lördag 6 april 2013

Jag har det bästa kvar

Jag är glad!
Glad att jag är såpass pigg att jag kunde följa med på Radhusdisco The Show igårkväll. Det var ganska mycket "känt folk" i publiken. I "vår" ålder & äldre/yngre...
Showen var HELT SUVERÄN! Trollhättebördige Morgan Larsson har skrivit boken Radhusdisco. Om hur det var att växa upp på 80-talet i Trollhättan, Eller någon annan stad i Sverige på 80-talet. Han är oxå känd från radioprogrammet Christer i P3 som sänder på vardagar 14-16 & söndagar 8.05-11 i P3. Samt som deltagare i På spåret. Jag minns Morgan från min ungdom då han var bästis med min mans kusin. Vi träffades ngr ggr när jag & maken var tsm 1985. Då kommer jag ihåg en ung mörk kille, lite bohem, som älskade hälsokost & odling.. Levde på surkål & andra nyttigheter...
Jag har inte läst boken Radhusdisco än, men efter kvällens framträdande så känner jag mig görsugen att göra det... Den ligger på mitt sängbord & som Morgan Larsson sa igår..
Då har ju du det bästa kvar nu :-)
Jag & maken köpte med en kebabrulle hem till nattamat, vi var jätte hungriga...  Innan vi lade oss tog vi Zingo en nattwalk. Han & Pudeln Milton busade av sig. Vi kom i säng vid midnatt.

Före frissan & efter
Igår på förmiddagen var jag hos frissan. En helt ny tjej. När jag satte mig i stolen så frågade hon hur jag hade tänkt mig det & jag sa jag vet inte riktigt.. Vad tycker du? Hon blev till sig... Jag har tjockt hår & hon tyckte absolut att jag skulle göra mig i en kort frisyr. Det skulle lyfta hela ansiktet & framhäva ögonen.. Man ska framhäva det vackra man har sa hon... ;-)  Vem kan säga nej till ett sånt förslag.. Jag vågade.. NU ÄR JAG KORTHÅRIG minsann.. Lite ovant, men jag känner mig ganska nöjd :-) Jag kan mycket väl tänka mig att klippa mig hos henne igen :-)

Lördag idag. Tog sovmorgon till 10.30 Inte dumt alls. Det lönar sig att ta en sen promenad med Zingo då sover han länge på morgonen :-)

Maken har satt på sommardäcken nu. Härligt!
Solen skiner, himlen ä'r blå, men det blåser lite idag :-)
Sonen är iväg & skriver Högskoleprovet & dottern fikar med kompisar :-)

Ha en riktigt fin lördag!




15 kommentarer:

  1. Så snygg du blev och du ser yngre och ärtigare ut! Fortsätt att gå till den Frissan! Roligt att läsa att du är piggare och har varit på roligheter!
    Ha en riktigt skön helg
    Kram
    Anne-Lie

    SvaraRadera
  2. Det lät som en väldigt rolig och trevlig kväll och du är jättesnytt i kort hår - när man ser bilderna bredvid varandra så ser man "lyftet" men du var snygg innan också men det är inte lätt att våga många gånger så det gjorde du bra. Jag skulle själv inte våga för jag kommer ihåg en period i mitt liv - gymnasiet då jag klippte kort och som jag ångrade mig! Och avskyr bilderna och passade inte alls i det men det finns ju många olika korta frisyrer i och för sig men näe jag är för feg där fast man vet ju inte - en dag så kanske håret ryker här med. Not :)

    Här är det soligt mellan molnen och varm och skönt så länge den inte är i moln - solen. Och så blåser det också. Satt ute en stund och så har vi tagit en skön runda jag och dottern.

    Må gott

    SvaraRadera
  3. Wow vad snygg du blev i håret. Skönt att fixa till sig inför våren♥
    Härligt att du har blivit bättre. Så trist att måsta ligga sjuk, när vädret är så fint♥
    Men vi har ingen sol idag, väntar bara på snön som skall komma :(
    Kramen vännen♥

    SvaraRadera
  4. Vad roligt kväll du fick. Du var fin innan , men det lyfte med kort hår, ser verkligen ärtig ut. Bra frissa. Hon har blick för det.

    SvaraRadera
  5. Du passar i kort hår och du har faktiskt vackra ögon! :) Den frissan hade rätt och vet vad du passar i. Vilken rolig kväll ni hade. Kul att göra nåt man inte gör så ofta.

    Terrakottatapeterna ja...Ja visst är de varma och behagliga. Sambon har alltid sagt att vi aldrig ska byta. Men jag tycker nu att efter de tolv år vi bott här kan man väl ändå få slippa dem. Förnya helt enkelt och jag vill ha ljusare.

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  6. Toppensnygg blev du verkligen, det är spännande att prova nånting nytt ibland.Jag var till en annan frissa i måndags och jag blev supernöjd med hennes klippning. Så dit kommer jag att gå fler gånger.
    Skönt att kunna sova så länge, här ser Bamse till att man kommer upp..*L*..
    Kramar**

    SvaraRadera
  7. Hääärligt & sååå fin du är/Kraaaaam

    SvaraRadera
  8. WOW! Du var snygg innan men jösses va fin du var i nya frisyren!!!
    Och jaaaaaaaaaaaaaa du måste läsa radhusdisco! Nu har ju inte jag stt showen men läst boken och jag tror att alla vi som växte upp i tidigt 80 tal på småorter känner igen oss.
    Nattkraaaaaaaaaaaaaaaam

    SvaraRadera
  9. Det var mycket snyggt! Tur att man vågar ibland tänker jag. Kort här är så himla skönt. Jag har haft långt-långt hår och nu är det snaggat helt och jag saknar inte håret ett smack. Tänk så lättskött.
    Såg du svarade på mitt inlägg om Rävskabb och rös när du skrev att din väninna och dotter fick det. Normalt går ju inte rävskabb på människor för vi är inga värddjur, men antar att de försvann snabbt då..
    Här har vi medicinerat hundarna och sanerat (första omgången) sen blir det ju en omgång till om en månad.
    Ha en skön söndag
    kram
    Fia

    SvaraRadera
  10. 80-talet, ja det var tider det, disco och glamour :) Snygg frisyr du har fått till dig, själv tänkte jag ta mig till frissan i veckan, måste få håret snyggt innan resan. Ha en fin Söndag. Kram

    SvaraRadera
  11. Vad fin du blev :) Jag är också korthårig numera!

    Ha en bra söndag!

    Kram

    SvaraRadera
  12. wow vilken frisse :) superfint
    en fin söndag till dig
    kramar

    SvaraRadera
  13. Sv: visst är hon :)
    en fin söndag till dig också
    kramar

    SvaraRadera
  14. Jättesnygg blev du i kort hår, du passar verkligen i det :)
    Jag hade ju alltid kort hår förr som du vet men nu vet jag inte om jag skulle våga klippa av mig håret igen, det tar ju sån tid att få det långt igen menar jag ;)

    Härligt att Radhusdisco tje show var bra. Nu MÅSTE du bara läsa boken. Den är underbar :)

    Ha en fortsatt bra söndag.
    Kramis

    SvaraRadera
  15. Kul att det var en bra kväll!

    Och du passar kanonbra i nya frisyren!

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis