fredag 15 mars 2013

tacofredag

Idag är det fredag & i detta hemmet serveras det tacos. Det var längesedan vi åt tacos... Vet många som gör det varje fredag, men inte vi... Det ska iaf bli gott :-)

Dottern har varit hemma från skolan hela denna veckan. Den enda gången hon lämnat hemmet var när hon var med på Rusta en sväng häromdagen & igår när hon hämtade dunkarna som hon ska ha vid nästa magattack. Ska göra en urinsamling i 2 dygn.. Trist att hon aldrig får känna sig ok. Hade kontakt med hennes läkare igår & har skrivit om det i den låsta bloggen OM någon är intresserad får ni titta in där :-)

Idag har det varit strålande solsken & riktigt sköna promenader har vi fått jag & Zingo. I eftermiddag gick vi på skogsvägen en stund så han fick springa av sig :-)

Jag beställde ett vin på Systembolagets hemsida som jag fick hämta igår. Det finns bara i beställningssortimentet det heter Trapiche Malbec Oak Cask & är ett vin från Argentina som fått väldigt bra betyg. Det finns bara i beställningssortimentet. En BiB kostade 229kr. Vi provsmakade pytte lite igår kväll & vilket mustigt smakrikt vin. Jättegott! Jag tror det kommer bli ännu bättre till mat :-)
Utlåtande kommer :-)

Ha en riktigt fin fredagskväll!

//Mickis


14 kommentarer:

  1. Tacos är alltid gott. Här blev det hämtpizza.
    Jag tycker så synd om din dotter som ofta är sjuk. Hoppas läkarna kan hjälpa henne för så här ofta ska inte en ungdom behöva vara sängliggande med infektioner .
    Ha en fin kväll.
    Hos mig blir det jag och Ludde i tv-soffan. Peter jobbar nattvecka.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  2. Önskar dej en trevlig fredagskväll!

    Kramen om

    SvaraRadera
  3. Hur stor är "pytte"lite? Kram Mor.

    SvaraRadera
  4. Åh gosh! Jag har också hållt på med detta urinsamlade i dunkar för nått år sen och det är lite jobbigt...på jobbet var värst att ha dunken med sig och "smyga" med. Inte kul. vad är det hon ska göra?
    Här blev varken kyckling eller tacos utan hemgjorda canelloni med kantareller, skinka, spenat och annat gott.
    Ha en finfin helg!
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Mmm...tacos är aldrig fel:-) Här hemma blev det revbenspjäll från grillen på Ica och potatissallad efter beställning från grabbarna. Lillan har varit magsjuk och äter inget och jag är förkyld och gnällig och höll mig till en räksallad:-))

    Hoppas du får en fin helg!

    Kram cecce

    SvaraRadera
  6. Vi har varannan fredag, men inte ens det nu, händer att vi byter ut Fredagen till en annan kväll om jag har jobbarhelg. Samla urin i dunkar är inte kul alls. Här hände det oftare innan men nu räcker det med 2 ggr om året för mig. Men du sådana dunkar kan du få på labbet gratis, det är bara att säga att dottern skall samla urin. Kram

    SvaraRadera
  7. Vi kör på texmex temat i dag lördag istället :) fast burritos kommer det bli med kyckling. Och det verkar kunna bli skönt idag här också - så jag ska ut och njuta ihop med jycken. Spännande vintips. Må gott

    SvaraRadera
  8. Vi åt nog taco varje fredag i över tio år! Nu blir det mer sällan. =)

    SvaraRadera
  9. Ooo,så gottit ed Taco,det var länge sen sist...
    Väntar på utlåtandet :) Ha en fin Lördag/Kram ♥ ...

    SvaraRadera
  10. Mmm, tacos är gott ibland. Det är så lätt att variera. Vinet låter gott. Hoppas att ni får en fin helg, kram Milla

    SvaraRadera
  11. Hoppas ni fick en härlig Taco kväll, ha en fortsatt skön helg. Kram

    SvaraRadera
  12. Hoppas det blev en härlig Taco kväll, ha en fortsatt fin helg !

    SvaraRadera
  13. Taco är så gott! Riktig fredagsmysmat.
    Spännande med nytt vin!
    Kram

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis