fredag 12 april 2013

Än är det vinter kvar säger mor...




Idag vaknar man till SNÖ!! Stora flingor föll från himlen... Nåja jag tror marken behöver lite väta...
Det ligger ett blött vitt lager på marken.. Det kommer inte ligga länge.... *hoppas jag* Just nu snöar det stora flingor...

I morse 8.30 klev jag & dottern i skolans lokaler. Läraren mötte upp & vi bänkade oss. Många diskussioner & tankar... Dottern vill inte ha ett lägre betyg än hon är värd i något ämne.. ICKE, & hon vill INTE förlänga skolgången nästa termin... MEN efter att vi lagt upp en plan & pratat mycket om hur man kommer i mål så skulle hon fundera ordentligt på OM hon inte ska förlänga skolgången & läsa 1 alternativt 2 kurser nästa år... MEN får hon hålla sig på benen nu, må lite bättre så kan hon ta ikapp allt efter den kalkyl vi har :-) MEN det finns en utväg då skolan erbjuder student i juni med kompisar & förlängd skolgång för att komplettera i någon kurs under hösten... NU ligger bollen hos dottern. Oerhört bra service av skolan & det stödet hon får nu kan man verkligen inte klaga på.... :-) Mentorn talade oxå om hur stolta de är över dottern & vilken bedrift hon faktiskt gör som har så fina resultat trots sjukdom.  Mötet var sllut vid 10 & det kändes väldigt bra att lämna lokalerna. Hoppas att dottern fick en "bra känsla" efter mötet :-) Jag har inte haft kontakt med henne efter mötet. Att ta en "sabbatstermin/sabbatsår" finns inte på kartan.. hon SKA ju ta STUDENTEN....  Ja livet är inte lätt & inte rättvist... men nu får vi hålla tummarna för ngr pigga veckor med MYCKET plugg!


Sonen är snart BILÄGARE. Om ngr timmar ska han köpa en Opel Astra en årsmodell 98 (hade skrivit fel 89. Det är ju en väldig skillnad på en 89.a & en 98.a :-D ). Som inte rullat så långt. Blir nog en bra åka till jobbet, bowlingen & fiskebil :-)

Ikväll står det kräftor/räkor på menyn. Ett gott bröd & ngr goda ostar har jag köpt som vi ska ha till & en flaska vitt vin :-)

Ha en fin fredagskväll!




14 kommentarer:

  1. Det känns som om våren dröjer...
    Kram

    SvaraRadera
  2. Här kom det också snö i morse..inte mera nu

    Ha en fin fredagskväll!

    kram

    SvaraRadera
  3. Hoppas du har en klok dotter som inte chansar på att klara allt den här terminen. Min son valde att ta studenten med sina klasskompisar och sedan läsa under hösten. Han fick t.o.m lägga på ytterligare en termin. Vad synd om dem som inte får vara friska. Tyvärr håller det i sig ännu för sonen. Han fick ju ta en sabbats temin förra våren. Han läser biomedicin på universitetet och tyvärr verkar han må sämre igen och vet inte hur han ska klara terminen.
    Ha nu en fin helg och passa på att låta sonen skjutsa tillbaks nu när han får bil
    Kram på dig

    SvaraRadera
  4. Förstår din dotter - klart hon vill ta studenten med sina kompisar och jag håller tummarna för att hon lyckas - tycker skolan erbjuder bra lösningar. Gott fredagsmys. Själv poppar jag popcorn - känner mig sugen på salt. Inga ungdomar hemma. Må gott

    SvaraRadera
  5. Ja fy för snö men jag har hört att det behöver komma regn/snö för att värmen ska kunna komma igång. Om det stämmer vet jag inte.

    Vad skönt att mötet på skolan gick bra och tummarna hålls för att dottern ska få hålla sig på benen och fixa detta.
    Härligt att sonen hittade en bil :)

    Ha en mysig fredag!
    Kramis

    SvaraRadera
  6. Vad härligt att skolan erbjuder så bra lösningar,hoppas dottern kan fixa detta nu,men tufft blir det nog. Förstår henne att hon vill ta studenten tillsammans med sina kompisar**
    Kul för sonen med en egen bil, det är en speciell känsla..
    Kan man säga att våren är här när regnet står som spön i backen..*L*..? Det lär väl skölja bort mycket av grus och damm..
    Hoppas ni haft en skön kväll
    Kramar**

    SvaraRadera
  7. Snön som kom är redan smält Jippi :)
    Önskar dig en fin Lördag/Kram Annmi

    SvaraRadera
  8. Vilken bra service av skolan, hoppas hon nappar!! oh att de går bra.
    Snö fick inte vi, men regn i massor hela dagen igår, så nu är nästan all snö borta o vi har varmt, har stängt värmen idag - dax nu.

    Trevlig helg, jag tillbringar min med mellanprinsessan, ja de har hon ju blivit nu.

    Kramiz

    SvaraRadera
  9. Fel,fel,fel! Bilen är en 98. Och jättefin. Kramar mor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tur att du såg det.. Årsmodell 98 är det såklart :-)

      Radera
  10. vilken kämpe din dotter är, en stor eloge till henne och från skolans sida är det jättebra att erbjuda sådana alternativ
    grattis till sonen som snart har sin första helt egna bil
    kramar och en fin helg till dig

    SvaraRadera
  11. Det gläder mig mycket att dottern får ett bra stöd och plan på sin skola!! Jag blir varm i hjärtat!
    I morgon ska Skåne få SOL! Önskar dig det också!

    Kraaaaaam

    SvaraRadera
  12. Blev jätteförvånad när jag tittade ut och snön öste ner. Som tur var lägger det sig inte. Vår vart är du?? ;)

    Trevlig helg

    SvaraRadera
  13. Här är också rejält kallt men ingen snö i sikte iallafall:-) Dock kommer jag vänta med att byta till sommardäck.
    Vad skoj för sonen med en ny bil!!! Wihoo....lycka:-)

    Smarrigt med kräftor, det älskar jag och kan vräka i mig nästan obegränsat av den varan.
    Lördagskraaaaam

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis