söndag 3 mars 2013

swisch så var helgen slut...

Söndagskvällen är redan här... Helgen har verkligen swischat förbi...
Finns det hjärterum så finns det stjärterum :-)
Den självlysande hunden är Zingo ;-)
Igår på kvällen var vi hos J&P. Vi hämtade mat hos kinesen, gosade med alla hundar, tittade på melodifestivalen, pratade om allt & inget & hade en trevlig kväll :-) J&P har 3 st Bichon Frisé, 2 vuxna & 1 unghund & en liten valp, en chihuahua/prazky. Så Zingo hade fullt upp... Härligt att se vilket tålamod han hade med de yngre hundarna... Vi hade oxå händerna fulla kan man säga ;-)

Maken körde oss hem vid midnatt. Då hade Zingo stirrat ut oss i minst en timme.. "jag vill åka hem, jag är trött"

Idag har det varit ett helt underbart väder. Strålande solsken & vårvärme. Vi startade dagen med vasaloppet, sen åkte vi en sväng för att köpa hundmat, maken tvättade bilen & sen tog vi en skön skogspromenad med Zingo. Vi mötte en Golden Retriver & av ngn anledning ogillar Zingo den rasen. Men idag blev det ett perfekt & roligt hundmöte. Båda hundarna fick ut ngt positivt av mötet. Kan alltid hoppas att Zingo är "botad nu" ;-)

Till middag gjorde vi citron/vitlök/rosmarin marinerad kycklingfilé, potatisgratäng, tzatziki, ungsgratinerad fetaost med tomat & chilie. Mycket gott :-)

Nu har jag nattat maken... Han går ju upp 04.45 på vardagar & behöver sin skönhetssömn ;-)
Jag tänkte titta klart på Johan Falk innan jag gör honom sällskap :-)

Höll på att glömma.. symbolen i makens smartphone. Den första symbolen under S i Sony betyder UTÖKAT BATTERILÄGE. Sonen löste gåtan.. Så nu har vi alla lärt oss något nytt.... :-)


Ha en fin kväll!








13 kommentarer:

  1. Verkar som om du också haft en fin helg:-) Vilka fina bilder på alla hundar!! Mys, mys!!

    SV: Kollegan och jag har vår "feststass" på oss varje gång vi ska på festligheter på jobb, så visst är det enligt överenskommelse. Nu ska vi ut och fixa guldslipsar till våra manliga kollegor:-) De kommer inte undan:-)

    Kram Cecce

    SvaraRadera
  2. Hoppla hoppla vilket gäng små kids :) tror jag att Zingo blev trött o längtade hem. Aha ni löste symbolen - så bra!!
    Ja nu är de måndag igen, helgerna går för fort.
    Kramiz käraste du

    SvaraRadera
  3. Hihi härligt & sååå sött/Nospussar & Kramar från mig!

    SvaraRadera
  4. Phew, tack för att jag fick svar på den där symbolen. Som jag har undrat, tihi :))
    Det ser ut att ha varit en toppenhelg för er. Lovely! Här ser jag Brottet på svt på söndagar så Johan Falk hinns inte med men ska vara en bra serie har jag hört. Hoppas att du får en fin start på veckan och det är ganska skönt att veta att man inte behöver gå upp 04.45. Kram Milla

    SvaraRadera
  5. Verkar som du haft en toppen helg :)
    Vilka små söta vovs♥ Förstår att Zingo tyckte det var skoj :)
    Här snöar det även denna dag :(
    Börjar bli en aningen trött på detta!!!
    Ha en fin dag!
    Kramen♥

    SvaraRadera
  6. vilka fina vovvar, så Zingo blev så trött :)
    J går upp ungerfär vid den tiden också men hur jag än "tjatar" är han som en liten pojke som vägrar att gå och lägga sig i tid
    okey :) då har jag också lärt mig något nytt :)
    kramar

    SvaraRadera
  7. Härlig helg och söta små vovvar, Zingo kanske blev lite avundsjuk när inte han fick all uppmärksamhet..*L*..
    Gud så gott det lät med maten ni lagade i går**
    Hoppas ni kan njuta av finväder i dag.
    Kramiz♥

    SvaraRadera
  8. Underbara gosebilder:)
    Söta Zingo kan lysa med ögonen...hihi..
    Ha de gott ni fina :)
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  9. Vad många hundar era vänner har. Den lilla är ju för söt. Vilken enkel pälsvård tänker jag ;)
    Jag har planer på att duscha Ludde i dag, men det är något jag gruvar mig för så får se om jag orkar ta itu med det.
    Ha en fin måndag.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  10. Låter som en perfekt helg................

    SvaraRadera
  11. Visst är det härligt med denna vårsol!!
    Visst har du rätt - bil är köpt :)

    Kraaaam

    SvaraRadera
  12. Hellο, і bеlievе that i sаw yоu viѕited my website sο i got here to gο bаcκ the wаnt?
    .I'm attempting to in finding issues to enhance my web site!I suppose its adequate to make use of a few of your ideas!!

    My website woman meet woman :: ::

    SvaraRadera
  13. Thаnkѕ іn favor of sharing
    such a faѕtidious idea, post is ρleasant,
    thatѕ why i haνe rеaԁ it completely

    Here is my site ... website scam

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis