläskfilén lät god :) Kanske skulle ta och testa den nångång när jag har tid och lust.
    Åhhh stackars maken, är han lite snuvig :( Hoppas han kryar på sig snart.

    Solen skiner på oss idag med även om det tog ett tag innan den visade sig helt här nere på Hjortmossen. Hur du har det upp på berget vet jag inte, det brukar ju skilja i vädret ibland ;)

    Kramis

    SvaraRadera
  23. Härligt med solen :) Sol även här.. Så trist att det skall bli så lång väntetid för dottern din, förstår att hon blir orolig. Kram

    SvaraRadera
  24. Här skiner solen idag, men jag misstänker att det är rätt så kyligt i alla fall....vill ha våår...

    Ha en fin lördag!

    Kram

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis